تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

asdf Offline
#1 ارسال شده : 1399/08/08 01:56:36 ق.ظ
asdf

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 45

تشکرها: 11 بار
2 تشکر دریافتی در 2 ارسال

آجر ها با توجه به نحوه پخت و مواد اولیه تشکیل دهنده به انواع مختلف تقسیم می شود. انواع نمای آجری مدرن عبارتند از:

  • آجر فشاری

به آجر فشاری ، آجر توپرهم گفته می شود. این نوع آجر از خاک رس و آب ساخته می شود. به طور معمول آجر فشاری ، به صورت دستی تهیه می شود. آجر فشاری دارای مقاومت بالایی نسبت به سایر آجر ها دارد. یکی از معایب اصلی آجر فشاری داشتن وزن بالا است که وزن کلی ساختمان را افزایش می دهد. به همین دلیل امروز به جای استفاده در ساخت سقف طاق ضربی ، در قسمت های قالبندی فونداسیون و یا سفت کاری استفاده می شود.

  • آجر سفالی

این نوع آجر ها برخلاف آخر های فشاری بسیار سبک هستند. انواعی از آجر های سفالی با توجه به مواد اولیه و شکل ظاهرشان ، در نقاط مختلف ساختمان کاربرد دارند. آجر های سفالی از خاک رس تهیه می شوند. فرایند تولید آن به این صورت است که بعد از قالب گیری ، وارد کوره های آجر پذیری می شود. حرارت ایجاد شده در کوره ها باعث افزایش مقاومت آجر ها می شود. این نوع آجر در برابر حرارت ، مقاومت بسیار بالایی دارند و به همین دلیل در زمان آتش سوزی باعث گسترش آتش نمی شوند. از آجر سفالی در ساخت دیوار های باربر و نمای اجری داخلی و خارجی ساختمان استفاده می شود.

  • آجر سیمانی

امروزه آجر سیمانی ، یکی از پرکاربرترین مصالح ساختمانی است. این نوع آجر ها از شن ، ماسه و سیمان پرتلند تهیه می شوند. آجر های سیمانی به صورت توپر و تو خالی تولید می شوند و هر کدام کاربرد های مختلفی در ساختمان سازی دارد. برای مثال ، در داخل ساختمان برای تفکیک فضا از آجر های تو خالی و در قسمت های که باید دیوار بار تحمل کند از آجر های تو پراستفاده می شود. سطح این نوع آجر ها صاف است و در نتیجه برای به کار بردن در ساختمان نیاز به مصالح پوششی نیست.

  • آجر نسوز

آجر نسوز یکی از متریال های پر کاربرد در نمای آجری مدرن است. امروزه این آجرنما بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. یکی از دلایل محبوبیت آجرنما نسوز ، مقاومت بالای آن در برابر حرارت و آتش است. این نوع آجرنما از اتلاف انرژی ساختمان جلوگیری می کند. قیمت این آجرنما کمی بیشتراز بقیه آجر های ماشینی است. ولی استفاده از آن باعث ایمن سازی ساختمان می شود. این نوع آجرنما در برابر تغییرات فیزیکی و شیمیایی به سرعت تغییر پیدا نمی کند و ویژگی های خود را از دست نمی دهد. مقاومت در برابر نور خورشید ، رطوبت ، فرسایش و خراشیدگی از دیگر ویژگی های مثبت آجرنمای نسوز است.

  • آجر قزاقی

از قدیمی ترین نوع آجر ها ، آجر قزاقی است. برای نمای آجری در بیشتر مواقع از آجر قزاقی استفاده می شود. این نوع آجر ها به صورت دستی و کاملا سنتی تهیه می شود. آجر های قزاقی بیشتر از خاک رس تهیه شده است. بعد از مخلوط کردن خاک های آجر ، در قالب های چوبی شکل داده می شود و بعد از خشک شدن درون کوره ها قرار می گیرند. رنگ این آجر را میزان حرارت داده شده تعیین می دهند. آجر های قزاقی شوره نمی دهد و عایق بسیار مناسبی در برابر حرارت و سرما هستند.


چه رنگ هایی برای آجرنما استفاده می شود؟
آجر نما های مورد استفاده در نمای آجری مدرن از طیف رنگی بالایی برخوردار هستند. از آجرنما ها ، نه تنها در نماهای ساختمان آجری بلکه در دکوراسیون داخلی هم استفاده می شود. بیشترین رنگ های این محصول در طیف قهوه ای قرار دارند. از دیگر رنگ های نما آجری مدرن می توان به رنگ های زیر اشاره کرد.

رنگ قهوه ای روشن
رنگ قهوه ای تیره
رنگ قهوه ای با بافت های ریز و درشت
رنگ نارنجی مایل به قهوه ای
زرد مایل به نارنجی
نارنجی تیره
نارنجی روشن
زرد روشن
زرد تیره
رنگ نارنجی با بافت های ریز و درشت
خاکستری
سفید
طوسی

ابعاد استاندارد آجر چیست؟
آجر ها جزء واحد های کوچک مصالح ساختمانی هستند. آجر ها به شکل بلوک های مستطیلی به اندازه عرض ۴ اینچ و طول ۸ اینچ تولید می شوند. آجرها با توجه به کاربرد هایشان ضخامت های مختلفی دارند.

قیمت نمای آجری نسبت به سایر انواع نما چطور است؟
قیمت نمای آجری ، نسبت به بقیه مصالح مناسب در نمای ساختمان بسیار مناسب است. قیمت آجرنما ها به عوامل بسیاری از جمله موارد زیر بستگی دارد.

آجر مورد استفاده در نما کاری
نوع بسته بندی آجر ها ( بسته بندی پلاستیک نسبت به بسته بندی کارتن قیمت مناسبتری دارد )
نحوه آماده سازی خاک
مدت زمان لازم برای پخت و مقدار گاز مصرفی
رنگ آجر
ابعاد آجر
روش اجرا

مزیت ها و معایب نمای آجری چیست؟
نما آجری مانند دیگر نما ها دارای مزایا و معایب مختلفی است. آجرنما ها علاوه بر اینکه با هنر و معماری ایرانی تطبیق دارند دارای مزایای دیگری مانند:

مواد اولیه آجر ها قابل دسترس است و در نتیجه به راحتی تولید می شود.
داشتن قیمت مناسب از دیگر مزایای نمای ساختمان آجری است.
برای اجرای آجر نما نیازی به مهارت و تجهیزات خاصی نیست و به راحتی قابل اجرا است.
نما های آجری در برابر نور خورشید تغییر رنگ نمی دهند.
در برابر آتش سوزی ، مقاومت بالایی دارند.
از استحکام بالایی برخوردار هستند.
تقریبا در همه اقلیم های آب و هوایی قابل اجرا است.
آجرنما ها به راحتی تخریب می شوند.
آجر به راحتی از نما جدا نمی شود.


نما های آجری در کنار داشتن مزایای ذکر شده، دارای معایبی نیز هستند که در زیر به آن ها اشاره می شود.

به دلیل بارش باران و تابش نور خورشید ، روی نمای ساختمان آجری لکه و شوره ایجاد می شود.
ایجاد حفره بر روی نما های آجری با گذشت زمان یکی دیگر از معایب نمای آجری است. جمع شدن آلودگی در داخل حفره ها ، باعث خوردگی و تیره شدن نما می شود.
امکان نصب تابلو بر روی نما آجری وجود ندارد. زیرا نمای ساختمان آجری بسیار سخت و مقاوم هستند.
آجر ها رطوبت را به خود جذب می کنند و درنتیجه کپک بر روی نما ها ایجاد می شود. برای جلوگیری از این مشکل بهتر است بر روی آجر ها از رنگ استفاده شود.
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.150 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت