تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

novinmarketing Offline
#1 ارسال شده : 1397/01/05 02:25:23 ب.ظ
novinmarketing

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 316
مکان: تهران

در شهر بعضی از ساختمان های با نماهای قدیمی دیده می شود که با ویژگی های تاریخی خود جذاب شده است، از جمله قاب پنجره ماسه سنگی، قرنیز مسی و ملات سفالی. اگر چه این ساختمان ها در شرایط مناسب هستند، سالهاست که دود و گرد وغبار شهر به ظاهر بیرونی آن جلوه ای نامناسب داده است. هیئت مدیره قصد برنامه ریزی برای شستشوی نمای ساختمان را دارد، اما نگران به خطر افتادن عناصر تزئینی آن که به ساختمان جلوه ای کلاسیک و هنری داده است.



کدام روش شستشوی نما به اندازه کافی برای حذف گرد و غبار و لکه های آن قوی می باشد در حالی که از بخش های ظریف ساختمان نیز محافظت کند؟ آیا می توانیم از همان روش های شستشو در سراسر نما استفاده کنیم، یا شستشوی آجر متفاوت از سنگ و دیگر قسمت های بیرونی ساختمان است؟ مواد شیمیایی تمیز کننده ها بر روی سطح مرطوب اسپری می شوند و پس از نشستن بر روی آن با اسپری آب شستشو داده می شوند. شما حق دارید نگران انتخاب روش های مناسب برای تمیز کردن ساختمان خود باشید، زیرا روش های اشتباه می توانند ساختمان شما را خراب کرده و به طور دائمی به عناصر تاریخی آن آسیب برسانند.

مصالح مختلف نیازمند برنامه های مختلف شستشو می باشد، اما حتی روش شستشوی مناسب نیز اگر به طور نادرست به کار برده شود ممکن است موجب آسیب به ساختمان شما شود. به طور مشابه، انواع مختلف گردوغبار، مانند دوده، نیاز به مواد تمیز کننده متفاوتی در مقایسه با لکه های نفتی و فلزات سنگین دارند. به عنوان یک قاعده کلی، باید در ابتدا از درمان های ملایم استفاده شود و هر زمان که روش های قوی تر مورد نیاز بود باید با دقت مورد استفاده قرار گیرد.

سه روش اصلی برای تمیز کردن نماها وجود دارد: آب، مواد شیمیایی و ساییدن. با این حال، روش های ساییدن مانند سنگ زنی و سندبلاست توصیه نمی شود، زیرا آنها مواد سطحی و خاک و رنگ را به هم حذف می کنند و به همین دلیل بیشترین آسیب را به نمای شما وارد می کنند. پس فقط مواد شیمیایی و آب باقی می ماند که هر دو مؤثر و ایمن هستند اما باید دقت شود که به طور مناسب در مصالح و سطوح مناسب مورد استفاده قرار گیرند.

شستشوی نما با آب
سه نوع روش مبتنی بر آب برای تمیز کردن نماها وجود دارد:

شستشوی بافشار
خیساندن
و شستشوی بافشار توسط بخار و آب گرم.
در صورت اعمال مناسب، درمان های مبتنی بر آب، کمترین خطر را به هنگام تمیزکاری نما ایجاد می کنند و کاملا محافظه کارانه می باشند، به ویژه اگر هدف زدودن گردوغبار و خاک معمولی باشد. شایع ترین روش مبتنی بر آب، شستشوی بافشار است که در آن یک اسپری کم فشار با فشار متوسط (100 تا 400 psi) به سطح ساختمان اعمال می شود.

(به عنوان یک نقطه مقایسه، فشار آب خروجی از یک شلنگ آبیاری باغ تقریبا 60 psi است.)

فشار آب معمولا از پایین شروع می شود و در صورت نیاز افزایش می یابد و پس از آن یک برس با قلم موی طبیعی یا مصنوعی (اما نه فلزی) مناطق و عناصر جزئی تر را تمیز کنید. روش های تمیزکاری سایشی مانند سنگ زنی و سندبلاست می تواند به سنگ تراشی نمای شما آسیب برساند. گاهی اوقات مواد شوینده غیر یونی ساخته شده از ترکیبات آلی مصنوعی به آب اضافه می شوند تا خاک را از سطوح روغنی بردارد. صابون و سایر مواد شوینده خانگی نباید در تمیزکاری با آب استفاده شوند، زیرا ممکن است بقایای ملموسی را بر روی سنگ تراشی نما به جای بگذارند.

خیساندن شامل اسپری کردن یا تخلیه آب بر روی سطح سنگ مرمر برای یک مدت زمان طولانی، معمولا تا چند روز، می باشد که برای از بین بردن توده های سنگین دوده و آلاینده ها، به ویژه در قسمت های ساختمان که در معرض باران نیستند می باشد. خیساندن، در کنار آب با فشار بالا استفاده می شود و پس از شستن نهایی با آب، نیاز به برنامه های تمیزکاری مکرر دارد که می تواند تا چند هفته طول بکشد.

اما چون این روش ملایم است، برای سنگ تراشی های تاریخی مناسب است. روش سوم، تمیز کردن با بخار و یا فشار بالا است که به طور معمول استفاده نمی شود، اما می تواند برای از بین بردن رسوبات و گیاهان تشکیل شده در خاک مانند پیچک موثر باشد. همچنین این یک گزینه برای تمیز کردن سنگ هایی است که حساس به اسید استفاده شده در برخی از پاک کننده های شیمیایی است.

شستشوی نما با مواد شیمیایی
پاک کننده های شیمیایی برای برداشتن خاک مناسب هستند و بر خلاف روش های مبتنی بر آب، آنها همچنین می توانند برای حذف رنگ، پوشش، لکه های فلزی و گرافیتی استفاده شوند. پاک کننده های با پایه اسیدی بر روی آجرهای بدون لعاب و ملات، سنگ ریخته گری، بتن، گرانیت و اکثر ماسه سنگ ها موثر هستند. پاک کننده های قلیایی بهترین گزینه برای استفاده در سنگ تراشی حساس به اسید مانند سنگ آهک، سنگ مرمر، گرانیت جلا داده شده و ماسه سنگ آهکی (گچ) هستند. هر دو نوع تمیز کننده های شیمیایی بر روی سطح مرطوب اسپری می شوند و نیازمند مدت زمان بیشتری هستند تا بر روی آن بنشینند، که این زمان بسته به تمیز کننده، معمولا برای قلیایی ها بیشتر از پاک کننده های اسیدی است. بسته به موادی که قصد حذف آن را دارید، ممکن است چندین ماده تمیزکننده مورد نیاز باشد. هر دو نوع ماده با آب شسته می شوند اما مواد قلیایی برای شستشو داده شدن ابتدا با کمی ماده اسیدی ترکیب می شوند تا به لحاظ شیمیایی خنثی شوند.

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

تبلیغات
bahare33 Offline
#2 ارسال شده : 1397/01/20 04:59:00 ب.ظ
bahare33

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 34
مکان: تهران

من با تور پکن که رفته بودم سفر، شستشوی ساختمان های بزرگ در 2 ساعت تمام می شد.
markazeahan Offline
#3 ارسال شده : 1397/04/23 01:00:48 ب.ظ
markazeahan

رتبه: Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 16
مکان: اصفهان

این خدمات معمولا فقط در شروع سال جدید دیده میشه
که مردم در حال نظافت هستند

قیمت روز میلگرد میانه
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.331 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت