تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

sadrapolymer Offline
#1 ارسال شده : 1399/05/15 05:43:19 ب.ظ
sadrapolymer

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 4
مکان: تهران

پنج راهی پمپ آب که با عناوین دیگری مثل پنج راهی پمپ و به خصوص پنج راهی برنجی نیز شناخته می شوند، یکی از مهم‌ترین قطعاتی است که در هنگام نصب و راه‌اندازی پمپ‌های آبرسان خانگی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

پنج راهی پمپ آب در واقع به عنوان یک رابط و اتصال دهنده ی لوازم مورد نیاز، پمپ و خروجی آب به یکدیگر عمل می‌کند.

پنج راهی برنجی دارای دو نوع بلند و کوتاه برای مصارف گوناگون می‌باشد، که بسیاری از مصرف کنندگان، از نظر کاربری پنج راهی بلند را به پنج راهی کوتاه ترجیح می‌دهند.

ذکر این نکته ضروری است که پنج راهی برنجی کوتاه و بلند، از نظر کارکرد یا کارایی هیچ تفاوتی با هم ندارند و همان‌طور که اشاره شد، تفاوت تنها در استفاده کاربری است که قطعاً این مورد کاملاً سلیقه‌ای و بر اساس دیدگاه استفاده کنندگان است.


موارد کاربرد پنج راهی پمپ آب (پنج راهی برنجی) در نصب پمپ
اما شاید این سؤال برای بسیاری از عزیزانی که آشنایی زیادی با پنج راهی برنجی (پنج راهی پمپ آب) ندارند پیش بیاید که موارد کاربرد این پنج راهی برای نصب و راه‌اندازی پمپ‌های آب‌رسان چیست و هر بخش یا هریک از این پنج راه، کدام قسمت‌های مربوط به پمپ آب و لوازم جانبی را به یکدیگر متصل می‌کند.

برای اینکه به طور کامل با این موضوع آشنا شوید، می‌توان ورودی و خروجی پنج راهی پمپ آب را در توصیفی ساده، به صورت ذیل بیان نمود:

• اتصال جهت ورودی از سمت پمپ آب

• اتصال جهت خروجی به طرف سیستم

• اتصال به پرشر سوئیچ ( کلید اتوماتیک )

• اتصال به منبع تحت فشار ( منبع دیافراگمی )

• اتصال به مانومتر یا گیج فشارسنج 10 بار

البته به این نکته باید اشاره شود که در صورتی پمپ آب با ست کنترل نصب شود، عمدتاً دیگر از پنج راهی استفاده نمی‌شود. ست کنترل که به آن کلید اتوماتیک دیجیتال نیز گفته می‌شود، وظیفه تنظیم و کنترل فشار آب و اتوماتیک کردن پمپ آب را بر عهده دارد، تا از آسیب دیدن پمپ به دلیل قطع و وصل شدن‌های مکرر جلوگیری کند.


سنجش کیفیت پنج راهی پمپ آب (پنج راهی برنجی)
قطعاً تشخیص کیفیت پنج راهی برنجی توسط افراد غیر متخصص امری بس دشوار و حتی ناممکن است. اما در بسیاری مواقع، زمانی که یک سرویس‌کار یا نصاب پمپ به دفعات از پنج راهی در هنگام ارائه خدمات استفاده می‌کند، به این مسئله پی خواهد برد که کیفیت کدام برند نسبت به دیگران بالاتر است.

در این صنعت، برخی از متخصصین چند ویژگی را مطرح می‌نمایند که می‌توان این موارد را جز اصلی‌ترین ویژگی‌های پنج راهی برنجی با کیفیت و مرغوب به شمار آورد.

آلیاژ پنج راهی :
در ساخت پنج راهی پمپ آب، از آلیاژهایی مثل برنج ، چدن آبکاری شده و حتی ترکیب برنج و مس استفاده می‌شود. برخی از سازندگان این محصول، بر این باورند که بهترین آلیاژ در ساخت پنج راهی، ترکیب برنج و مس است.

این در حالی است که اکثر قریب به اتفاق فعالان این حوزه، استفاده‌ی تنها از آلیاژ برنج خالص در ساخت پنج راهی را توصیه می‌کنند. این افراد تأکید بر این دارند که هر اندازه که میزان خالصی آلیاژ برنج در تولید محصول بالاتر باشد، به همان اندازه کیفیت آن محصول نیز بالاتر خواهد بود.

زیرا استفاده از آلیاژ برنج در ساخت پنج راهی، باعث می‌شود تا این محصول در برابر شکستگی، میزان دما، فشار، سرما و گرما، خوردگی و اکسیداسیون، نسبت به سایر آلیاژها مقاومت و مصونیت بیشتری داشته باشد.

همچنین این سازندگان تأکید بر این دارند که برنج در مقایسه با مس و روی، دارای قابلیت چکش‌خواری بیشتری است و تقریباً دمای ذوب این آلیاژ بین ۹۰۰ تا ۹۴۰ درجه سانتی‌گراد است و همچنین در برابر لکه دار شدن و نیز کدر شدن هم مقاومت است و بر این اساس دیرتر دچار خوردگی و اکسیداسیون می‌گردد.

وزن پنج راهی :
میزان وزن پنج راهی، به دلیل ضخامت آن می‌باشد که همانند آلیاژ استفاده شده در آن، یکی دیگر از عواملی است که می‌تواند آن را در برابر شکستگی، میزان دما، فشار، سرما و گرما، خوردگی و اکسیداسیون محافظت نماید. بر این اساس ضخامت بالا و البته استاندارد، در تعیین کیفیت پنج راهی تأثیر بسزایی دارد.

سایز دهانه :
هر یک از دهانه‌های پنجی راهی دارای سایز استانداردی می‌باشد که در هنگام ساخت، می‌بایست با دقت مورد توجه قرار گیرد. بر این اساس از دیدگاه متخصصین این حوزه، سایز اصولی دهانه‌ها، یکی دیگر از موارد تضمین کیفیت آن می‌باشد.

میزان تحمل دما :
هر اندازه که آستانه تحمل دما در پنج راهی پمپ آب بالا باشد، به طبع کیفیت آن نیز بالاتر خواهد بود. معمولاً پنج راهی‌های باکیفیت توان تحمل دمایی بین 160 تا 180 درجه سانتی‌گراد و حتی بالاتر را دارند.

میزان تحمل فشار :
گاهی مواقع پنج راهی در پمپ‌هایی با فشار بالا مثل پمپ‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی دیگر از موارد سنجش کیفیت پنج راهی برنجی یا پنج راهی پمپ آب، آستانه تحمل فشار می‌باشد. معمولاً میزان تحمل این فشار از سوی متخصصین، تا 16 بار محاسبه می‌شود.

چرا پنج راهی پمپ آب اصفهان صدرا؟
ما در صدرا پلیمر اسپادانا، به عنوان اولین و تنها تولید کننده پنج راهی برنجی در ایران، پنج راهی پمپ آب را با نام تجاری اصفهان صدرا تولید می‌نماییم.

مجموعه صدرا پلیمر اسپادانا و تولیدات این مجموعه، دارای ویژگی‌هایی است که می‌تواند خود گواهی بر وجود چنین کارنامه درخشانی در سالیانِ فعالیت باشد.

در این بخش و به عنوان بخش پایانی، چهار ویژگی شاخص که می‌تواند بیانگر تمایز قابل قبول پنج راهی اصفهان صدرا با بسیاری از برندهای موجود در بازار باشد را به صورت خلاصه بیان می‌کنیم.

صدرا پلیمر اسپادانا، اولین تولید کننده پنج راهی فورجی در ایران می‌باشد.

• پنج راهی اصفهان صدرا، با مقاومت فوق العاده بالا جهت نصب روی انواع پمپ‌های صنعتی و خانگی در دو سایز کوتاه و بلند تولید می‌شود.

• برخورداری از گارانتی مادام العمر، که باعث می‌شود به مراتب نسبت به مدل‌های مشابه ایتالیایی مقرون به صرفه‌تر باشد.

• در تولید تمامی پنج راهی‌های اصفهان صدرا، از آلیاژ برنج استفاده می‌شود.

پنج راهی برنجی اصفهان صدرا، دارای بالاترین وزن ممکن و استاندارد می‌باشد.
صدراپلیمر اسپادانا
polymersadra.com
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 1.149 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت