تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

almassite Offline
#1 ارسال شده : 1397/10/20 10:35:26 ب.ظ
almassite

رتبه: Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 12



چنانچه قالی در یک مکان پر رفت و آمد پهن شده باشد ، بهتر است هر سال آن را جابجا کرد و در یک جهت دیگر آن را پهن نمود تا پارگی و فرسودگی در همه جای آن به طور یکنواخت توزیع شود . اگر گره های یک قسمت خاصی از قالی در معرض نور خورشید قرار داشته باشد ، پوسیدگی در آن قسمت خیلی سریع پیشرفت می کند و بهتر است قالی را به طور برعکس پهن کرد تا از پوسیدگی گره های یک منطقه ی خاص جلوگیری شود .

هنگام قرار دادن مبلمان روی قالی بهتر است از زیر لیوانی برای زیر پایه های مبلمان استفاده کرد و هر ساله جای مبلمان را تغییر داد و جهت پهن کردن قالی را عوض کرد . تا به این ترتیب ، پرزهایی که بر اثر فشار مبلمان صاف شده و خوابیده اند ، به حالت اولیه باز گردد .

بهتر است که برای جارو کردن قالی ها از جارو برقی استفاده شود . جارو زدن زیاد میان فاصله زمان های شستن از پوسیدگی قالی جلوگیری می کند . قالی هایی که در مکان های پر رفت و آمد پهن می شود ، باید هر هفته یک بار جارو زده شود و بهتر است که فقط از دسته ی جارو برقی و بدون برس آن استفاده شود . اگر برس جارو برقی دارای حرکت چرخشی است هرگز آن را روی قسمت انتهایی نبرید چون حرکت چرخشی برسس سبب شل شدن گره ها و قسمت انتهایی پرزها و گره ها می شود .

چند وقت یکبار باید قالی را شست ؟ شستن زیاد سبب از بین رفتن قالی می شود . مشخص شده است که ذرات خاک و آلودگی موجود در میان قالی ، باعث پاره شدن الیاف آن می شود . با یک حساب سرانگشتی ساده نمی توان گفت که می توان قالی را به دفعات شست یا نه . برای آگاهی از اینکه آیا قالی به شستن نیاز دارد یا خیر ، پرسش های زیر را از خود می پرسیم . برای استفاده از فرایند قالیشویی توجه به این سوال ها و پاسخ آنها مهم است :

– آیا هنگام مالیدن دستمان بر روی سطح قالی ، خاک بلند می شود ؟ (حتی بعد از جارو زدن)

– آیا قالی در یک مکان پر رفت و آمد پهن شده است ؟

– آیا قالی بوی کهنگی یا خاک می دهد ؟

– جدا از ابرش ، آیا تفاوتی در درجه ی رنگ مناطق پررنگ مشابه وجود دارد ؟

پاسخ مثبت به دوتا از این پرسش ها نشانه این است که قالی به شستن احتیاج دارد .

البته گفتنی است از قالی ای که ساختاری پوسیده و پاره دارد نباید استفاده کرد چون استفاده از قالی باعث پاره شدن تارها و پودها و کناره های آن می شود . پس بهتر است که یا قالی را تعمیر کرد یا اینکه از آن استفاده نکرد .

هر چیزی را که روی قالی ریخته شود خیلی زود پاک کنید ، مواد جامد چسبیده به قالی را بردارید و مایعات را پاک کنید . عمل پاک کردن را از لبه های قالی شروع کنید و به سمت مرکز قالی بروید . چنانچه بعد ا پاک کردن لکه ای باقی ماند از روش مناسب برای پاک کردن لکه استفاده کنید .

در پایان گفتنی است که هر سال یکبار تمام قسمت های قالی را بررسی کنید تا در صورت وجود هر گونه پارگی و فرسودگی از پیشروی آن جلوگیی شود .

انبار کردن قالی

دمای محلی که قالی در آن نگهداری می شود نباید خیلی بالا باشد . مقدار کمی رطوبت مناسب است اما رطوبت نباید شرایط ایجاد کپک را فراهم کند . بهترین و مناسب ترین میزان رطوبت نسبی 50 درصد و دمای 70 درجه فارنهایت است . به طور حتم قالی های تمیز در انبارها نگهداری شود . قالی های خاک آلود محل مناسبی برای جذب حشرات و کپک هستند .

خدمات و شعبه های قالیشویی تهران شهر

مبل شویی

قالیشویی غرب تهران

قالیشویی تهرانپارس
تبلیغات
i-mbr Offline
#2 ارسال شده : 1397/11/02 05:19:15 ب.ظ
i-mbr

رتبه: Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 10
مکان: تهران

برای خریددیفیوزر لطفا به سایت ما مراجعه کنید .
دیفیوزر لوله ای
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 1.933 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت