تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

diacobolt Offline
#1 ارسال شده : 1398/03/29 03:59:27 ب.ظ
diacobolt

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 34

به طور کلی اتصال دهنده‌ها برای متصل کردن دو یا چند قطعه بکار می‌روند و معمولا آنها از فلزات سخت ساخته می‌شوند. اتصال دهنده‌ها در طیف گسترده‌ای از مواد از فولادهای رایج گرفته تا تیتانیوم، پلاستیک و سایر مواد تولید می‌شوند. بسیاری از مواد به کار رفته در ساخت آنها بر اساس مخلوط آلیاژی، فرآیند سخت شدن و غیره دسته بندی می‌شوند. علاوه بر این، بعضی از مواد با پوشش‌های مختلف یا روکش‌هایی همراه می‌شوند که منجر به افزایش مقاومت در برابر خوردگی یا تغییر ظاهر اتصال دهنده می‌شوند.

مواد تشکیل دهنده اتصال دهنده‌ها به هنگام انتخاب، به دلیل تفاوت در مقاومت، شکنندگی، مقاومت در برابر خوردگی، خوردگی گالوانیکی و البته هزینه حائز اهمیت هستند.

هنگام تعویض اتصال دهنده‌ها، معمولا بهتر است گزینه‌ای که قصد جایگزینی آن را دارید با گزینه موجود مطابقت کامل داشته باشد. تعویض پیچ استاد بولت با یک گزینه قوی‌تر با مقاومت بیشتر همیشه در راستای ایمنی نیست. پیچ و مهره‌های سخت‌تر شکننده‌تر هستند و ممکن است در موارد خاص شکننده باشند. همچنین بعضی از تجهیزات به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا پیچ و مهره‌های آنها قبل از خرابی یا آسیب دیدگی‌های شدید شکسته شوند. در برخی از محیط‌ها، مانند آب شور، خوردگی گالوانیکی نیز باید در صورت تغییر مواد سازنده مورد توجه قرار بگیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.

فولاد ضد زنگ
فولاد ضد زنگ یک آلیاژ فولادی کم کربن و کرومی است که ویژگی‌های مقاوم در برابر خوردگی را بهبود می‌بخشد. فولاد ضد زنگ در مقایسه با قیمت آن بسیار در برابر خوردگی مقاوم است. چرا که خواص ضد خوردگی یک ویژگی ذاتی برای فولاد است، اگر در حین مراحل نصب یا استفاده دچار خراش شوند، مقاومت خود را از دست نخواهند داد.

این یک تصور غلط و رایج است که فولاد ضد زنگ قوی‌تر از فولاد معمولی است. در واقع، به علت محتوای کربن کمتر آنها، بسیاری از آلیاژهای فولادی ضد زنگ نمی‌توانند از طریق عملیات حرارتی سخت شوند. بنابراین، در مقایسه با فولاد معمولی، آلیاژهای ضد زنگ مورد استفاده در پیچ‌ها کمی قوی‌تر از فولاد ضد زنگ (درجه 2) هستند اما به طور قابل توجهی ضعیف‌تر از اتصالات فولادی سخت هستند. به استثنای مواردی که تحت مراقبت‌های ویژه قرار می‌گیرند، اتصال دهنده‌های ضدزنگ، در حین مراحل نصب در معرض خطر پیچش قرار دارند.

بیشتر اتصال دهنده‌های فولادی ضد زنگ بسیار ارزان‌تر از اتصالات فولادی معمولی هستند، هرچند برخی از آنها ممکن است خاصیت مغناطیسی داشته باشند. در زیر درباره چند نمونه فولاد ضدزنگ اشاره می‌شود.

فولاد ضد زنگ 18-8

18-8 به هر فولاد ضد زنگ حاوی حدود 18٪ کروم و 8٪ نیکل اطلاق می‌شود. این رایج‌ترین خاصیت ضد زنگ برای سخت افزارها است. برای اطلاعات بیشتر در خصوص خواص مواد تشکیل دهنده فولاد ضد زنگ 18-8، به نمودار شناسایی و خواص مواد ما مراجعه کنید.

فولاد ضد زنگ 316

این یک درجه مقاوم در برابر خوردگی برای فولادهای ضد زنگ است که آن را به یک گزینه ایده آل برای استفاده در محیط‌های نمکی و کلر دار تبدیل می‌کند که گران‌تر از فولادهای 18-8 هستند.

فولاد ضد زنگ 410

فولاد ضد زنگ 410 آلیاژ ضدزنگی است که سخت‌تر از فولاد ضد زنگ 18-8 بوده، اما در برابر خوردگی مقاومتی ندارد.

فولاد
فولاد رایج‌ترین ماده مورد استفاده در اتصال دهنده‌ها است. اتصال دهنده‌های فولادی که در دسترس هستند و عملکرد مشابهی با سطوح مختلف پوشش داده شده با پوشش روی، گالوانیزه و کروم دارند.

اتصال دهنده‌های فولادی معمولا در 4 طبقه بندی قرار می‌گیرند، درجه 2، درجه 5، درجه 8 و فولاد آلیاژی، بسیاری از درجات دیگر نیز در دسترس هستند، اما کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. درجه 2، 5 و 8 معمولا دارای پوشش‌های آبی یا زرد رنگ از جنس روی هستند و یا برای مقاومت در برابر خوردگی گالوانیزه می‌شوند. در مقاله دیگری درباره تعیین درجه پیچ به طور مفصل خواهیم گفت. شما می‌توانید انواع پیچ و مهره را با بالاترین کیفیت و قیمت‌هایی مناسب از شرکت دیاکو تهیه کنید.

kebrity.jpg
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.086 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت