تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

fekrebartar Offline
#1 ارسال شده : 1397/12/18 03:53:01 ب.ظ
fekrebartar

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 79

1 تشکر دریافتی در 1 ارسال
قرارداد شرکت که از آن به شرکت نامه تعبیر می شود، قراردادی است که بین شرکای شرکت های تجاری که حاوی مشخصات شرکا و نام و موضوع و مدت شرکت بوده و متضمن شرایط تشکیل و اداره آن به منظور نیل به اهداف شرکت و تعیین کننده حقوق و تکالیف و مسئولیت های شرکا در قبال هم و نسبت به اشخاص ثالث می باشد.
اما سوال این است که مدت اعتبار قرارداد ثبت شرکت چقدر است ؟

مدت شرکت یکی از عناصر اساسی تشکیل شرکت به حساب می آید که آغاز آن از تاریخ ثبت می باشد . به لحاظ الزام قانونی، در اساسنامه شرکت باید معلوم گردد که شرکت برای چه مدتی تشکیل می شود 10 سال یا 30 سال یا برای مدت نامحدودی و چنانچه مدت آن محدود باشد در صورت انقضای مدت ، شرکت منحل و برچیده می شود.
لازم به ذکر است ، در هیچ ماده ای بیان نشده است که مدت شرکت تجاری لازم است معین گردد، اما شرکاء در صورت تمایل مجازند در حین تاسیس شرکت ، آن را برای مدت معین تاسیس نمایند .
تعیین مدت ممکن است به یکی از این دو صورت رخ دهد :
1- روش اول آن است که شرکاء شرکت را برای مدتی محدود و معین مانند 5سال تاسیس می نمایند که با انقضاء این مدت ، شرکت خود به خود منحل می گردد.
2- روش دوم آن است که شرکاء ، شرکت را برای کار و پروژه ای مشخص و معین مانند ساخت یک پل تاسیس می نمایند که در این حالت نیز با اتمام آن پروژه ، شرکت منحل می گردد. اضافه می گردد، محدود نمودن عمر شرکت ، نه تنها از طریق تعیین مدت میسر است بلکه از طریق تعیین موضوعی نیز که انجام آن ماهیتاَ قابل تکرار نیست ، میسر است. مانند اینکه موضوع شرکت احداث ساختمانی معین باشد. قانون تجارت و لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت به هر دو نوع تعیین مدت اشاره دارند. از جمله ماده 199 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت و مواد 93، 114، 136 و 181 قانون تجارت .
سوال : در مواردی که شرکت برای مدت معینی تشکیل می گردد آیا این مدت را می توان تمدید کرد یا خیر و اگر مدت منقضی شده باشد آیا بعداَ می توان تصمیم به تمدید مدت شرکت گرفت یا خیر ؟
ماده 93 قانون تجارت یکی از موارد انحلال شرکت را انقضاء مدت آن می داند که با گذشت مدت ، شرکت به خودی خود منحل می شود و دیگر شرکتی وجود ندارد که بتوان درباره امتداد مدت آن تصمیم گرفت و مانند شخصی که فوت کرده است، دیگر نمی توان او را زنده کرد.


ثبت شرکت
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.075 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت