تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

zoshi Offline
#1 ارسال شده : 1399/08/19 05:51:22 ب.ظ
zoshi

رتبه: Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 28
مکان: تهران

تری سدیم فسفات (TSP) یک ماده شیمیایی با فرمول Na3PO4 است. شکل ظاهری این ماده، پودری سفید با کریستال های بی رنگ است که در آب حل می شود و محلول آبی آن قلیایی است. نام های دیگر آن تری فسفات سدیم، پنتا سدیم تری فسفات، STPP، نرم کننده آب و پالاینده شکر است. دمای ذوب این ترکیب 735 درجه‌ی سانتی گراد است و انحلال‌پذیری آن در آب، در دمای صفر درجه‌ی سیلسیوس 1.5gr/100.ml است. تری سدیم فسفات یک ترکیب شیمیائی امولسیون کننده می‌باشد.

تری سدیم فسفات یک ماده قلیائی قوی با pH معادل ۱۲ است که در صنایع غذائی به وفور استفاده می‌شود. از این ماده شیمیایی برای بهبود بافت پنیر و حفظ لزجت شیر و جلوگیری از جدا شدن فاز آبی در شیر منجمد استفاده می‌شود. همچنین این ماده در تولید لاستیک، شوینده‌ها و چاپ عکس کاربرد دارد. در پودرهای لباسشویی باعث از بین رفتن سختی آب می‌شود. این ماده به عنوان مواد نگهدارنده نیز گزینه خوبی به حساب می‌آید.

این ماده به عنوان رطوبت گیر نیز کاربرد فراوانی دارد. تری سدیم فسفات معمولاً به عنوان یک افزودنی غذایی استفاده می‌شود. همچنین به عنوان یک عامل چربی، یک پاک‌کننده لکه و یک عامل پاک‌کننده عمل می‌کند. تری سدیم فسفات به دلیل نگرانی‌های زیست‌محیطی در صابون‌های مصرفی و مواد شوینده مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

روش تولید تری سدیم فسفات
تری سدیم فسفات توسط خنثی‌سازی اسید فسفریک با استفاده از هیدروکسید سدیم، اغلب با کربنات سدیم تولید می‌شود.
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.432 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت