تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

diacobolt Offline
#1 ارسال شده : 1398/12/14 01:48:41 ب.ظ
diacobolt

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 34

در رابطه با انواع پیچ و مهره تا زمانی که احتیاج به باز کردن پیچ نداشته باشید، هر قدر سفت‌تر باشد، می‌تواند اتصال خوبی را ایجاد کند. اما در برخی از شرایط نیاز دارید تا یک پیچ را باز کنید. اگر پیچ در شرایط عادی باشد، به راحتی می‌توان آن را باز کرد. اما پیچ‌های سفت شده و گیر کرده به راحتی باز نمی‌شوند و در بعضی از مواقع، باز کردن آنها مشکل خواهد بود. پیچ‌هایی نیز وجود دارند که در زمان سفت شدن، سر آنها خراب می‌شود و دیگر هیچ جایی برای قرار دادن پیچ‌گوشتی وجود ندارد تا بتوان با استفاده از پیچ‌گوشتی آنها را باز کرد.

در مواردی می‌توان با تخریب پیچ، آن را از جای خود بیرون آورد، اما در بسیاری از مواقع نمی‌توان این کار را انجام داد. در ماشین‌آلات برای تعمیرات نیاز به باز کردن پیچ است و نمی‌توان به گونه‌ای این کار را انجام داد که پیچ تخریب شود. با تخریب پیچ، قطعات ماشین‌الات را باید تعویض کنید، که این کار هزینه‌بر خواهد بود. احتمال سفت شدن پیچ و مهره وجود دارد و شما باید بدانید که به چه صورتی می‌توان آنها را باز کرد. حتی اگر سر پیچ خراب شده باشد، باید آن را به صورتی صحیح از جای خود خارج کرد تا به دیگر بخش‌ها آسیبی وارد نشود.

پیچ‌های سفت شده را بدتر نکنید
یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که هنگام تلاش برای باز کردن پیچ‌های سفت شده انجام می‌شود، سوراخ کردن قسمت بالایی پیچ است. اگر در مرحله اول با استفاده از ابزاری مانند دریل و مته می‌خواهید پیچ را باز کنید، فقط مشکل را بدتر می‌کنید. بنابراین، چه از پیچ گوشتی و چه از مته برای باز کردن پیچ استفاده می‌کنید، در صورت لغزش، احتمال خراب کردن اطراف پیچ وجود دارد، از این کار خودداری کنید.

برای باز کردن پیچ‌های سفت شده یک پیچ گوشتی دستی را امتحان کنید
قبل از این که بخواهید از ابزار دیگری استفاده کنید، یک پیچ گوشتی دستی ممکن است کار شما را آسان کند. با یک پیچ گوشتی دستی کنترل بیشتری خواهید داشت و به شما امکان می‌دهد تا زاویه‌های مناسب را برای باز کردن پیچ‌های سفت شده امتحان کنید. علاوه بر این، خطر کمتری وجود دارد تا سر پیچ هنگام استفاده از پیچ گوشتی دستی بر خلاف مته یا ابزار دیگر خراب شود. این یک روش کلی برای باز کردن تمام پیچ‌های سفت شده نیست، اما ممکن است در برخی شرایط کار کند.

از مایعات روان کننده استفاده کنید
می‌توان برای پیچ‌هایی که در دستگاه‌ها و ماشین‌آلات قرار دارند، از یک مایع روان کننده مانند روغن ترمز اتومبیل استفاده کنید. برخی از پیچ‌ها در محیط‌های مرطوب قرار می‌گیرند و به مرور زمان زنگ می‌زنند. روغن ترمز باعث از بین رفتن اتصال رزوه‌های پیچ با اطراف آن می‌شود و بعد از مدتی می‌توان پیچ را با استفاده از پیچ‌گوشتی باز کرد.

باز کردن پیچ‌های سفت شده با دریل و مته
اگر سر پیچ خراب شده باشد و نتوان آن را با استفاده از پیچ‌گوشتی باز کرد، از دریلی استفاده کنید که بتواند در هر دو جهت حرکت کند. مته‌ای که برای باز کردن پیچ استفاده می‌کنید باید اندازه‌ای کوچک‌تر از سر پیچ داشته باشد. با سرعت کم شروع به سوراخ کردن سر پیچ کنید و بعد از این که مقدار کمی از سر پیچ سوراخ شد، با قرار دادن دریل در جهت برعکس، با سرعتی کم و با نیروی مناسب، احتمال باز شدن پیچ زیاد خواهد بود. این کار را باید با دقت بالا انجام دهید تا آسیبی به دیگر بخش‌ها وارد نشود.

باید در نظر داشته باشید که سر پیچ را بیش از حد سوراخ نکنید تا باعث جدا شدن سر پیچ نشوید. فقط تا اندازه‌ای سوراخ کردن سر پیچ را انجام دهید که مته بتواند در قسمت سر پیچ گیر کند. از دریل با سرعت بالا استفاده نکنید، این کار باعث می‌شود تا پیچ به سرعت خورده شود و نتوانید پیچ را از جای خود خارج کنید.

تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.324 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت