تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

Laleh.M Offline
#1 ارسال شده : 1401/04/28 05:24:52 ب.ظ
Laleh.M

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 1

تعمیر و نگهداری منظم خودرو در فواصل کیلومتر یا ماهانه، همانطور که توسط سازنده خودرو مشخص شده است، کمک می کند تا مطمئن شوید که خودروی شما کارآمد و ایمن کار می کند. نگهداری صحیح از خودروی شما کلید حفظ آن در بهترین شرایط است. همچنین می تواند به اطمینان از ایمنی شما، مسافران و رانندگان دیگر کمک کند. در این مقاله ام کو پارت فروشگاه قطعات تویوتا چند راه وجود دارد که به شما کمک می کند تا خودروی خود را بدون مشکل کار کنید.

1. باتری خود را بررسی کنید
اگر باتری خودرو از کار بیفتد، وسیله نقلیه شما به جایی نمی رسد، بنابراین برای یک بازرسی سریع بصری و تمیز کردن گاه به گاه این جزء حیاتی خودرو وقت بگذارید.
حداقل سالی یک بار، پایانه های باتری خود را برای هرگونه نشانه ای از اسید سفید خشک باتری بررسی کنید. در صورت وجود، کابل ها را از باتری خود جدا کنید (ابتدا کابل منفی را انجام دهید).
برای تمیز کردن مواد خورنده از پایانه های باتری، از یک برس سیمی و مایع حذف خوردگی از یک خرده فروش لوازم خودرو استفاده کنید. می توان از مخلوط جوش شیرین و آب نیز استفاده کرد.
ناحیه تمیز شده را با مقداری آب بشویید، آن را با پارچه خشک کنید و کابل های باتری را دوباره وصل کنید (ابتدا کابل مثبت را وصل کنید).

2. تیغه های برف پاک کن خود را عوض کنید
یکی از بزرگترین نگرانی های ایمنی در هنگام رانندگی داشتن شیشه جلوی شفاف برای ارائه بالاترین سطح دید جاده است. جایگزینی تیغه های برف پاک کن های فرسوده ای که رد می شوند، رگه هایی روی شیشه جلوی شما باقی می گذارند یا به طور موثر باران و برف را از بین نمی برند، باید به عنوان اولویت اصلی در نظر گرفته شود. وقتی صدای جیر جیر آنها را می شنوید، این نشانگر دیگر زمان تعویض تیغه های برف پاک کن است.
حتی اگر به نظر می رسد که تیغه های برف پاک کن شما خوب کار می کنند، به طور دوره ای نوارهای لاستیکی روی تیغه ها را برای علائم ترک بررسی کنید. نوارهای لاستیکی را گهگاه با پارچه مرطوب یا حوله کاغذی پاک کنید تا هر گونه زباله پاک شود.
درست مانند بسیاری از کارهای تعمیر و نگهداری که در این نکات فنی خودرو گنجانده شده است، متغیرهایی مانند آب و هوا و استفاده از وسیله نقلیه بر جدول زمانی شما برای تعویض قطعات خاص خودرو تأثیر می گذارد.
به طور کلی، توصیه می شود تیغه های برف پاک کن خود را هر 6 تا 12 ماه تعویض کنید. دفعه بعد که یک جفت جدید می‌خرید، یک ست اضافی بخرید که می‌توانید در صندوق عقب نگهداری کنید و به راحتی در دسترس باشید.
در اکثر وسایل نقلیه، تعویض تیغه های برف پاک کن شیشه جلو را به راحتی می توانید خودتان انجام دهید. فقط دستورالعمل های موجود در دفترچه راهنمای مالک و پشت بسته بندی تیغه های برف پاک کن را دنبال کنید.

3. فیلتر هوای موتور را عوض کنید
از بین تمام نکات فنی خودرو که در اینجا ذکر شده است، تغییر فیلتر هوای موتور خود احتمالاً ترسناک ترین آنها است. مطمئن باشید، هر چند، انجام آن بسیار آسان است.
فیلتر هوای کثیف میزان جریان هوای ورودی موتور شما را محدود می‌کند که فشار بیشتری به موتور وارد می‌کند. این می تواند کمی بر مسافت پیموده شده بنزین و به طور قابل توجهی بر عملکرد شتاب خودروهای شما تأثیر بگذارد.
فرکانس تعویض فیلتر هوای موتور به عوامل مختلفی بستگی دارد. رانندگی منظم در جاده های آسفالت نشده و در ترافیک سنگین باعث می شود که فیلترهای هوا سریعتر مسدود شوند.
زمان‌بندی تعمیر و نگهداری برای تعویض فیلتر هوا می‌تواند بین خودروسازان بسیار متفاوت باشد. برخی توصیه می کنند این کار را هر 15000 مایل (24000 کیلومتر) انجام دهید، در حالی که برخی دیگر به شما توصیه می کنند آن را هر 45000 مایل (72000 کیلومتر) تغییر دهید.
دفترچه راهنمای مالک خودرو خود را بررسی کنید تا برنامه خود را تعیین کنید و مکان فیلتر هوای موتور خود را پیدا کنید. برای اکثر خودروها، دسترسی به جعبه فیلتر هوا دشوار نیست و حتی ممکن است برای باز کردن نیازی به ابزار نباشد.
نگاهی گذرا به فیلتر هوا به شما اطلاع می دهد که آیا باید تعویض شود یا خیر. فیلتر هوای کثیف خاکستری یا سیاه به نظر می رسد.

4. وسیله نقلیه خود را بشویید
یکی از ساده ترین نکات فنی خودرو این است که به سادگی وسایل نقلیه خود را به طور منظم بشویید. انجام این کار از نمای بیرونی وسایل نقلیه شما محافظت می کند و آنها را مانند جدید نگه می دارد.
در حالی که این یک کار تعمیر و نگهداری ساده است، اما همیشه به درستی انجام نمی شود. برخی از رانندگان ماشین یا کامیون خود را خیلی کم می‌شویند، در حالی که برخی دیگر زیاده روی می‌کنند و آن را زیاد می‌شویند.
کارشناسان می گویند تعداد دفعات شستن ماشین توسط عوامل مختلفی تعیین می شود:
  • جایی که پارک شده است
    چقدر بارها رانده می شود
    شرایط آب و هوایی

به طور کلی ایده خوبی است که بسته به عوامل فوق، وسایل نقلیه خود را هر 2 تا 4 هفته یکبار بشویید. به عنوان مثال، اگر در مناطقی زندگی می‌کنید که در زمستان از نمک جاده استفاده می‌کنند، عاقلانه است که خودروهای خود را هر هفته یا دو هفته بشویید، با توجه به اینکه چقدر نمک می‌تواند باعث خراب شدن سطح و قسمت زیرین خودرو شود.
پارک کردن در گاراژ همیشه توصیه می شود، زیرا اتومبیل ها و کامیون های شما کمتر در معرض عوامل قرار می گیرند. این همچنین شامل مواردی مانند مدفوع اسیدی پرندگان، شیره درختان، حشرات مرده و عناصر موجود در هوا مانند گرد و غبار، خاک و گرده می شود.

5. وسیله نقلیه خود را واکس بزنید
اگر وسایل نقلیه خود را به طور منظم می شویید تا ظاهر و یکپارچگی نمای بیرونی آن ها حفظ شود، یکی دیگر از این نکات فنی خودرو را به روال تعمیر و نگهداری خود اضافه کنید – آن را واکس بزنید.
واکس زدن خودرو را می توان با دفعات بسیار کمتری نسبت به شستشو انجام داد – معمولاً دو یا سه بار در سال توصیه می شود. برخی از واکس‌های مصنوعی گران‌ تر ادعا می‌ کنند که تنها یک بار در سال باید از محصولات آن‌ها استفاده کنید.
واکس زدن علاوه بر حفظ درخشندگی نمای بیرونی خودرو، از پوشش شفاف و رنگ آنها در برابر عناصر نامطلوب فوق محافظت می کند.
ساده ترین راه برای تعیین اینکه آیا ماشین یا کامیون شما به یک روکش موم نیاز دارد یا خیر این است که به سادگی کمی آب روی وسیله نقلیه بریزید. در صورتی که آب دانه های آن بالا برود، نیازی به واکس نیست.
استفاده از این نکات فنی خودرو که بر نمای بیرونی خودرو متمرکز است، یک مزیت دیگر نیز دارد – آنها می توانند مسافت پیموده شده شما را بهبود بخشند. آزمایشات نشان می دهد که خودروهای تمیز بازده سوخت بهتری نسبت به خودروهای کثیف ارائه می دهند.

6. سطح مایعات را به طور مرتب بررسی کنید
انواع روغن خودرو برای کارکرد روان خودرو شما حیاتی هستند. حتی با وجود نشانگرهای داشبورد خودرو که نشان می‌ دهد سطح مایعات کم است، عاقلانه است که گهگاه سطح مایعات خود را بین بازدید از گاراژ خودرو بررسی کنید.
با بررسی منظم سطح روغن، گیربکس و مایع خنک‌کننده، ممکن است قبل از اینکه تعمیر پرهزینه شود، مشکل را تشخیص دهید. همیشه زمانی که ماشین خنک است این بررسی ها را انجام دهید تا آسیب نبینید. اگر مطمئن نیستید، از مکانیک خود بپرسید.
انجام این کار زمان زیادی نمی برد و اطمینان بیشتری به شما می دهد که مایعات وسیله نقلیه شما به درستی پر شده است. بررسی سطح مایعات یکی از نکات فنی خودرو است که استفاده از آن قبل از بردن وسایل نقلیه خود به یک سفر جاده ای طولانی بسیار هوشمندانه است.
هنگام پارک کردن روی سطح صاف، همیشه سطح مایع خود را بررسی کنید. از یک دستمال یا دستمال کاغذی تمیز برای پاک کردن میله های اندازه گیری استفاده کنید.

7. فشار باد لاستیک خود را بررسی کنید
بسیاری از وسایل نقلیه مدرن دارای یک سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک هستند، اما بررسی دوره ای فشار باد لاستیک به صورت دستی ضرری ندارد. یک گیج فشار باد لاستیک خوب باید به عنوان ابزاری ضروری برای هر راننده در نظر گرفته شود، همانطور که یک باد کننده لاستیک قابل حمل/کمپرسور هوای کوچک نیز همینطور است.
رانندگی با لاستیک هایی که باد کمتری دارند می تواند:
مصرف سوخت خود را کاهش دهید
به لاستیک ها آسیب می رساند و در نهایت به دلیل گرم شدن بیش از حد باعث باد شدن آنها می شود
توانایی ماشین خود را برای کنترل محدود کنید
باد کردن بیش از حد لاستیک ها نیز می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. اطمینان حاصل کنید که لاستیک های خود را با فشار توصیه شده توسط سازنده خودرو پر کنید و نه سطح psi نشان داده شده در لاستیک های واقعی.
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.135 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت