تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

diacobolt Offline
#1 ارسال شده : 1398/03/18 10:36:46 ق.ظ
diacobolt

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 34

هر پیچ دارای مشخصه‌ها و مقدار گشتاور مشخصی است و این گشتاور به ما توضیحات بحث برانگیزی می‌دهد و با در نظر گرفتن آن می‌توان اتصالات قابل اطمینانی را طراحی کرد.

با در نظر گرفتن گشتاور كیفیت محصولات شما در معرض خطر قرار نمی‌گیرد و محصولات شما با فرمول خاصی از گشتاور محفوظ می‌ماند.

مقدار گشتاور در پیچ باید به صورت كاملا صحیح و بی نقصی بررسی شود. پیچی كه به صورت صحیح بر طبق مقدار گشتاور اندازه گیری نشود، نمی‌تواند مدل پیشنهادی در تولید پیچ و مهره باشد و باعث پایین آمدن كیفیت و فرآیند‌های مخرب‌تری در صورت ادامه این روند می‌شود. حتی اگر همراه با گشتاور افراطی اعمال شود.

گواهینامه استاندارد كیفیت بین المللی ایزو ٩٠٠١، نشان دهنده مقدار گشتاور و معیار پیش بینی شده و همچنین نشان دهنده طیف متفاوتی از پیچ‌ها در بازار است، صرف نظر از این كه شما در حال استفاده از نورد پیچ‌ها به صورت تاخیری و پیچ جهت دار و یا به صورت ضربه‌ای هستید یا نه، مقدار گشتاور می‌بایست قبل از تولید مورد آزمایش و تایید قرار بگیرد و بدین گونه كیفیت آن تضمین می‌شود.

مقدار گشتاور در پیچ را می‌توان به سه روش بررسی كرد
1. بررسی جنبشی
بعد از فشرده سازی پیچ، می‌توان از یك گشتاور برای اندازه گیری ابزاری به منظور علامت دار كردن پیچ و محصول استفاده كرد.

شما می‌توانید از نیروی بیشتری در مسیرهای پرفشار بهره ببرید تا این كه جنبش و حركت مورد نظر دیده شود. ثبت و ضبط این بررسی نشان دهنده مقدار باقی مانده گشتاور است.

2. بررسی به وسیله رها سازی
این روش به اندازه روش قبل كاربرد دارد به استثنای نیروهای اضافه‌ای كه برای فشرده سازی پیچ به كار می‌رود، آن هم در جهت رهش آن و این فرآیند زمانی كه پیچ شكسته می‌شود به وجود می‌آید.

3. بررسی از طریق علم بازاریابی
بعد از فشرده سازی پیچ، سطح آن علامت گذاری می‌شود كه این مورد نیز در رابطه با محصول است و باعث تضعیف و سست شدن پیچ می‌شود.

فشرده سازی دوباره آن تا زمان هم تراز شدن ادامه دارد. گشتاور نیاز به برگشت به پیچ دارد آن هم به منظور بازگشت به حالت و موقعیت اصلی خود در مقدار گشتاور یك پیچ.

strong نكات مهم:

مقدار گشتاور باید بلافاصله بعد از فشرده سازی پیچ و قبل از طراحی و به عمل آوردن محصول مشخص شود و این نیز بستگی به اصطکاک موجود در قسمت زیرین سطح و رشته‌های پیچ دارد.

محاسبه مقدار گشتاور در صورتی غلط جلوه می‌كند كه پیچ مدت زمان زیادی در شرایط متفاوت محیطی واقع شود، شما می‌توانید انتظار اختلاف ٢٠ درصدی را داشته باشید آن هم در صورتی كه پروسه به اندازه ٤٨ ساعت زمان ببرد.

بعد از انتخاب پیچ باید گشتاور مناسب آن را هم در نظر گرفت و اعمال گشتاور مناسب یکی از مهمترین نکاتی است که باید رعایت شود.

اعمال گشتاور زیاد و بیش از حد باعث خواهد شد به رزوه‌ها آسیب وارد شود. از طرف دیگر اگر گشتاور کمتر از حد نیاز را اعمال کنیم، اتصال مقاومت لازم را نخواهد داشت و این اتصال ضعیف باعث می‌شود عمر مفید قطعه کاهش پیدا کند.

در همه حال محاسبه گشتاور صحیح و اعمال مناسب آن می‌تواند در ایجاد یک اتصال استاندارد بسیار موثر باشد.

به طور کل باید به میزان 80% از میزان استحکام تسلیم باشد تا اتصال بتواند مقاومت کافی را داشته باشد و از طرف دیگر زیاد از حد سفت نشود.

باید توجه داشت که در صورت استفاده از روغن ضریب استهکاک کاهش می‌یابد. برای داشتن اتصالات استاندارد باید تمامی موارد را در نظر گرفت و رعایت کرد تا اتصالات دوام بالایی داشته باشند و با وارد آمدن نیروهای مختلف مقاومت کافی را داشته باشند.
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.422 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت