تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

novinmarketing Offline
#1 ارسال شده : 1396/09/11 04:22:18 ب.ظ
novinmarketing

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 316
مکان: تهران

اگر ماشین را از بالای تپه ای با جاده ای شیبدار رها کنیم چه می شود؟ خوب می گویید به پایین می آید. سوال اینجاست که چرا دوباره پدال گاز را فشار می دهیم و بنزین مصرف می کنیم؟ می گوییم ماشین اگر خودش بخواهد پایین بیاید سرعتش کم است ما پدال گاز را فشار می دهیم تا بنزین بیشتری مصرف کرده و ماشین با سرعت بیشتری به پایین تپه برسد.
این تفسیر را نیز برای پمپ بکار می بریم. در صورتی که سیال در یک مخزن ساکن باشد و بخواهیم آن را به هم سطح خود در فاصله زیادتری انتقال دهیم نیاز به انرژی می باشد، انرژی توسط پمپ به سیال انتقال داده شده که باعث غلبه بر اصطکاک بین سیال و لوله و نهایتا انتقال آن می شود اگر سیال بخواهد مسیری طولانی تری را طی نماید و یا به ارتفاع بالاتری برود نیاز به انرژی بیشتری دارد که توسط پمپ به سیال داده می شود این انرژی را به نام هد پمپ می شناسیم.



کلا از پمپ ها برای افزایش انرژی سیال (هد) برای انتقال از یک مکان به مکان دیگر، بالا بردن به یک ارتفاع خاص، وارد کردن آن به یک مخزن تحت فشار و یا برای ارسال ظرفیت بیشتر در یک مسیر استفاده می شود. پمپ در صنایع مختلف و به منظورهای مختلف استفاده می شودکه در ادامه به تشریح آن می پردازیم.
موارد و کاربرد پمپ آب

1. انتقال آب جهت مصرف
2. زهکشی و کنترل آب در برخی اراضی
3. جمع آوری و انتقال فاضلاب
4. انتقال سیالات شیمیایی
5. کاربرد فراوان در صنایع شیمیایی، نفت، پتروشیمی و پالایشگاهی
صنایع غذایی و ...

بستگی به نوع سیال، میزان دبی و فشار مورد نیاز، دارا بودن ذرات جامد و یا گاز به همراه سیال، نوع سیال که خطرناک بوده و یا آتش زا است و ویکوزیته بالایی دارد و یا با دما تغییر ویسکوزیته می دهد از پمپ های خاص متناسب با آن سیال استفاده می نماییم پس پارامترهای زیادی در انتخاب و تعیین نوع پمپ موثرند برای اینکار باید انواع پمپ، نحوه عملکرد، دامنه کاربرد و خصوصیات رفتاری آنها را بشناسیم.

برای خرید پمپ آب و خرید پمپ آب خانگی همچنین برترین برند های خرید بوستر پمپ آبرسانی به سایت بزرگ پمپ ساب بیایید.
تبلیغات
dongdong8 Offline
#2 ارسال شده : 1398/03/24 03:40:51 ب.ظ
dongdong8

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 100
مکان: dongdong8

صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.666 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت