تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

novinmarketing Offline
#1 ارسال شده : 1398/02/23 11:43:21 ق.ظ
novinmarketing

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 316
مکان: تهران


هر جاروبرقی معمولا به مدت 8 تا 12 سال بسته به کیفیت، میزان استفاده و نحوه نگهداری می‌تواند کارآیی داشته باشد. با نگهداری و تعمیر جاروبرقی به طور منظم شما می‌توانید طول عمر مفید آن را افزایش داده و هزینه‌های نگهداری آن را کاهش دهید.

به طور معمول دو نوع جاروبرقی وجود دارد: عمودی و جعبه‌ای. در جاروبرقی عمودی موتور و قسمت پارویی بر روی دسته قرار دارد. در جاروبرقی جعبه‌ای کیسه موتور و نگهدارنده درون یک محفظه و قسمت پارویی در انتهای لوله قرار دارد که این دو بخش توسط یک شلنگ به هم متصل می‌شوند.

جاروبرقی عمودی چگونه کار می‌کند
یک جاروبرقی عمودی از موتور و فن استفاده می‌کند تا خاک را از سطوح بیرونی جمع کرده و درون کیسه انباشته کند. ذرات گرد و خاک توسط نیروی مکش همراه با یک برس چرخشی تحت عنوان قسمت پارویی به درون محفظه مکیده می‌شوند. جاروبرقی‌های عمودی توسط اپراتور با استفاده از دسته‌ای که کیسه و کنترلگرها بر روی آن نصب شده است هدایت می‌شوند. عملیات تعمیر و نگهداری آنها بسیار آسان است.

جاروبرقی جعبه‌ای چگونه کار می‌کند
در جاروبرقی جعبه‌ای اکثر وزن (موتور مکش، فیلتر، کیسه و سیم پیچ) در یک واحد جداگانه قرار می‌گیرد تا بخش مکش سبک‌تر باشد.

با استفاده از یک شلنگ طولانی، می‌توانید محفظه را در وسط اتاق قرار داده و بخش مکش را به راحتی به نقاط مختلف منتقل کنید. این طراحی اجازه می‌دهد تا از موتورهای بزرگتر و قوی‌تر استفاده شود.

مشابه جاروبرقی‌های عمودی، جاروبرقی‌های جعبه‌ای از قسمت پارویی در انتهای لوله مکش برای جذب ذرات گرد و خاک استفاده می‌کنند که توسط یک موتور کوچکتر هدایت می‌شوند. ذرات گرد و خاک از طریق شلنگ توسط موتور اصلی مستقر درون محفظه مکیده می‌شوند. چرخ‌هایی که در زیر محفظه قرار دارد باعث می‌شود به راحتی بتوانید آن را به نقاط مختلف منتقل کنید. به این دلیل که فن درون محفظه مکش فضای بیشتری در مقایسه با جاروبرقی‌های عمودی دارد، به طور کلی امکان آسیب پذیری کمتری دارد.

چگونه یک جاروبرقی عمودی را تعمیر کنید
نکات زیر دستورالعمل‌های آسانی برای تعمیر صحیح جاروبرقی عمودی و سوئیچ روشن / خاموش، قسمت پارویی، فن مکنده و موتور را ارائه می‌دهد. شما همچنین خواهید آموخت که چگونه سوئیچ روشن / خاموش، اتصال سیم برق قدرت دهی، ضربه گیر، موتور و بخش مکش محفظه را تعمیر کنید.

آزمایش و تعویض سوئیچ
به علت استفاده مکرر، سوئیچ روشن / خاموش کننده جاروبرقی می‌تواند پتانسیل خرابی بیشتری داشته باشد. خوشبختانه، در اکثر مدل‌ها دسترسی و تعمیر سوئیچ آسان است. بعضی از آنها توسط تسمه‌هایی در جای خود نگه داشته می‌شوند، اما اغلب آنها توسط پیچ‌هایی در محل خود نصب می‌شوند.

مرحله 1: اطمینان حاصل کنید که دستگاه از منبع برق جدا شده است، سپس صفحه پوشش را جدا کنید تا به عقب سوئیچ دسترسی داشته باشید. این سوئیچ ممکن است بر روی دسته یا بر روی محفظه قرار داشته باشد.

مرحله 2: سیم‌ها را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که آنها به طور کامل به سوئیچ متصل شده‌اند.

مرحله 3: از تست کننده تداوم یا مولتی متر برای حصول اطمینان از این که یک مدار باز در حالت سوئیچ خاموش و یک مدار بسته در حالت سوئیچ روشن وجود دارد، استفاده کنید.

مرحله 4: اگر سوئیچ به درستی کار نمی‌کند، سوئیچ را با یک گزینه با طراحی متفاوت تعویض کنید.

تعمیر پارویی
پارویی در یک جاروبرقی عمودی، اولین نقطه تماس گرد و غبار با سیستم مکش است. این همچنین یکی از اولین اجزایی است که نیاز به سرویس دارد.

پارویی‌ها ممکن است معیوب باشند که باعث آسیب رساندن به غلتک می‌شوند، کلاهک انتهایی ممکن است آسیب دیده و باعث شل شدگی پارویی شود.

تعمیر فن مکش گرد و غبار
فن مکش گرد و غبار در یک جاروبرقی عمودی درست در زیر موتور قرار دارد. این بخش گرد و غبار را توسط یک نوار به کیسه مکش منتقل می‌کند. در بیشتر موارد، فن مکش گرد و غبار نیاز به تعویض ندارد و فقط کافی است به صورت دوره‌ای آن را بازرسی و نگهداری کنید. در اینجا مراحلی که شما باید انجام دهید آورده شده است:

مرحله 1: پوشش موتور را بردارید و موتور را از قاب مکش جدا کنید. فن در قسمت پایینی موتور قرار دارد.

مرحله 2: تیغه‌های فن و پایه را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید. تیغه‌ها را برای یافتن هر گونه آسیب ناشی از ذرات جامد بررسی کنید.

مرحله 3: پیچ و مهره‌های فن مکش گرد و غبار را باز کنید و آن را بازرسی کرده و سپس مجددا در جای خود قرار دهید.

مرحله 4: در صورت نیاز شفت موتور را روغنکاری کنید.

مرحله 5: اگر فن مکش نیاز به تعویض داشته باشد، اطمینان حاصل کنید که قسمت جدید جایگزین مناسبی برای آن است. برای اطمینان از گزینه مناسب، متخصصان ما می‌توانند به شما کمک کنند.

تعمیر موتور
اکثر جاروبرقی‌های عمودی برای یک طول عمر مفید طولانی مدت طراحی شده‌اند. با این حال، برخی از آنها طول عمر بیشتری در مقایسه با بقیه دارند. این موضوع اغلب به کیفیت موتور بستگی دارد. اگر موتور جاروبرقی کار نکند، سیم برق، فن (برای جمع شدگی) و سوئیچ روشن / خاموش را بررسی کنید. ممکن است که موتور دستگاه شما معیوب شده باشد. در اینجا چگونگی علت یابی آن آورده شده است:

مرحله 1: اگر مشکوک هستید که موتور دستگاه معیوب است، ابتدا موتور را با تست کننده تداوم یا مولتی متر آزمایش کنید.

مرحله 2: شفت موتور یا تیغه را با دست بچرخانید. موتور باید به راحتی بچرخد.

مرحله 3: در غیر این صورت، موتور نیاز به تعمیر دارد، جاروبرقی را به یک فروشگاه تعمیر لوازم خانگی ببرید تا آن را تعمیر کند. اگر موتور غیر قابل تعمیر باشد، کل جاروبرقی عمودی را تعویض کنید، زیرا قیمت خرید یک موتور جدید اغلب بسیار زیاد است.
http://www.digirepairco.com
تبلیغات
anahemati Offline
#2 ارسال شده : 1399/02/31 01:21:58 ب.ظ
anahemati

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 105
مکان: تهران

1 تشکر دریافتی در 1 ارسال
قیمت سرامیک شوی و فرش شوی (پارس خزر، فیلیپس، مجیک، دستی، ویداس، کیپ، کاچر، بایترون، کرشر)

صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.378 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت