تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

tgat20 Offline
#1 ارسال شده : 1401/01/31 06:21:07 ب.ظ
tgat20

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 1
مکان: تهران

مرکز الماس تولید کننده و فروشنده انواع الماس تراشکاری ، انواع اینسرت تراشکاری ، انواع الماس گام زنی و ..... شما را به خواندن این مطلب دعوت می کند.


الماس جوشی چیست؟

الماس جوشی همانطور که از نامش پیداست، دارای ساختاری است که امکان جوشکاری را به ارمغان می آورد. این الماس ها با روش خاصی تولید شده و در صنایع مورد نیاز استفاده شود. به کار بردن الماس جوشی مستلزم رعایت اصول خاصی است. از این الماس ها به صورت متنوع در بازار استفاده می شود و در برند های متنوعی به فروش می رسد.
ویژگی های الماس جوشی چیست؟

ساختار الماس جوشی از سرامیک و کبالت است. قبل از تهیه کردن الماس جوشی برای کار جوشکاری بهتر است که از ساختار تشکیل دهنده آن آگاهی پیدا کنید. البته این وظیفه فروشنده است که به شما این موارد را توضیح دهد با توجه به اینکه این الماس قابلیت های بسیار زیادی دارد، به صورت گسترده در صنعت استفاده می شود. این الماس ها در تراشکاری برای اینکه بسیار انعطاف پذیر و مقاوم هستند، استفاده می شود. الماس جوشی به راحتی شکل می پذیرد و همین موضوع باعث شده تا انتخاب خوبی برای تراشکاری باشد.



در کل می‌توان گفت که الماس جوشی به‌عنوان چسب برای اتصالات مورد استفاده قرار می گیرد. برای به کار بردن الماس باید از گریدهای مخصوصی استفاده کرد‌. الماس دارای سختی زیاد و در عین حال شکل پذیری بسیار خوبی است و همین موجب می شود تا در برابر سایش هم مقاومت خوبی از خود نشان دهد.



ساختار الماس جوشی از سرامیک و کبالت است. قبل از تهیه کردن الماس جوشی برای کار جوشکاری، بهتر است که از ساختار تشکیل دهنده آن آگاهی پیدا کرد. البته این وظیفه فروشنده است که به شما این موارد را توضیح دهد. با توجه به اینکه این الماس قابلیت های بسیار زیادی دارد، به صورت گسترده در صنعت استفاده می شود. این الماس ها در تراشکاری برای اینکه بسیار انعطاف پذیر و مقاوم هستند، استفاده می شوند. الماس جوشی به راحتی شکل می پذیرد و همین موضوع باعث شده تا انتخاب خوبی برای تراشکاری باشد.

در کل می‌توان گفت که الماس جوشی به‌عنوان چسب برای اتصالات مورد استفاده قرار می گیرد. برای به کار بردن الماس باید از گریدهای مخصوصی استفاده کرد‌. الماس دارای سختی زیاد و در عین حال شکل پذیری بسیار خوبی است و همین موجب می شود تا در برابر سایش هم مقاومت خوبی از خود نشان دهد.

روش استفاده از الماس جوشی چگونه است؟

به کار بردن الماس جوشی از اصول کار چرخش سنتی پیروی می کند که به این صورت است. ابتدا قطعه کار در دستگاه جوش محکم می شود و پس از آن در معرض یک ابزار برش ثابت قرار می گیرد. تفاوت در این است که در تراشکاری با الماس نیاز به استفاده از ابزار برش که سر آن الماس جوشی قرار دارد است. در حالی که عملیات تراشکاری سنتی با استفاده از فولاد، تیتانیوم یا سایر ابزارهای برش فلز انجام می شود.



با تراشکاری همراره با الماس جوشی، از یک ابزار برش مخصوص با دقت بالا در تراش استفاده می شود. الماس ممکن است طبیعی یا مصنوعی باشد. صرف نظر از این، همه عملیات تراشکاری با استفاده از یک ابزار برش با نوک الماس انجام می شود. عملیات تراشکاری ا شامل استفاده از یک ابزار برش تک نقطه ای است؛ به عبارت دیگر، ابزار برش که الماس جوشی در نوک آن قرار دارد، فقط دارای یک نقطه ثابت و واحد است. به این روش تک نقطه ای گفته می شود. با این حال، عملیات تراشکاری هم وجود دارد که شامل استفاده از یک ابزار برش چند نقطه ای است. ابزار برش با نوک الماس ممکن است دارای یک سر کانتور باشد تا با قطعه، کار به اندازه و شکل خاصی برسد.

کاربرد الماس جوشی چیست؟

الماس جوشی در درجه اول در ماشین هایی که به دقت بالایی نیاز دارند، استفاده می شود. این کار معمولاً با استفاده از دستگاه تراش CNC انجام می شود. در نتیجه، شرکت های تولیدی می توانند با استفاده از کامپیوتر، عملیات تراشکاری الماس را به خوبی تنظیم کنند. کامپیوتر سیگنال ها را به دستگاه تراش منتقل می کند و سپس با برش انتخابی قطعه کار با استفاده از ابزار برش نوک الماس، عملیات را انجام می دهد.




علاوه بر این، تراشکاری الماس جوشی هنگامی که برای تولید اپتیک مادون قرمز استفاده می شود، بسیار موثر است. با استفاده از الماس جوشی می توان به کیفیتی دست پیدا کرد که با سایر فرایندهای تراشکاری یا ماشینکاری ممکن نیست. این موارد تنها تعداد معدودی از کاربردهای عملی الماس جوشی است.



علاوه بر تراشکاری، از الماس در چندین فرآیند ماشین کاری دیگر نیز استفاده می شود که برخی از آنها شامل فرز و آسیاب است. البته الماس جوشی گران است و این روند را برای شرکت های تولیدی تا حدودی محدود می کند. با این حال، الماس به عنوان یکی از سخت ترین مواد در جهان شناخته شده است و همین موضوع باعثع می شود تا آنها در فرآیندهای مختلف صنعتی مفید باشند.

ساختار و قیمت الماس جوشی

قیمت الماس جوششی در مقایسه با سایر مصالح و محصولات صنعتی کم بیشتر است اما با توجه به مصارفی که دارد، قیمت آن به صرفه محسوب می شود.

گرید الماس جوشی از انواع مختلفی ساخته شده است. به طور مثال آهن، فولاد، چدن ک استیل از انواع آن هستند که هر کدام قابلیت های خاصی دارند. الماس های گروه h همان آلیاژها هستند و باید برای ساختن استیل استفاده بشوند. در غیر این صورت محصولی که ساخته می‌شود، کیفیت نخواهد داشت. نکته مهم این است که باید در هنگام تمیز کردن الماس جوشی دقت کافی را به خرج داد و برای خنک کردن آن نباید آن را داخل آب قرار داد. برای خنک کردن بهتر است که آن را در ترکیب آب و صابون قرار داد.

تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.106 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت