تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

asdf Offline
#1 ارسال شده : 1399/07/09 00:44:19 ق.ظ
asdf

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 45

تشکرها: 11 بار
2 تشکر دریافتی در 2 ارسال
روش بلیچینگ دندان در مطب
در روش بلیچینگ در مطلب، ابتدا دندانپزشک از دندان شما عکس می‌گیرد. این کار به وی کمک می‌کند تا از پیشرفت درمان اطلاع پیدا کرده و بتواند آن را کنترل کند. سپس دندانپزشک معاینات لازم را انجام داده و سوالاتی در مورد علت لکه دار شدن دندان از شما پرسیده می‌شود تا بتواند درصد صحیح و مورد نیاز مواد سفید کننده را برای دندان شما انتخاب و استفاده کند. سپس دندان‌ها را تمیز کرده و از باکتری‌ها و خوراکی‌ها و موارد دیگری که روی دندان قرار دارد پاکسازی می‌کند. سپس کار سفید کردن دندان آغاز می‌گردد.

دندانپزشک قبل از استفاده مواد سفید کننده، ماده محافظی بر روی لثه ها قرار می‌دهد تا از آسیب به لثه جلوگیری شود. مواد سفید کننده (ژل حاوی هیدروژن پراکسید) بر روی دندان ها قرار می‌گیرد. سپس توسط دستگاه مخصوص لیزر و یا با استفاده از اشعه uv به دندان‌ها وارد می‌شود. مواد بلیچینگ به داخل ساختار کریستالی مینای دندان نفوذ کرده و رنگدانه ها را اکسید می‌کند. در این روش بلیچینگ دندان به مرور زمان مواد به داخل عاج دندان که در لایه زیرین مینای دندان قرار دارد، نفوذ کرده و رنگ آن را روشن‌تر می‌کند.

مواد مورد استفاده در بلیچینگ دندان با غلظت ها و درصدهای متفاوتی موجود هستند که به تشخیص دندانپزشک برای هر فرد تهیه می‌گردد. مواد مورد نظر اکتیو شده و تنها ظرف 30-90 دقیقه بسته به نوع و لکه های موجود بر روی دندان ها باقی مانده و موجب سفید شدن دندان‌ها می‌گردند. اغلب سفید کردن دندان با روش بلیچینگ دندان در مطب به تناسب وضعیت دندان یک تا سه جلسه زمان خواهد برد.

روش بلیچینگ دندان ها در منزل
برای سفید کردن دندان در منزل 2 روش وجود دارد. یکی از این روش ها با راهنمایی های دندانپزشک توسط خودتان انجام می‌پذیرد. دیگر روش بلیچینگ دنداناستفاده از ست های عمومی موجود در داروخانه‌ هاست که می‌توانید با استفاده از کاتالوگ و دستور العمل موجود از آن استفاده کنید.

در صورتی که از روش بلیچینگ دندان در منزل استفاده می‌کنید، لازم است تا جایی که امکان دارد دندان را تمیز کنید. می‌توانید به صورت کامل مسواک زده و برای تمیزی بیشتر از نخ دندان استفاده کنید. سپس به وسیله یک سرنگ، ژل سفید کننده را داخل قالب ریخته و قالب محتوی ژل را بر روی دندان ها قرار دهید.

در صورتی که ژل از قالب بیرون ریخت، می‌توانید به وسیله یک مسواک خشک آن را تمیز کنید. اگر ژل بر روی لثه شما قرار گرفته باشد احتمالاً لثه شما کمی سفید می‌شود. اما جای نگرانی نیست و به مرور زمان این سفیدی برطرف می‌گردد. می‌تواند برای جلوگیری از بروز مشکلاتی از این دست از ژل کمتری استفاده کنید. پس از مدت زمان لازم که در کاتالوگ ذکر شده، به کمک پزشک می‌توانید قالب را برداشته و دندان‌ها و لثه را با آب و مسواک بشویید.

زیر نظر پزشک همراه با قالب مخصوص دندان

در این روش بلیچینگ دندان دندانپزشک شما در یک جلسه از فک بالا و پایین شما قالب گیری می‌کند و در جلسه بعد یک جفت قالب شفاف به شما تحویل می‌دهد. برای سفید کردن دندان در خانه دندانپزشک قالب های نگهدارنده و ژل های سفید کننده با غلظت متناسب با دندان شما را ساخته و به همراه میزان مورد نیاز مصرف، به شما ارائه می‌کند. این کار به صورت روزانه چند ساعت و تا مدتی در حدود یک ماه ادامه خواهد داشت.

استفاده از کیت های عمومی
ست های مخصوص سفید کننده دندان به صورت آزاد و بدون نیاز به نسخه پزشک نیز وجود دارند که حاوی قالب های نگهدارنده ژل عمومی و یا نوارهای سفید کننده هستند. البته بهتر است برای استفاده از این ست با دندانپزشک خود مشورت کنید. در این روش مواد، سفیدکنندگی ضعیف تری نسبت به ژل‌های مورد استفاده دندانپزشک ها دارد.

این روش بلیچینگ دندان انتخاب دیگری است که طول دوره درمان بیشتری دارد. اغلب ماده سفید کننده به صورت ژله در قالب دهان ریخته شده و یا به صورت نوار به دندان‌ها می‌چسبد. نوارها و ژل های سفید کننده دندان و نیز استریپ ها به وسیله مسواک بر روی دندان قرار می‌گیرند. این محصولات مبتنی بر پروکساید به مدت ۱۰ تا ۱۵ روز و یک یا دوبار در طول روز استفاده می‌شوند.

استفاده از خمیر دندان های مخصوص
علاوه بر این موارد استفاده از خمیر دندان های سفید کننده هم می‌تواند در سفیدی دندان موثر باشد. این خمیر دندان های مخصوص حاوی موادی است که لکه های روی مینای دندان را به مرور پاک می‌کند. خمیر دندان های سفید کننده دندان دارای مواد شیمیایی ساینده هستند که باعث ساییدن لکه ها بر روی دندان ها می‌شوند.

از آنجا که این عمل به صورت مداوم و روزانه چند بار انجام می شود، به مرور دندان ها سفید تر می‌شوند. اغلب این خمیر دندان ها حاوی سفیدکننده هستند. اما به جهت اینکه زمان زیادی بر روی دندان باقی نمی‌ماند خاصیت سفید کنندگی زیادی ندارند. مگر اینکه دندان خود را به صورت کامل نشویید تا خمیر دندان برای مدتی طولانی تر بر روی دندان‌ها باقی بماند. البته به خاطر داشته باشید که نباید این خمیر دندان ها و مواد سفید کننده خورده شود. چرا که حاوی مودی خطرناک بوده و حتی استفاده از آن در برخی از کشورهای پیشرفته ممنوع است. بنابراین این روش چندان توصیه نمی‌شود.

سفید کردن دندان غیر زنده
تا اینجا روش های مختلف برای سفید کردن دندان های زنده بیان شد. سفید کردن دندان برای مواردی که دندان عصب کشی شده موثر نیست. چرا که این لکه ها از داخل به وجود می‌آیند. یک روش بلیچینگ دندان برای چنین حالتی وجود دارد. در این روش دندانپزشک ماده سفید کننده را داخل دندان می‌گذرد و آن را به صورت موقتی پر می‌کند. دندان چند روز در همین حالت باقی مانده سپس این مواد برداشته می‌شوند.

در این روش بلیچینگ دندان شاید فقط به یک بار انجام این فرآیند نیاز باشد. اماممکن است نیاز به تکرار آن نیز وجود داشته باشد.

مراقبت های طول درمان
در حین درمان بهتر است از هرگونه مواد رنگی از جمله چای قهوه ادویه جات و مصرف دخانیات پرهیز نمایید.

در طول دوره درمان بهداشت دهان و دندان خود را به صورت کامل رعایت کرده و از مسواک و نخ دندان به صورت صحیح و کامل استفاده نمایید.

مواردی غیر مجارز در استفاده از این روش
بانوان باردار و شیرده

بیماران دیابتی

بیماران قلبی

افراد زیر ۱۶ سال

کسانی که مشکلات دندانهای حساس دارند

مراقبت های پس از بلیچینگ

رعایت رژیم غذایی
اولین و مهمترین مورد برای حفظ تاثیرگذاری بیشتر و ماندگاری بلیچینگ رعایت رژیم غذایی است. باید به خاطر داشت تمامی مواد غذایی که دارای رنگدانه‌های فعال و قوی هستند باید از رژیم غذایی حذف شده و یا بلافاصله بعد از خوردن دندان به صورت کامل تمیز گردد. نوشیدنی هایی مانند چای و قهوه بسیار در تغییر رنگ دندان تاثیرگذار هستند. می‌توانید از چای بدون رنگ و یا چای کمرنگ استفاده کنید و بعد از خوردن قهوه حتما دندان‌های خود را بشویید.

عدم استفاده از دخانیات
از دیگر مواردی که بعد از انجام بلیچینگ باید مورد توجه قرار داد، عدم استعمال دخانیات است. قلیان و سیگار یکی از مهمترین و قوی ترین عوامل در تیرگی دندان افراد به شمار می‌آیند. از آن جایی که ترک سیگار برای بسیاری از افراد سخت است، بهتر است رعایت بهداشت دهان و دندان را بعد از کشیدن سیگار مد نظر داشته باشد.

احساس درد یا تغییر رنگ
در صورتی که بعد از انجام بریچ دندان متوجه سفیدی لثه ها شدید و یا احساس درد نامطلوب در دندان‌ها و لثه خود داشتید، حتماً با دندانپزشک خود مشورت کنید. اغلب حساسیت های به وجود آمده در اثر استفاده از سفیدکننده های دندان بعد از چند روز قطع درمان برطرف می‌گردند.

در صورتی که این حساسیت در لثه، دندان، لب و گلو ادامه داشت حتما با پزشک خود مشورت کنید.

استفاده از قالب در طول سال
بعد از بلیچینگ دندان شما می‌توانید با استفاده از قالب مخصوص خود در طول سال با استفاده از ژل های مخصوص سفید کننده و با مشورت دندانپزشک میزان تکرار، زمان باقی ماندن و فاصله زمانی آن را در نظر گرفته و به مرور این کار را تکرار کنید تا همواره دندانی سفید و زیبا داشته باشید.

 1 کاربر از asdf برای ارسال مفیدش تشکر کرده است.
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.114 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت