تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

sahariM Offline
#1 ارسال شده : 1399/07/30 08:49:03 ب.ظ
sahariM

رتبه: Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 12
مکان: اصفهان

حالا که بحث شفت و قطعات خودرو به میون اومد، بد نیست دلایل خالی شدن باتری خودرو رو هم بدونین . یکی از بدترین اتفاقاتی که میتواند برای راننده بیافتد، این است که زمانی که برای قراری عجله دارد، ماشینش روشن نشود. هرچند دلایل زیادی وجود دارد که باعث روشن نشدن ماشین می شود، یکی از مهمترین دلایل، خالی شدن باتری ماشین می باشد.


اشتباهات فردی

ممکن است فراموش کنید چراغ های جلو ماشین را خاموش کنید یا کاپوت را کامل ببندید. یا ممکن است فراموش کنید چراغ سقفی داخل کابین ماشین را قبل از خارج شدن خاموش کنید. این اشتباهات باعث مصرف شدن برق باتری ماشین می شوند و در صوتی که چراغ های ماشین در تمام طول شب روشن باشند، باتری ماشین می خوابد! هرچند در ماشین های مدرن آلارم هایی برای اخطار به راننده برای این موارد در نظر گرفته شده است، ولی ماشین های قدیمی این آپشن را ندارند.

سیستم شارژ معیوب

وقتی درحال رانندگی هستید، اجزای الکتریکی ماشین شما ، نیروی خود را از آلترناتور می گیرند. همزمان این قطعه وظیفه شارژ باتری را به عهده دارد. اگر در این سیستم شارژ باتری مشکلی وجود داشته باشد، شما با پدیده خالی شدن باتری ماشین روبرو خواهید شد. ممکن است مشکل از خود الترناتور نباشد و سایر قطعات خراب باشند.

مشکلات الکتریکی

مکانیک ها به این مدل تخلیه باتری، تخلیه پارازیتی می گویند. مواردی مثل ساعت و یا رادیوی ماشین، برق خود را از باتری می گیرند. زمانی که فیوز معیوب، سیم کشی معیوب و یا اجزای الکتریکی خراب در ماشین داشته باشید، مشکل ایجاد خواهد شد. این موارد باعث خالی شدن و خوابیدن باتری ماشین در طول شب می شود.
دیود خراب آلترناتور

همانطور که گفتیم آلترناتور یک قعه حیاتی در ماشین می باشد که دو وظیفه اصلی تامین برق ماشین و شارژ باتری را به عهده دارد. در مواردی که دیود در آلترناتور خراب شود، آلترناتور به شارژ سیستم ادامه می دهد درحالی که موتور ماشین خاموش می شود. وقتی شما صبح میخواهید ماشین را روشن کنید، قادر به انجام اینکار نیستید ، چرا که شما یک باتری خالی دارید.
بالارفتن دما

دمای بالا باعث طولانی تر شدن شارژ باتری، کاهش عمر باتری و خرابی باتری می شود. سولفاته شدن باتری باعث کاهش تبدیل موثر انرژی شیمیایی به انرژی الکتریکی می شود. از آنجایی که باتری زمان بیشتری نیاز دارد تا کامل شارژ شود، باتری دیگر ۱۰۰ درصد شارژ نمی شود.
کابل های باتری اکسید شده

زنگ زدگی باعث میشود کابل های باتری شارژ را نگه ندارند. زنگ آهن بر ترکیب شیمیایی در تبدیل انرژی شیمیایی به الکتریکی تاثیر می گذارد.به عبارت دیگر اکسید شدن مانع ۱۰۰ درصد شارژ شدن باتری می شود. بهتر است استحکام کابل ها را بررسی کنید. اگر اثری از اکسید شدن دیدید، هر چه سریعتر آن را تمیز کنید.
باتری ضعیف یا قدیمی

هر چیزی یک تاریخ انقضا دارد. با وجود پیشرفت های اخیر در صنعت باتری، همچنان به دنبال باتری هستیک که صدسال یا بیشتر عمر کند. دلیل خالی کردن باتری قدیمی خیلی ساده است. گذر زمان باعث تضعیف دوام باتری می شود. اغلب باتری ها عمر ۳ تا ۴ ساله دارند. البته با عدم نگهداری صحیح و عادات رانندگی اشتباه، انتظار نداشته باشید باتری عمر زیادی کند.

منبع: https://forum.romaak.ir/showthread.php?tid=7127
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.654 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت