تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

mon0877 Offline
#1 ارسال شده : 1397/12/20 07:42:20 ب.ظ
mon0877

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 2

افزایش سرعت سایت وردپرس امری مهم در موفق بودن یک سایت و کسب و کار اینترنتی می باشد. به طور مثال فردی از طریق جست و جو گوگل وارد سایت شما شود اگر سرعت سایت شما کند باشد و کاربر را منتظر نگه دارد به راحتی دکمه بک را می زند و روی سایت دیگری کلیک می کند به همین راحتی ممکن است بازدیدکنندگان خود را از دست دهید.

همچنین سرعت سایت یک فاکتور برای رتبه بندی گوگل است اگر سایت شما کند باشد قطعا یک نمره منفی برای رتبه بندی دارید و گوگل دوست ندارد کاربرانش سایت های کند را باز کند و منتظر بماند پس سرعت سایت و سئو و بهینه سازی سایت رابطه مستقیمی دارد.

توجه داشته باشید که در این مقاله سعی کردم کاملترین مقاله در مورد افزایش سرعت سایت وردپرس باشد و فقط روش های عملی و کاربردی گفته می شود. همچنین از مقالات معتبر مانند سایت موز نوشته شده است و هر چیزی که لازم باشه در رابطه با افزایش سرعت بدانید در این مقاله یاد خواهید گرفت و مطمئنن با انجام این موارد شاهد افزایش سرعت سایت خود می شوید ، در ادامه با من همراه باشید.
چرا افزایش سرعت سایت وردپرس امری مهم است؟

موتور جستوجو گوگل بسیار به سرعت سایت ها اهمیت می دهد با توجه به الگوریتم های گوگل به آن شکل نیست که اگر سایتی کند داشته باشیم به هیچ وقت صفحه اول گوگل نمی توانیم باشیم و سئو به فاکتور های مختلفی بستگی دارد که یکی از آن ها سرعت سایت است پس ممکن است سایتی کند به صفحه اول گوگل بیاید اما وقتی این موضوع را میدانید باید این امتیاز مثبت سرعت سایت را به راحتی بگیرید تا جلوی رتبه ی خوب شما را نگیرد.

موضوع بعدی که مهم است شما فرصت کمی دارید تا بتوانید کاربر را برای ماندن در سایتتان متقاعد کنید اگر سایتتان کند باشد و برای کاربر دیر لود شود سایت شما را می بندد و سراغ سایت دیگری می رود.

پس افزایش سرعت سایت وردپرس امری مهم است که اگر می خواهید سایتی موفق در گوگل داشته باشید باید به آن توجه ویژه کنید.

جالب است بدانید سایت آمازون تست آنلاینی راه اندازی کرد که باعث کندی چند ثانیه ای در لود شدن صفحات آن شد و این موضوع باعث شد بسیاری از بازدیدکنندگان از باز کردن سایت آمازون منصرف شوند و درآمد آمازون در یک ماهی که این تست پیدا شده بود مبلغ قابل توجهی کاهش یافت.

همچنین سایت موزیلا که در سال های اخیر سرعت سایت خود را چند ثانیه افزایش داد تعداد دانلود های مرورگر 15.4% افزایش پیدا کرد و مثال های دیگر و آمار و ارقام های جالب دیگری وجود دارد که همه دست به دست هم می دهند که ثابت کنند سرعت یک سایت عامل مهمی هم در سئو و هم در افزایش بازدیدکننده و فروش و محبوبیت یک سایت دارد.
چگونه می توان سرعت سایت وردپرس را چک کرد؟

این تصور که سایت شما با دستگاه شما سرعت خوبی دارد دلیل بر این نمی شود که سایت شما سرعت بالایی دارد ابزار های گوناگونی برای تست سرعت وجود دارد که باید از این ابزار ها استفاده کنید.

سرعت بارگذاری سایت با توجه به هاست و محل هاست و همچنین منطقه جغرافیایی کاربر وارد شده کاملا متفاوت است البته این تفاوت نگران کننده و اختلاف زیاد نیست.
ابزار Pingdom

برای تست سایت می توانید از ابزار Pingdom استفاده کنید که در زمینه افزایش سرعت سایت بسیار معتبر است. همچنین این ابزار می تواند تاریخچه عملکرد سایت شما در سرعت را به شما نشان دهد تا روند پیشرفت را ببینید.
ابزار WebPagetest

یک ابزار رایگان که می توانید سرعت سایتتان را در موقعیت جغرافی های مختلف و دستگاه ها و مرورگر های مختلف بسنجید و در یک فرم ساده نمایش آن ها را ببینید. این ابزار دارای سیستم قوی است که تا حد زیادی خطا نمی کند.

معرفی ابزار تست سرعت سایت
ابزار YSlow

این ابزار توسط شرکت Yahoo ارائه شده. با این ابزار می توانید سرعت سایت خود را بررسی کنید و راهکار هایی برای افزایش سرعت سایت وردپرس شما می دهد که می توانید استفاده کنید. همچنین از خوبی های این ابزار وجود افزونه ای برای انواع مرورگر های معروف هست که می توانید بدون وارد شدن به سایت و تنها با افزونه مرورگر سرعت سایت های مختلف را بررسی کنید. برای نصب YSlow افزونه کروم این قسمت کلیک کنید.
چه سرعتی خوب است؟

طبق گزارش ها و پارامتر های جدیدی که در اواخر سال 2018 قرار گرفت سرعت 1 ثانیه را بهترین حالت لود شدن یک سایت می دانند و حداکثر بالا بودن سرعت را 2 ثانیه مشخص کردند.

محدوده بین 3 ثانیه تا 6 ثانیه هم محدوده متوسط است اگر شما در این بازه هستید مشکلی نخواهید داشت اما بهتر است برای افزایش سرعت سایت وردپرس خود تلاش کنید.

محدوده بالاتر از 7 ثانیه قطعا مشکل جدی در سرعت سایت وجود دارد و باید حتما برای افزایش سرعت سایت وردپرس تلاش کنید.
علت پایین بودن سرعت سایت در وردپرس چیست؟

افزایش سرعت سایت

عوامل کلی وجود دارد که موجب کاهش سرعت سایت در وردپرس می شود که این موارد باید به صورت جزئی بررسی شود و حالت کلی فقط برای دانستن آن ها است.

عوامل کلی در کند بودن سایت :

قالب وردپرس: قالب وردپرسی که نصب می کنید و نوع کد نویسی های آن تاثیر مستقیم روی کاهش سرعت سایت می تواند داشته باشد.
هاست: اگر هاست مناسبی نداشته باشید بسیار باعث کندی سایت شما می شود این مورد را جدی بگیرید و از هاست مناسب استفاده کنید.
بالابودن درخواست سرور: میزان قدرت سرور و میزبانی هاستینگ شما تاثیر گذار است.
پیکربندی: اگر سایت شما دارای مدیریت کش نباشد حجم زیادی روی منابع وارد می شود و باعث کندی سایتتان می شود مدیریت کش سایت را با افزونه های مختلف وردپرس می توانید رفع کنید.
حجم سایت: اگر تصاویر و محتوایی که در صفحه و سایت شما وجود داشته باشد بهینه نباشد موجب کاهش سرعت سایت می شود.
افزونه های کند: بعضی افزونه ها که کدنویسی بدی دارند باعث کاهش سرعت سایت شما می شود.

در ادامه با راهکار های عملی برای افزایش سرعت سایت در وردپرس آشنا می شوید که می تواند بهتان در این امر کمک فراوانی کند.
1. استفاده از هاست مناسب

هاست مناسب در میزبانی مناسب بسیار اهمیت دارد که بسیاری از وب مستر ها بدون توجه به کیفیت هاست آن را تهیه می کنند اما باید بدانید که هاست یکی از تاثیرگذار ترین عوامل روی سرعت سایت شماست.

انتخاب صحیح شرکتی که می خواهید از آن هاست تهیه کنید و انتخاب خود هاست می تواند تاثیری در این امر داشته باشد. به طور مثال هاست های اشتراکی قیمت پایینتری نسبت به سایر هاست ها دارند اما باید بدانید که در آینده و با افزایش بازدید سایتتان ، سرعت را کند می کند البته برای شروع یک سایت هیچ مشکلی نخواهند داشت اما برای یک کسب و کار حرفه ای انتخاب هاست اختصاصی با سرور قدرتمند از شرکت معتبر می تواند بهترین انتخاب برای یک کسب و کار حرفه ای شود.
2. مدیریت کش در وردپرس

قابلیت کش (Caching) به روند ذخیره سازی اطلاعات سایت گفته می شود در مرورگر کاربران این روند می تواند شامل عکس ها، فایل های قالب و کدنویسی های آن باشد. به زبان ساده این قابلیت اینگونه عمل می کند که وقتی فردی سایت شما را باز می کنند تمام اطلاعات سایتتان را در محلی ذخیره می کند و وقتی همان کاربر برای بار دوم به بعد وارد سایت شما بشود سرعت بارگذاری به حد زیادی افزایش پیدا می کند پس تنها برای کاربرانی این عمل مفید است که بیشتر از یک بار وارد سایتتان شوندالبته برای مواقعی که کاربران آنلاین سایتتان کمی بالا است هم کاربرد دارد و درخواست های کمتری سمت سرور برای لود صفحه ارسال می شود.

در اولین درخواست سرور اصلی آن را دریافت می کند و مدیریت کش که بین مرورگر کاربر و سرور قرار دارد اطلاعات را از سرور دریافت می کند و به کاربر می رساند و اگر مدیریت کش فعال باشد دفعه دوم که کاربر وارد می شود فقط ارتباط بین مدیریت کش و مرورگر کاربر رخ می دهد و دیگر دریافت اطلاعات از سرور از بین می رود در نتیجه سرعت بیشتری را کاربران در سایت شما دارند.

مدیریت کش

افزونه های زیادی برای وردپرس وجود دارد که بتوانید از این روش برای افزایش سرعت سایت وردپرس استفاده کنید که می تواند این کار را برای شما انجام دهد بنده افزونه WP Super Cache و litespeed-cache و W3 Total Cache پیشنهاد می کنم که کار کرد بهتری نسبت به بقیه دارند و کار با آن ها ساده است.
3. استفاده از Gzip

با کمک Gzip می توانید به سرور ها این اجازه را دهید که بعضی از منابع سایت را به فشرده ترین حالت خود دربیاورند و سپس به کاربر ارسال کنند. این کار برای افزایش سرعت سایت وردپرس بسیار خوب است و می تواند حجم را به صورت چشم گیری کاهش دهند.

عملکرد این روش اینگونه است که Gzip Compression فایل های کدنویسی سایت را فشرده سازی می کند و هر کاری برای کم حجم تر شدن کد ها انجام می دهد به طور مثال فضاهای اضافی کد ها را پاک می کند و معمولا این روش یکی از بهترین روش های سرعت بخشیدن به سایت است.

فعال سازی Gzip از طریق وردپرس

برای استفاده از این سیستم می توانید افزونه W3 Total Cache را نصب کرده و این قابلیت را فعال سازی کنید تا حجم صفحات سایتتان کاهش یابد و افزایش سرعت سایت وردپرس را شاهد باشید.
فعال‌سازی Gzip از طریق فایل htaccess

در ابتدا از فایل htaccess بک آپ تهیه کنید و در صورتی که بعد از اضافه کردن کد اختلالی در سایت ایجاد شد آن بک آپ را استفاده کنید و به حالت قبلی برگردانید.

برای فعال سازی Gzip باید فایل htaccess را ویرایش کنید و کد زیر را قرار دهید:

و سپس آن را ذخیره کنید . همچنین اگر وب سرور شما NGINX می باشد کد زیر را قرار دهید و در فایل کانفیگ اضافه کنید:

تست Gzip Compression

برای تست باید به سایت checkgzipcompression بروید و آدرس سایتتان را قرار دهید و این سایت اطلاعات کاملی در رابطه با قابلیت Gzip سایت شما می دهد.
4. بهینه سازی تصاویر برای افزایش سرعت سایت

تصاویر برای خوانایی محتوا کمک زیادی می کنند و طبق آمار های موجود محتواهایی که دارای عکس هستند برای کاربر جذاب تر هست و از دید گوگل هر امتیاز بسیار ارزشمند و ویژه ای در نظر می گیرد ولی اگر تصویر بهینه نشده باشد ممکن به سرعت سایت وردپرس شما صدمه بزند.

انتخاب فرمت می تواند نقش مهمی در کم حجم بودن عکس ایفا کند فرمت JPG فرمتی فشرده و کم حجم است که می توانید از این فرمت استفاده کنید اما در نظر داشته باشید که این فرمت قابلیت transparent ندارد و برای این گونه تصاویر باید از PNG استفاده کنید.

و اما راهکار عملی برای کاهش حجم عکس استفاده از نرم افزار های رایج است و سایت هایی هستند که این کار را با بهترین کیفیت و کمترین حجم انجام می دهند پیشنهاد من به شما سایت tinypng و tinyjpg.com است که می توانید با ای پی خارجی از آن ها استفاده کنید همچنین از سایت resizeimage هم می توانید کمک بگیرید. سعی کنید حجم عکس هایتان را کمتر از 80KB کنید.

در سیستم مدیریت محتوا وردپرس هم افزونه هایی وجود دارد که این کار را بدون دخالت شما و بسیار سریع تر انجام دهند در اصل تمام تصاویر آپلود شده در سایت شما را شناسایی می کنند و آن ها را کم حجم می کنند. افزونه هایی که ما به شما پیشنهاد می کنیم Compress JPEG & PNG images و EWWW Image Optimizer است اگر از این دو افزونه نتیجه دلخواه نگرفتید افزونه WP Smush هم می تواند کمکتان کند.
5. قابلیت Lazy Load برای تصاویر

یکی دیگر از کار هایی که برای تصاویر می توانید انجام دهید استفاده از قابلیتی است که با اسکرول کردن کاربر تصاویر همزمان لود می شوند و با لود صفحه تصویری لود نمی شود که می تواند بسیار کاربردی باشد.

یعنی در زمانی که این افزونه فعال باشد فقط تصاویری بارگذاری می شود که در محدوده دید کاربران باشد و بقیه تصاویری که در دید مرورگر آن ها نیست فعلا لود نمی شود تا وقتی که با اسکرول به آن تصاویر برسند و همین موضوع باعث افزایش سرعت سایت ورپرس شما می شود.

افزونه ای که برای این کار پیشنهاد می شود BJ Lazy Load است در صورت بروز هر مشکل یا اختلالی در این افزونه با سایت شما افزونه jQuery Image Lazy Load WP را استفاده کنید.
6. استفاده از قالب های بهینه وردپرس

یکی از تاثیرگذار ترین موارد در سرعت سایت شما ، قالب وردپرس است. حتما قبل از استفاده از قالب سئو آن را چک کنید برای این کار می توانید از سایت gtmetrix استفاده کنید.

سعی کنید از قالب های ساده که کدنویسی بهینه دارند استفاده کنید و از جزئیات و زیبایی های اضافه پرهیز کنید.
7. استفاده از اسلایدر بهینه

اگر سایت شما دارای اسلایدر هست روی سرعت بارگذاری صفحاتتان تاثیر زیادی می گذارد علاوه بر این که تصاویر اسلاید باید با روشی که بالا توضیح دادم بهینه شده باشد خود اسلایدشو هم باید بهینه باشد.

بهترین پلاگین که کد نویسی تمیز و بهینه ای دارد Soliloquy و Nivo Slider است که می توانید از آن استفاده کنید.
8. استفاده از گالری بهینه

اگر سایت شما دارای گالری است به عنوان مثال گالری تصاویر نمونه کار ها و یا تصاویر یک محصول یا نرم افزار است باید یک افزونه با کدنویسی بهینه استفاده کنید و این در سرعت سایت وردپرس شما تاثیر گذار خواهد بود.

افزونه Envira Gallery حداکثر بهینه سازی را در بین افزونه های موجود دارد که می توانید به راحتی از آن استفاده کنید.
9. انتقال اسکریپت ها به فوتر

انتقال اسکریپت ها به فوتر از دیگر راه های افزایش سرعت سایت وردپرس و یا دیگر سایت ها است . اسکریپت ها در وردپرس ابتدای بارگذاری لود می شوند و شما می توانید با انتقال آن ها در پایین صفحه قسمت فوتر سایت به سرعت سایتتان بی افزایید.

برای این کار افزونه Scripts To Footer پیشنهاد می شود که به خوبی این کار را انجام می دهد.
10. تقسیم پست در چند صفحه

از دیگر راه های افزایش سرعت سایت وردپرس این است که پست های بلند که شامل ویدئو و تصاویر زیادی هستند می تواند برای سرعت سایت وردپرس مضر باشد که با استفاده از تگ <!––nextpage––> در هر قسمت می توانید محتوای خود را به چند بخش تقسیم کنید.
11. بهینه سازی دیتابیس

اطلاعات زیادی از بخش های مختلف یک سایت مانند اطلاعات افزونه ها ، آمار ها نظرات و موارد دیگر در دیتابیس ذخیره می شود و به مرور زمان شامل اطلاعات بسیار زیادی می شود این اطلاعات غیر ضروری است که بود نبود آن ها به سایتتان صدمه ای نمی زند و باید آن ها را حذف کنید چون در طولانی مدت باعث سنگینی سایت و کندی سایت می شود.

پس این روش را هر چند وقت یک بار باید استفاده کرد تا دیتابیس بهینه سازی شود البته توجه داشته باشید که یک بک آپ هم از اطلاعات هاست بگیرید تا در صورت اختلال بتوانید اطلاعات را بازگردانی کنید.

برای این کار افزونه WP-Sweep plugin و WP Optimize وجود دارد که این کار را به راحتی برای شما انجام می دهند و موارد اضافی را پاک می کند.
12. ارتقا نسخه PHP

در نسخه های جدید PHP وب سایت سعی شده سرعت را در نظر بگیرند که این موضوع می تواند روی سرعت سایت تاثیر گذار باشد یعنی سرعت اجرای اسکریپت ها و کد ها در نسخه PHP جدید افزایش پیدا کرده و طبیعتا تاثیر آن روی افزایش سرعت سایت مشخص است.
13. حذف افزونه های اضافه و غیر ضروری وردپرس

در CMS وردپرس افزونه های بسیار زیادی وجود دارد استفاده از افزونه های زیاد باعث کندی سایت شما می شود به همین جهت باید از افزونه های اضافه و غیر ضروری در وردپرس اجتناب کنید و فقط افزونه هایی که برای سایت شما مهم هستند را نگه دارید و بقیه را حذف کنید.

شما می توانید برای این که متوجه شوید افزونه هایی که استفاده می کنید چقدر در سرعت سایتتان اثر گذار هستند می توانید تک به تک افزونه های خود غیرفعال کنید و بعد سرعت سایتتان را چک کنید تا متوجه شوید کدام افزونه ها روی سرعت شما بسیار تاثیرگذار هستند تا آن ها را در صورت امکان حذف کنید و شاهد افزایش سرعت سایت وردپرس خود شوید.

در رابطه با جوملا هم ماژول‌ های گوناگون را مورد بررسی قرار دهید و اضافه ها را حذف کنید تا باعث افزایش سرعت سایت جوملا شما شود.
14. استفاده از Keep Alive

یکی دیگر از روش های تکنیک افزایش سرعت سایت وردپرس و دیگر سایت ها استفاده از Keep Alive است. وقتی کاربری یک سایت را باز می کند ابتدایی ترین کار این است که مرورگر به سرور میزبانی درخواستی برای برقراری ارتباط اولیه ارسال می کند که اگر مشکلی نداشته باشد سایت برای کاربر باز می شود در صورت عدم دریافت پاسخ سایت باز نمی شود یعنی درخواست باید توسط سرور تایید شود و بعد مرورگر به فایل های اصلی سایت درسترسی پیدا می کند و باید برای کاربر لود شود.

برای هر بار که صفحه ای از سایت می خواهد لود شود این روند انجام می شود در نتیجه سرعت بارگذاری کاهش پیدا می کند و با استفاده از قابلیت Keep Alive می توانید این روند را تا حد زیادی از بین ببرید.

قابلیت Keep Alive اینگونه عمل می کند که فقط یک بار درخواست ارسال می شود و در نتیجه برای هر فایل و صفحه نیازی نیست این درخواست دوباره تکرار شود و سرعت بارگذاری سایت به میزان قابل توجهی بیشتر می شود.

برای فعال سازی این قابلیت کافیت به هدر قالب HTTP خود مراجعه کنید و کدی به صورت “Connection: close” وجود دارد که شما به جای کلمه close باید Keep-Alive قرار دهید که در آخر به “Connection: Keep-Alive” تغییر پیدا کند.
15. فشرده سازی فایل های CSS و JavaScript

یکی دیگر از روش های افزایش سرعت سایت وردپرس ، فشرده سازی فایل های CSS و JavaScript است همانطور که می دانید یک سایت شامل فایل های زیادی از نوع سی‌اس‌اس و جاوا اسکریپت وجود دارد .در این روند در اصل حجم فایل ها کم نمی شود و منظور ادغام چندین فایل در یک فایل است که در افزایش سرعت سایت وردپرس چه غیر ورپرس تاثیرگذار است .

افزونه Better WordPress Minify می تواند در این رابطه به شما کمک کند تا به راحتی این کار را انجام دهید و تاثیر بالای آن را بر روی سرعت سایت خود مشاهده کنید.
16. حذف بخش های اضافی

اگر شما از اسکریپت های مختلفی روی سایتتان استفاده می کنید می تواند دلیل خوبی برای کندی سایت شما باشد به طور مثال اسکریپت هایی مانند نظرسنجی یا امکانات خاص که باید آن ها را بررسی کنید و اگر ضروری نیستند آن ها را برای افزایش سرعت سایتتان پاک کنید.

یا به طور مثال صفحاتی که نیازی به آن ها نیست و یا لینک های از کار افتاده باید حذف یا ریدایرکت شوند برای این که بتوانید لینک های شکسته خود را پیدا کنید از افزونه Broken Link Checker استفاده کنید.

منبع: وب اکسو
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 2.738 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت