تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

asdf Offline
#1 ارسال شده : 1399/08/08 01:34:05 ق.ظ
asdf

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 45

تشکرها: 11 بار
2 تشکر دریافتی در 2 ارسال
انتخاب نوع بریج و قالب گیری
انتخاب نوع بریج، یکی از مهمترین مراحل پل دندان است. برای گذاشتن بریج در جلسه اول دندانپزشک با تشخیص نوع بریج مورد نیاز بیمار برای قالب گیری برای ساخت بریج موقت اقدام می‌کند تا در مدت زمانی که بریج اصلی آماده می‌شود بیمار از آن استفاده کند. در این زمان باید شرایط دندان از بین رفته را برای جایگزینی پل فراهم کند. در این مرحله از بی حسی موضعی استفاده می‌شود. بریج موقت در مطب دندانپزشک ساخته می‌شود تا جایگزین موقت دندان باشد.

در ادامه دندانپزشک با توجه به نوع بریج مورد نیاز برای دندان از بین رفته، دندان های مجاور را برای قالب گیری آماده کرده و پس از آن قالب گیری را انجام و قالب را برای آماده سازی بریج دائمی به لابرتور ارسال می کند. در این مرحله با توجه به نوع بریج دندان های کناری ممکن است به تراش نیاز داشته باشند تا در زمان گذاشتن بریج با سایر دندان ها تناسب داشته باشند.



جایگزینی بریج دائمی
مراحل پل دندان با جایگزین کردن پل دائمی ادامه می‌یابد. در جلسه دوم با آماده شدن بریج که غالبا در لابراتور های دندانپزشکی تهیه می‌شود، بریج دائم برای بیمار آماده و روی دندان‌ها قرار می‌گیرد. گاهی ممکن است در روزهایی ابتدایی بیمار احساس درد بکند به همین خاطر غالبا دندانپزشکان بعد از جایگزینی بریج برای بیمار مسکن تجویز می‌کنند.

مراقبت های بعد از بریج دندان
بعد از انجام مراحل پل دندان و جایگزینی آن در جای خود، نباید بلافاصله برای خوردن غذا اقدام کند و از خوردن غذای یا خوراکی های سفت خودداری کند. زیرا ممکن است باعث شل شدن بریج دندان شود. به دلیل حساسیت دندان ها بعد از استفاده از بریج بهتر است بیمار مدتی از خوردن غذاهای بسیار سرد و گرم پرهیز کند. حساسیت و درد دندان ممکن است تا چند هفته ادامه داشته باشد. این امر کاملا طبیعی است.

استفاده روزانه از مسواک و نخ دندان برای رعایت بهداشت و حفظ سلامت دندان ها و جلوگیری از پوسیدگی دندان و نیز حفظ سلامت لثه بسیار ضروری است.

در صورت رعایت بهداشت و مراقبت های لازم، بریج ها عمر طولانی بین 5 تا 15 سال خواهند داشت. عمر بریج دندان به مراقبت از آن و روکش دندان بستگی دارد.



شایع ترین مشکلات در زمان استفاده از بریج

پس از انجام مراحل پل دندان در برخی موارد ممکن است بیمار با مشکلاتی مواجه شود که با رعایت بهداشت دهان و دندان و برخی نکات ضروری که در بالا ذکر شد می‌توان از این مشکلات جلوگیری کرد. در زیر برخی از مشکلات شایع بریج دندان را مطرح کرده‌ایم:

درد ناشی از نصب بریج
شل شدن برج دندانی
حساسیت دندان ها یا لثه ها
گاز گرفتن زبان و لثه
احساس مزه بد بخاطر پوسیدگی دندان‌ها و باقی ماندن غذا در زیر روکش
مشکل قرار گرفتن صحیح بریج
جدا شدن پل دندان
شکستن بریج دندانی

دلایل استفاده از بریج دندان
گاهی عدم امکان استفاده از سایر روش ها به دلایل پزشکی و دلایل مالی موجب می شود که بیماران بریج دندان را به سایر روش ها ترجیح دهند. ازجمله این دلایل میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

درمان سریع و رفع سریع مشکل بیمار
هزینه پایین و به صرفه
بهبود زیبایی صورت و دندان ها
جویدن بهتر غذا و بهبود شرایط گوارش

هزینه بریج دندان
بریج دندان بهترین پیشنهاد برای افرادی است که قصد دارند با هزینه مناسب دندان های زیبایی را جایگزین دندان های پوسیده و از بین رفته خود بکنند. هزینه بریج دندان به تعداد دندان های افتاده، نوع و جنس (ماده تشکیل‌دهنده) بستگی دارد. ممکن است در ساخت این پروتز دندانی، از آلیاژهای فلزی، پروسلین و سرامیکی استفاده می شود که در قیمت نهایی تاثیر می گذارد. در نظر داشته باشید که پزشک معالج پس از ویزیت، می تواند قیمت نهایی را اعلام کند.
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.091 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت