تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

monaprance Offline
#1 ارسال شده : 1396/05/11 12:19:08 ق.ظ
monaprance

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 49
مکان: tAbriz

افزودنی های بتن را به منظور افزایش کیفیت بتن یا تغییر و بهبود مشخصه های بتن به آن اضافه می کنند . از جمله این مواد ، مواد روان کننده و فوق روان کننده است . افزودن روان کننده موجب افزایش کارایی بتن و همچنین افزایش مقاومت بتن می شود . این عمل مانع آب انداختن بتن می شود . فوق روان کننده ها هم مانند روان کننده ها عمل می کنند اما دارای اثر قوی تری هستند . استفاده ازافزودنی بتن می تواند آب مورد نیاز را 25 تا 35 درصد کاهش دهد.
انواع افزودنی های بتن :

افزودنی بتن به طور کلی به دو دسته شیمیایی و معدنی می توان تقسیم بندی کرد .

ضد یخ بتن
فوق روان کننده
اپوکسی
چسب و ماستیک
و…

روان کننده بتن :

همان طور که بیان شد یکی از انواع افزودنی های بتن ، مواد روان کننده بتن می باشد . که مانند بقیه افزودنی ها به افزایش کارایی بتن کمک می نماید . روان کننده بتن نیروهای فیزیکی و شیمیایی بتن را تغییر می دهد و به طور کلی نیاز به آب را کاهش می دهد .

استفاده از روان کننده بتن موجب می شود نیاز به سیمان کاهش یابد همچنین ذرات سیمان همدیگررا دفع نموده و موجب روانی بتن می گردد .

روان کننده بتن در بتن ریزی قطعات کوچک ، بتن ریزی سریع ، کاهش استهلاک تجهیزات و ماشین آلات کاربرد داردو بهطور کلی موجب افزایش مقاومت بتن می گردد .
تبلیغات
رضا صبوری Offline
#2 ارسال شده : 1399/08/20 04:37:00 ب.ظ
رضا صبوری

رتبه: Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 12
مکان: تهران

1 تشکر دریافتی در 1 ارسال
میزان روانی بتن به روانی خمیر سیمان و نسبت خمیر به سنگدانه دارد. هرچه نسبت حجمی خمیر به سنگدانه در یک بتن معین افزایش می یابد، روانی بتن زیاد می شود. از طرفی هرچه روانی خمیر سیمان در یک بتن معین بیشتر شود، روانی آن بتن نیز افزایش می یابد. از آنجا که خمیر سیمان از نظر اقتصادی بخش گران بتن بوده و همچنین ملاحظات زیست محیطی را شامل می شود، هدف حداقلی کردن نسبت خمیر به سنگدانه همواره مد نظر طراحان بتن بوده است.

برای اینکه یک بتن یکنواخت، همگن و روان داشته باشیم باید نسبت خمیر به سنگدانه در حداقل مورد نیاز باشد. هرچه سنگدانه ها صاف و صیقلی و گردگوشه تر باشند، میزان خمیر لازم برای رسیدن به یک روانی معین کاهش می یابد. دانه بندی مناسب سنگدانه ها به گونه ای که فضای خالی بین سنگدانه ها مینیمم گردد از اهمیت ویژه ای در یکنواختی و حداقلی شدن خمیر سیمان برخوردار می باشد.

با رعایت استانداردهای مربوط به سنگدانه، خمیر سیمان مسئله اصلی در روانی بتن می باشد. خمیر سیمان سوسپانسیونی از ذرات سیمان معلق شده در آب هستند. هرچه مقدار آب این سوسپانسیون بیشتر شود، خمیر روان تر شده و باعث روانی در بتن می شود. مقدار آب تا میزانی قابل افزایش می باشد که دو فازی در خمیر مشاهده نشود و آب انداختگی در خمیر مشاهده نشود.

سوسپانسیون سیمان در آب، یک سوسپانسیون فعال و واکنشپذیر می باشد و به محض تماس آب با سیمان، واکنشهای متعددی شروع می شوند که این واکنشها دائما شکل ذرات، ماهیت شیمیائی و خواص الکتریکی سوسپانسیون را تغییر می دهند. با توجه به این مسئله، سوسپانسیون فوق به مرور زمان تغییر ماهیت و شکل داده و در نهایت به جسمی سخت تبدیل می شود. بخش عمده آب به مصرف واکنش رسیده و در ساختارهای کریستالی محصولات هیدراتاسیون سیمان جایگیری می کند و اضافه آب که وارد واکنش نمی شود با فشار ناشی از محصولات واکنش و فشار اسمزی به سطح بتن حرکت کرده و از آنجا تبخیر می شود. این مقدار آبی که وارد واکنش نمی شود را آب آزاد می نامند و هرچه این مقدار بیشتر شود، روانی خمیر بالا رفته ولی از طرف دیگر مقاومت نهائی خمیر سخت شده کاهش می یابد. دلیل این کاهش مقاومت همین کانالهای موئینه ایجاد شده ناشی از مهاجرت آب آزاد به سطح بتن می باشد.
یزدان مرادی Offline
#3 ارسال شده : 1399/11/29 10:53:07 ق.ظ
یزدان مرادی

رتبه: Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 13
مکان: تهران

سلام دوستان،دیدم در زمینه افزودنی های بتن سوال و توضیحی گذاشتین ممنون میشم منم راهنمایی کنید.
اطلاعاتی درباره ثبت گواهینامه فنی تو مرکز تحقیقات دارید و اینکه اعتباری به محصول و شرکت میده؟
رضا صبوری Offline
#4 ارسال شده : 1399/12/04 12:23:14 ق.ظ
رضا صبوری

رتبه: Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 12
مکان: تهران

1 تشکر دریافتی در 1 ارسال
سلام یزدان جان،
اره ما اینکارو کردیم برای چندتا از محصولاتمون
برات میذارم که ببینی باید چه نکاتیو توش رعایت کنی
https://capcokala.com/up...lastit-NCL-CAPCOKALA.pdf
https://www.bhrc.ac.ir/P...86%D9%86%D8%AF%D9%87.pdf
https://www.bhrc.ac.ir/P...86%D9%86%D8%AF%D9%87.pdf
ببین دو تا pdf آخر گواهنامه فنیه که مرکز تحقیقات برای ما گذاشته.
از نظر تاثیرم باید بگم که اره یه اعتباری برای محصول و شرکت داره چون برای همه صادر نمیشه و از یکسری فیلترا باید رد بشه.
dizell Offline
#5 ارسال شده : 1400/01/17 01:00:52 ب.ظ
dizell

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 6
مکان: تهران

سلام
میخواهم اطلاعاتی درباره دستگاه تولید برق یا همان دیزل ژنراتور ولوو بدانم وقیمت ومدل های گوناگون ژنراتور و تفاوت آن ها باهم.
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.415 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت