تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

sabttehran Offline
#1 ارسال شده : 1394/03/23 11:01:41 ق.ظ
sabttehran

رتبه: Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 25
مکان: تهران

در سالهای گذشته افراد خارجی نمی توانستند، شرکت با ۱۰۰% سهام در ایران ثبت کنند فقط می توانستند طبق قوانین ۴۹% میزان سهام یک شرکت را دارا باشند. با توجه به گسترش روابط تجاری و بین المللی این محدودیت برداشته شد و در منطقه آزاد کیش یک شرکت ۱۰۰% خارجی قابل ثبت می باشد و در تهران شرکت با میزان سهام ۹۹% خارجی و ۱% ایرانی قابل ثبت می باشد.

در حال حاضر امکان ثبت با شرایط فوق فقط مختص به تهران و منطقه آزاد کیش می باشد.

مطابق قانون مصوب ۱۵ خرداد سال ۱۳۱۰ قانون ثبت شرکت ها و ماده ۳ قانون ثبت شرکت ها هر شرکت خارجی برای اینکه بتواند در ایران شعبه یا نمایندگی داشته باشد تا به امور تجاری یا صنعتی یا مالی در ایران بپردازد، ابندا باید در مملکت اصلی خود به شکل کاملا قانونی شناخته شده باشد و سپس در اداره ثبت اسناد تهرا ن به ثبت رسیده باشد.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای عدم دخالت کشورهای بیگانه در چپاول امور مالی، اصل ۸۱ قانون اساسی نوشته شد: ” دادن امتیاز تشکیل شرکت ها و موسسه در امور تجاری و صنعتی وکشاورزی و معادن و خدمات به خارجیان مطلقا ممنوع است”.

اما این قانون باعث اشکالاتی گردید. زیرا کشورهای دیگر برای رونق بخشیدن به عرصه تولیدات خود محتاج به مساعدت سایر کشورها می باشند.

برای این منظور اداده ثبت شرکت ها فقط زمانی یک شرکت خارجی را ثبت می کنند ( ثبت شعبه یا نمایندگی) که قبلا در یکی از ادارات یا نهاد های دولتی قرارداد منعقد کرده باشد و فقط شرکت های خارجی که طرف قرداد با ایران هستند را می توانند در ایران ثبت کند.

برای این منظور مدارک زیر لازم است:

اظهار نامه ثبت
اساسنامه شرکت
اختیارنامه نماینده عمده شرکت در ایران ( در صورتی که شرکت خارجی، دارای چند نماینده مستقل در ایران است، اختیارنامه هر یک از آنها لازم می باشد).

منبع : ثبت شرکت خارجی
ثبت شرکت ثبت تهران
sabttehran.com
____________________________________

مقالات مرتبط

ثبت شرکت تضامنی
به چه کسانی اجازه ثبت شرکت داده می شود؟
شرایط اخذ رتبه پیمانکاری
ثبت آثار هنری و ادبی
ثبت انحلال شرکت

ویرایش بوسیله کاربر 1394/03/24 01:03:30 ب.ظ  | دلیل ویرایش: مشخص نشده است

تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.435 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت