تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

damavandhvac Offline
#1 ارسال شده : 1394/05/14 01:01:56 ب.ظ
damavandhvac

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 89
مکان: تهران

يكي از انواع كمپرسورهايي كه امروزه در دنيا شديدا مورد توجه قرار گرفته كمپرسورهاي Scroll مي باشند.این نوع کمپرسور اولین بار در سال ۱۹۰۵ در فرانسه طرح ریزی شد ولی به دلیل این که در آن زمان تکنولوژی ساخت و متالوژی در حدی نبود که بتواند این طرح را به تولید برساند تا دهه ۱۹۸۰ به بازار نیامد .اين كمپرسورها از دو مارپیچ كه يكي ثابت و ديگري متحرك است تشكيل شده است که مارپیچ متحرک در داخل مارپیچ ثابت حرکتی وضعی دارد که بدون ساییدگی و هیچ اصطکاکی است. حركت مارپیچ متحرك باعث فشرده شدن گاز بين اين دو شده و فشار لازم را در خروجي ايجاد ميكند. بازده آیزنتروپیک این کمپرسورها کمی بالاتر از کمپرسورهای رفت و برگشتی می باشد. اين نوع كمپرسورها داراي مزاياي فراواني مي باشند كه باعث جايگزين شدن آنها بجاي كمپرسورهاي رفت و برگشتي گرديده است كه برخي از مهمترين اين مزايا بشرح زير است :

- طول عمر بالا و نگهداري آسان :
اين نوع كمپرسورها پايين ترين نرخ خرابي(Failure rate) را در بين ساير انواع كمپرسورها دارند و نگهداري آنها بسيار ساده است اين مهم بدليل وجود خصوصيات زير بدست آمده است :
الف . تعداد قطعات متحرك كمتر نسبت به ساير انواع .
ب . مقاومت در مقابل بازگشت مايع به كمپرسور ( كه يكي از بزرگترين علتهاي خرابي در كمپرسورهاي رفت و برگشتي است) بدليل عدم وجود (Valve plate) و همچنين روش متراكم كردن گاز در اين نوع كمپرسورها .
پ . گشتاور استارت پايينی دارند زيرا اين كمپرسورها بدليل روش خاص متراكم كردن گاز عملا بدون بار راه اندازي ميشوند .
ت . سيستم هاي حفاظتي داخلي در مقابل جريان و دماي بيش از حد .
ث . سيستم هاي حفاظتي الكترونيكي داخلي براي موتور .
ج . سيستم حفاظتي داخلي در مقابل دماي بيش از حد گاز


- كاركرد آرام ، بدون صدا و لرزش :
كمپرسورهاي Scroll كم صداترين كمپرسورها در محدوده كار خود ميباشند بطوريكه صداي توليد شده توسط آنها در مقايسه با كمپرسورهاي بسته رفت و برگشتي 6 db كمتر است ، همچنين بدليل ماهيت چرخشي كار اين كمپرسورها در مقايسه با حركت رفت و برگشتي در كمپرسورهاي پيستونی،اين كمپرسورها تقريبا بدون لرزش هستند.
- COP بالاتر :
COP اين كمپرسورها نسبت به انواع ديگر به مقدار قابل ملاحظه اي بيشتر است بطوريكه در برخي موارد در مقايسه با كمپرسورهاي رفت و برگشتي COP آنها تا حدود % 20 بالاتر است ، اين به معني مصرف برق كمتر و نياز به برج خنك كننده يا كندانسور كوچكتر در تناژ مساويست.
- قيمت پايين تر :
اين كمپرسورها در تناژ مساوي از كمپرسورهاي رفت و برگشتي ارزانتر هستند. همه عو امل فوق باعث شده كه كمپرسور Scroll به عنوان كمپرسوري با طول عمر بالا، نگهداري ساده ، راندمان بالا و صداي كم بهترين انتخاب براي محدوده كاري تا 100 تن تبريد باشد .


لینک منبع : كمپرسورهاي Scroll
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 1.773 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت