تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

niloobiz Offline
#1 ارسال شده : 1397/12/25 12:58:32 ق.ظ
niloobiz

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 1

برند: نوزادی که برندینگ Branding به دنیا می‌آورد
فرض کنید قرار است یک نوزاد متولد شود. در مرحله اول این نوزاد تفاوتی با سایر کودکان تازه متولد شده ندارد ولی بالاخره برای زندگی کردن لازم است اسم و رسمی داشته باشد تا از دیگران متمایز شود. این نوزاد تازه متولدشده همان برند است که طی مراحل برندینگ نام و نشانی پیدا می‌کند. برندینگ، مجموعه فعالیت‌هایی است که یک شرکت انجام می‌دهد تا یک برند به وجود بیاید و در ذهن و دید مشتریان معنا پیدا کند. در اصل به مجموعه اقداماتی که برای خلق یک برند انجام می‌شود، برندینگ می‌گویند. برندینگ قرار است کمک کند تا برند شما به‌یاد ماندنی شود، مقیاس‌پذیر و قابل انعطاف باشد و مهم‌تر ازهمه این‌ها شخصیت و هویت جداگانه پیدا کند.

انواع Branding
برند خدمات: این نوع برندسازی به دنبال ایجاد دانش، فرهنگ و تجربه در مورد خدمات شرکت یا اشخاص است. به‌عبارتی در این نوع از برندینگ، قرار است برای یک خدمت، برندی خلق شود. برند بیمه‌ها و بانک‌ها مثال‌هایی از این نوع برندینگ هستند.
برند خرده‌فروشی: شامل فعالیت‌های برندسازی برای مشتریان محصولات و خدمات کوچک و محدود است؛ مثل رستوران‌های زنجیره‌ای اکبر جوجه، پدیده‌شاندیز و....
برند محصول: برندی که به دنبال ایجاد تجربه پیرامون یک محصول است مانند آدیداس، بی‌ام‌و، سامسونگ و...

برند سازی یا Brand Building : رشد و پرورش نوزاد تازه متولد شده
نوزادی که در بخش قبلی از آن صحبت کردیم به دنیا آمده و اکنون شناسنامه دارد ولی آن‌چه بدیهی است این است که نمی‌تواند به حال خود رها شود. باید آن را تر و خشک کرد تا رشد کند. این دقیقا همان کاری است که در برندسازی یا brand building انجام می‌شود و برندی که طی مراحل برندینگ نام و نشانی به‌دست آورده، به وسیله برندسازی بزرگ می‌شود، پرورش می‌یابد و به قول معروف سری بین سرها درمی‌آورد.

انواع برندسازی Brand Building
برندسازی مشارکتی یا CO-Branding: به مشارکت یک برند با برندی دیگر برای رسیدن به یک هدف مشترک گفته می‌شود.
برندسازی دیجیتال: استفاده از ظرفیت‌ وب‌سایت‌ها، رسانه‌های اجتماعی، بهینه‌سازی موتور جستجو و...
برندسازی شخصی Personal Branding: روشی که یک فرد برای ایجاد اعتبار و شهرت خودش به کار می‌برد.
برندسازی خیرخواهانه: همسو کردن برند با یک کار خیر یا عام‌المنفعه
برندسازی کشوری: تلاش برای جذب توریست و کسب‌وکار


تفاوت برندینگ و برندسازی چیست؟
اما واقعا تفاوت برندینگ و برندسازی چیست ؟ طی مراحل برندینگ، برند شما خلق می‌شود و پس از آن با استفاده از برند سازی باید کاری کنید که به دل و قلب مشتریان بنشینید، آن‌ها باید برند شما را بشناسند، از آن به‌خوبی یاد کنند و در مراحل بعدی نیز برای خرید یا دریافت خدمات، سراغ برند شما را بگیرند. مشتری باید حس خوبی نسبت به برند پیدا کند و این تنها از طریق برندسازی فراهم می‌شود.
فرآیند برندسازی پس از خلق برند شروع می‌شود و تا همیشه ادامه پیدا می‌کند اما برندینگ پس از این که برند را خلق کرد احتمالا برای مدتی کنار گذاشته می‌شود. شاید بپرسید تا چه زمانی؟ ممکن است تا زمانی که احتیاج باشد بعضی چیزها را خراب کنید و از نو بسازید یا تا زمانی که برند کم‌کم رو به افول می‌رود و لازم است در بعضی قسمت‌ها تجدیدنظر یا بازبینی کنید؛ برندینگ نوعی برنامه برای ادامه مسیر برای شما طراحی می‌کند.
درست مثل نوزادی که تازه متولد شده و مراحل مختلفی از رشد را تجربه می‌کند، در مواجه با یک برند نیز همین مسیر طی می‌شود با این تفاوت که برندها اگر خوب از آن‌ها مراقبت شود همیشه جوان می‌مانند و می‌توانند تا نسل‌ها ماندگار شوند.
تبلیغات
boxell Offline
#2 ارسال شده : 1398/08/08 02:11:44 ب.ظ
boxell

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 7

برندسازی چیست؟
«برند» یک نام، نشان یا مؤلفه متمایزکننده است که در شناسایی یک شرکت یا محصول از سایر موارد مشابه به مخاطب کمک می‌کند. در واقع، امروزه دیگر صرفاً خود محصولِ ملموس تنها دلیل برای خرید مردم نیست؛ بلکه محصول تنها بخشی از برند است و مردم عملاً برند را خریداری می‌کنند. به‌عنوان مثال، آیا حاضرید قوطی نوشابه‌ای را خریداری کنید که هیچ نام و نشانی از یکی از برندهایی که می‌شناسید و به آن اعتماد دارید ندارد؟
بازار پر از محصولات مشابه است؛ برای اینکه بتوان محصولی را متمایز نشان داد باید به آن هویت بدهیم. استفاده از مواردی مانند نام، نماد یا لوگو، رنگ‌های خاص و مؤلفه‌های دیگر در راستای همین هویت بخشیدن به محصول است. در واقع، از این طریق تلاش می‌کنیم تا به محصولمان شخصیت بدهیم و برای آن در ذهن مشتری جایگاه ویژه‌ای را ایجاد کنیم.
در واقع این‌طور می‌توان گفت که برند شما در ذهن مشتریانتان وجود دارد. به زبان ساده، برند برداشت کلی یک مشتری با توجه به تک‌تک تعاملاتی است که با شما، شرکتتان و محصولاتتان داشته است. «برندینگ» فرآیند ایجاد و تقویت برداشت مثبت نسبت به شرکت یا محصولات آن در ذهن مخاطب هدف است؛ به عبارت دیگر، برندینگ فرآیندی است که از طریق ایجاد و شکل دادن به برند در ذهن مشتریان، به شرکت، محصولات یا خدمات آن معنا می‌دهد. برندینگ یک استراتژی است که شرکت‌های مختلف آن را با هدف کمک به مردم در جهت شناسایی سریع محصولات و سازمان خود و دادن دلیلی به آن‌ها برای انتخاب محصولشان (در رقابت با رقبا) تدوین می‌کنند.
boxell Offline
#3 ارسال شده : 1398/08/08 03:54:26 ب.ظ
boxell

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 7

پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی چیست؟
برندسازی، درواقع، یک “قدرت نرم” است. همانند اصول برندسازی محصول، برندسازی اشخاص هم بسیار مهم است. همه ما می دانیم این که صرفاً مدرک تحصیلی، تجربه یا عناوین شغلی می‌توانند موجب موفقیت فرد شوند، تصور درستی از بازار کار نیست. خواه‌ناخواه برندسازی و قدرت نرم بر همه ابعاد زندگی روزمره‌مان تأثیرگذار است؛ زیرا در محیط کاری و تخصصی بسیار مهم می‌شود، که دیگران راجع به ما و توانمندی ما چه فکر می‌کنند. برند مجموعه‌ای از تعریف‌ها و خاطرات مشتریان و اطرافیان از شماست که نوع نگاه اطرافیان درباره شما را شکل می‌دهد. درواقع برند مجموعه ویژگی‌های منحصربه‌فرد است که به کسب‌وکار و روابط آن با جامعه معنا می‌دهد.

چرا برندسازی شخصی اهمیت دارد؟
با برندسازی شخصی فرصت‌های حرفه‌ای بیشتری متناسب باکیفیت مهارت‌های شما برایتان فراهم خواهد شد. تلاش برای تهیه یک تصویر واضح از خودتان و توانایی‌هایتان باعث می‌شود، شناخت بهتری نسبت به خود پیدا کنید. نقاط قوت خود را بهتر بشناسید و آن‌ها را مشخصاً نشان دهید و همچنین برای نقاط ضعف خود برنامه‌ریزی کنید. به‌مرور در حرفه خود شناخته شوید و موقعیت‌های شغلی بهتر به شما پیشنهاد شود و ارتباطات ارزشمندی با متخصصین حوزه خود پیدا خواهید کرد.
boxell Offline
#4 ارسال شده : 1398/08/08 11:19:12 ب.ظ
boxell

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 7

اصول برند سازی برای روشن کردن چشم انداز
با اصول برند سازی، کالایی که می‌خواهید به آن دست‌یابید مشخص می‌شود. برند همانند نماد روی پرچم کشورهای گوناگون که نمادی از مهم‌ترین موضوع برای آن فرهنگ و جامعه است، مهم‌ترین موضوع برای سازمان شمارا نشان می‌دهد. برند همچون ثبت شرکت است که آنچه برای آن اشتیاق دارید، ارزش‌های زیربنایی، آنچه آرزوی به‌دست آوردنش رادارید و وعده‌ای که اعتبار شما به آن وابسته است را نشان می‌دهد. با برند سازی شرایطی که می‌خواهیم بدان برسیم یا همان چشم‌انداز مشخص می‌شود.
چشم‌اندازی که خوب تعریف‌شده باشد، در برند سازی شخصی و سازمانی اهمیت یکسانی دارد زیرا:
اگر برند شخصی می‌سازید، چشم‌انداز شما درک ویژگی‌هایی را که به آن دلیل می‌خواهید شناخته شوید آسان‌تر می‌کند. چشم‌انداز باعث می‌شود آنچه را لازم است بدانید و انجام دهید.
اگر برند محصول، شرکتی یا غیرانتفاعی می‌سازید، چشم‌انداز برای همهٔ اعضای سازمانتان شرح می‌دهد چه می‌کنید، چرا این کار را می‌کنید و می‌خواهید چه کالایی تولید کنید. ایجاد یک چشم‌انداز واضح باعث می‌شود همهٔ اعضای تیم شما آنچه را که لازم است انجام دهند و برند سازی را به یک فرایند شفاف تبدیل می‌کند. با تدوین چشم‌انداز بلندمدت که می‌خواهید به آن برسید، وعدهٔ برند به تعهدی در همهٔ اعضای سازمان تبدیل می‌شود.
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.132 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت