تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

youka Offline
#1 ارسال شده : 1396/03/08 05:02:54 ب.ظ
youka

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 265
مکان: karaj

1 تشکر دریافتی در 1 ارسال
با توجه به اینکه ویلاهای پیش ساخته میتوانند با کمترین هزینه و کمترین امکانات بهره وری مناسبی را برای یک خانواده به وجود بیاورند خود نقش مهمی در کاهش انرژی و زمان و هزینه دارند، اگر نکات ضروری در بخش تاسیسات رعایت نشود میتواند خود نیز یک هزینه اضافی را برای خانوار ایجاد کند. این مطلب برگرفته از سایت کانکس است .
نکته اول: وسایل الکتریکی را از برق بیرون بکشید.
کامپیوتر ، تلویزیون ، سه راهی ها ، دستگاه های کنترل از راه دور تا زمانی که به برق وصل هستند همگی برق مصرف میکنند.شارژ موبایل و سایر وسایل الکترونیکی نیز به همین گونه اند. پس هنگامی که قصد استفاده از آنها را ندارید، آنها را از برق خارج کنید. با این کار 5/1% از هزینه برق مصرفی خود را در ویلای پیش ساخته خود کم کرده اید.
نکته دوم:از لامپ های فلوروسنت استفاده نمایید.
لامپ های فلوروسنت 3/2 کمتر از لامپ های معمولی برق مصرف می کنند. جایگزین کردن این لامپ ها به جای لامپ های معمولی در لوسترها و مکان هایی که 5 یا بیشتر از 5 عدد لامپ لازم است میتواند هزینه برق مصرفی شما را تا 7/2 % داخل ساختمان پیش ساخته کاهش دهد.
نکته سوم:شست و شوی ظرف های خود را با زیرکی انجام دهید.
از ماشین های ظرفشویی برای شستن تمامی ظرف های خود " با ظرفیت کامل " استفاده کنید. همچنین برای خشک کردن آنها از گزینه (هواخشک کن=air-dry ) استفاده کنید. به طور متوسط ماشین های ظرفشویی ظرف ها را حرفه ای و تمیزتر از دست ها میشویند، زیرا آب را با دمای بالاتری برای شستن استفاده می کنند. این شیوه 1% از هزینه برقی مصرفی راکاهش می دهد. در سازه های ویلایی این قابلیت وجود دارد که برحسب هزینه و مارک و مدلی که مد نظرتان است ، فضایی برای قرارگیری ماشین ظرفشویی در نظر گرفته شود و یا ماشین ظرفشویی نصب و تعبیه شود. باز هم تاکید میکنیم برای کاهش مصرف انرژی از ماشین های ظرفشویی با ظرفیت کامل استفاده شود. .
نکته چهارم:دمای آب را به 120 درجه فارنهایت برسانید.
با کاهش دمای آب گرم کن گازی یا برقی از 130درجه فارنهایت به 120 درجه هزینه برق مصرفی خود را تا 5/1% الی 73/2 % کاهش دهید، البته دما را از 120 درجه کمتر نکنید تا از رشد باکتری ها جلوگیری کرده باشید.
نکته پنجم:آبگرمکن خود را عایق بندی کنید.
تانکر آبگرمکن خیلی شبیه ترموستات کار می کند ، البته مدل های استاندارد آن خیلی بیشتر گرما را هدر می دهند، پوشاندن تانکرها به وسیله جاکت های عایق بند ، روشی است که می تواند در کاهش پرت گرمایی کمک کنند. این کار 77/0% هزینه برق را کاهش می دهد. در سازه های پیش ساخته نیز میتوان با توجه به فضای موجود و هزینه در نظر گرفته شده برای این موضوع ، آبگرمکنی متناسب با تعداد خانوار تعبیه نمود. .
نکته ششم:از شدت جریان پایین استفاده کنید.
ماکزیمم شدت جریان آب در سردوش های جدید حدود 2/5gpm می باشد در حالیکه سردوش های قدیمی 5gpm و حتی بیشتر می باشند. در یک خانوار به طور کلی با 20 بار استفاده از حمام در یک هفته ، 10 دقیقه در هر سری، با کاهش 1gpm (یعنی به جای 2/5gpm از 5gpm استفاده کنیم) می توان آب و برق بسیاری ذخیره کرد. به این صورت 2% از هیزینه برق مصرفی کاهش می یابد.
نکته هفتم:از آب سرد برای شستن لباس ها استفاده کنید.
به هنگام استفاده از ماشین های لباسشویی از گزینه " شست و شوی آب سرد" به جای " شست و شوی آب گرم" استفاده کنید. از شوینده هایی استفاده کنید که با آب سرد عمل می کنند تا بهترین نحو شست و شو انجام شود. همچنین آنها را با آب سرد پاک و کفگیری کنید زیرا که آب سرد همانند آبگرم این کار را انجام می دهد. اینکار 9/2 % از هزینه برق مصرفی را کاهش میدهد. .



تبلیغات
alborz Offline
#2 ارسال شده : 1400/03/27 10:43:00 ق.ظ
alborz

رتبه: Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 14
مکان: tehran

تشکرها: 4 بار
3 تشکر دریافتی در 3 ارسال
همونطور که گفتید برای کاهش مصرف انرژی یا بهتر بگیم بهینه کردن مصرف انرژی نصب درست آبگرمکن و عایق بندی اون خیلی مهمه. اگر برای اینکار به کمک یه متخصص فنی نیاز داشتید به صفحه https://khedmatazma.com/subservice/water-heater-installation سر بزنید.
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.098 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت