تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

sahariM Offline
#1 ارسال شده : 1399/06/01 03:32:39 ب.ظ
sahariM

رتبه: Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 12
مکان: اصفهان

خودروهای مدرن دارای سنسورهای متعددی هستند. با توجه به سال ساخت و مدل ماشین، هر خودرو دارای 60 تا 100 سنسور می باشد. ممکن است این تعداد به 200 سنسور هم برسد و خودروها روز به روز هوشمند تر شوند. اغلب اوقات، وقتی یک خودروی مدرن را نزد مکانیک می برید، آن را به یک لپتاپ وصل می کنند و خودرو به آنها می گوید که چه مشکلی دارد! مشکلاتی مثل کاهش قدرت موتور خودرو اگر بدون روشن شدن چراغ هشدار اتفاق افتاد، میتوانید یکی از 4 دلیل زیر را داشته باشد.



1-کثیف شدن سنسور جریان هوا


همانطور که سنسور خودرو به بهبود عملکرد خودرو کمک می کنند، سنسور خراب هم به همان اندازه به ماشین آسیب می زند. این قطعه کوچک، همانطور که از نامش پیداست، وظیفه نظارت بر هوایی را دارد که به داخل موتور کشیده می شود. این هوا یک بخش حیاتی از فرایند احتراق به شمار می رود، بنابراین نظارت بر هوای ورودی نیز ضروری ست.

سنسور جریان هوای خودرو به هوا امکان می دهد تا از سیم های داغ عبور کند. افزایش یا کاهش جریان هوا بر دمای سیم های داغ تاثیر می گذارد. با توجه به این اندازه گیری، موتور میزان سوخت در فرایند احتراق را کاهش یا افزایش می دهد. مشکل زمانی رخ می دهد که سیم کثیف شود و باعث می شود کدهای غلط به موتور بفرستد. این کدهای اشتباه منجر می شود به اینکه موتور سوخت کمتر از حد نیاز به محفظه احتراق بفرستد و در نتیجه قدرت موتور کاهش می یابد.

راه حل:

خرابی سنسور مف چندین نشانه دارد. ابتدا موتور را روشن کنید و سپس کاپوت را بالا بزنید. سنسور را پیدا کنید و چندین ضربه محکم به آن بزنید. اگر موتور به پت پت کردن افتاد، سنسور جریان هوا خراب است.

یا سنسور را قطع کنید و سپس موتور را روشن کنید. موتور قطع سنسور را تشخیص می دهد و به حالت بک آپ بر می گردد. اگر بدون سنسور بهتر کار کرد، نشان دهنده خرابی سنسور جریان هوا خودرو می باشد.

برای تمیز کردن سنسور جریان هوا بهتر است از یک تمیزکننده سنسور هوا استفاده کنید که میتوانید از فروشگاه های لوازم یدکی خودرو آن را تهیه کنید. سنسور را جدا کرده و طبق دستورالعمل اسپری آن را تمیز کنید.


2-کثیف شدن فیلتر هوا


فیلتر هوا، همانطور که از نامش پیداست، هوایی که به موتور وارد می شود را فیلتر می کند. این باعث می شود تا کثیفی و سایر آلاینده ها را از موتور دور نگه دارد و در نتیجه موتور عملکرد بهینه داشته باشد. به مرور زمان فیلتر هوا کثیف می شود و جلوی جریان هوا را می گیرد. فیلتر هوا به هیچ سنسور ناظری مجهز نیست و چراغ هشداری هم ندارد. ولی یکی از دلایل کاهش شتاب خودرو ، همین خرابی فیلتر هوا می باشد.

راه حل:

برای تمیز کردن فیلتر هوا باید آن را از یک جعبه مستطیلی یا دایره ای شکل بیرون بیاورید. فیلتر را جلو نور بگیرید. اگر نور کمی از آن عبور کرد، نشان دهنده مسدود شدن فیلتر هوای خودرو می باشد. به آرامی به آن ضربه بزنید و ببینید که از آن گرد و غبار بر می خیزد. بار دیگر آن را جلوی نور بگیرید. اگر نور از داخل دیده شد، پس فیلتر هوا تمیز شده است. در غیر این صورت باید برای تعویض فیلتر هوای خودرو اقدام کنید.


3-خرابی پمپ سوخت


پمپ سوخت یکی از بخش های اصلی سیستم سوخت رسانی در خودروهای مدرن می باشد. گاهی قدرت خود را از موتور خودرو می گیرد ولی گاهی به صورت الکتریکی کار می کند و در مخزن سوخت قرار دارد. این پمپ به مرور زمان فرسوده می شود و کارایی خود را از دست می دهد. اگر معمولا با سوخت کم به رانندگی خود ادامه می دهید، پمپ نمیتواند خنک شود و طول عمر آن کاهش می یابد. هیچ سنسوری به عملکرد پمپ سوخت خودرو نظارت ندارد ولی یکی از نشانه های خرابی پمپ سوخت ، کاهش قدرت موتور ماشین می باشد.

راه حل:

بررسی و تعویض پمپ سوخت یکی از پیچیده ترین کارهایی ست که در این مقاله ذکر کردیم. ابتدا باید فیلتر سوخت خودرو را بررسی کنید. اگر مشکل حل نشد ، باید نزد مکانیک بروید.


4-خرابی کاتالیزور


تمام خودروهایی که پس از 1975 ساخته شدند، به مبدل کاتالیزور مجهز می باشند. این قطعه نقش حیاتی در عملکرد اگزوز دارد. تمام گازهای اگزوز که توسط موتور تولید می شود، باید قبل از خروج از لوله اگزوز، از مبدل کاتالیزوری عبور کنند. این کاتالیست ، تمام ذرات مضر را از اگزوز تجزیه می کند. مثلا کربن مونوکسید مضر را به کربن دی اکسید سالم تر تبدیل می کند. نبودن کاتالیزور یا خرابی آن ، دلیل اصلی کاهش قدرت موتور خودرو می باشد.

راه حل:

گذشت زمان بر عملکرد کاتالیزور تاثیر می گذارد. کاتالیزور یک جعبه مستطیلی شکل و طویل می باشد که به سیستم اگزوز متصل است. این قطعه که ساختار لانه زنبوری مانند دارد ، محل عبور گازها می باشد. به مرور زمان این منافذ با آلاینده ها مسدود می شود. بنابراین گازها نمیتوانند خارج شوند و بر عملکرد موتور تاثیر منفی می گذارد. امکان تعمیر کاتالیزور وجود ندارد و باید آن را تعویض کنید.منبع: فروشگاه لوازم یدکی خودرو
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.284 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت