تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

lavazemekhodro Offline
#1 ارسال شده : 1399/07/30 12:59:01 ق.ظ
lavazemekhodro

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 54

استفاده از روغن استاندارد در گيربكس اتومات سبب بهبود عملكرد سيستم خودرو مي شود. از كاركرد هاي روغن گيربكس اتوماتيك مي توان به خنك كنندگي گيربكس، انتقال گرما، بهبود كاركرد ياتاقان و ... اشاره كرد. از ويژگي هاي روغن گيربكس اتوماتيك خوب مقاومت در برابر گرما مي باشد. مقاومت در برابر خوردگي و ساييدگي، عدم ايجاد كف و حباب و ... از ديگر ويژگي هاي روغن گيربكس اتومات مي باشد.

حفاظت از گيربكس اتومات با انتخاب روغن مناسب
گيربكس از جمله قسمت هاي مهم خودرو هست كه نياز به رسيدگي و تعويض روغن دارد. امروه گيربكس بيشتر خودرو ها به صورت اتومات بوده و مانند بسياري از سيستم هاي خودرو با روغن كار مي كند. از آنجا كه گيربكس اتوماتيك پس از مدت زمان معين نياز به تعويض دارد بايد در انتخاب روغن گيربكس دقت نمود. روغن گيربكس نقش مهم و اساسي در عملكرد گيربكس خودرو دارد. با توجه به نياز خودرو ها به روغن گيربكس اتومات انواع روغن گيربكس با تنوع در كيفيت و برند سازنده در بازار موجود مي باشد.

كاركرد روغن گيربكس اتوماتيك

كاركرد اصلي روغن گيربكس اتوماتيك روغن كاري گيربكس يا همان جعبه دنده خودرو مي باشد. روغن كاري گيربكس اتوماتيك از طريق انتقال حرارت دماي موجود در جعبه دنده خودرو را كنترل مي كند. روغن گيربكس اتومات سبب بهبود كاركرد ياتاقان و دنده ها شده و با روان كاري كليه قطعات و سطوح از ايجاد اصطكاك جلوگيري مي نمايد.

از ديگر كاركرد هاي روغن در گيربكس اتومات مي توان به محافظت از قطعات گيربكس در برابر خوردگي و زنگ زدگي اشاره نمود. كنترل تورم آب بند ها، كنترل اصطكاك در صفحه كلاج، خنك كردن قطعات گيربكس و انتقال قدرت موتور از ديگر كاركرد هاي روغن در گيربكس اتوماتيك مي باشد.

ويژگي هاي روغن گيربكس اتوماتيك

براي انتخاب روغن گيربكس اتوماتيك بايد در مورد ويژگي هاي روغن گيربكس مناسب كسب اطلاع نمود. از ويژگي هاي يك روغن گيربكس اتومات مي توان به مقاومت روغن در مقابل گرما اشاره كرد. روغن گيربكس با دارا بودن خاصيت خنك كنندگي منجر به انتقال گرما شده و از اين طريق مانع داغ شدن دنده ها مي شود.

روغن گيربكس اتومات نسبت به روغن گيربكس دستي گرانروي پايين تري داشته و موجب تسريع روند انتقال قدرت به كلاج و كاركرد بهتر آن مي گردد. روغن گيربكس اتومات خوب بايد خاصيت آب گريزي داشته باشد. قابليت آب گريزي و جدا شدن از آب روغن گيربكس اتومات در هنگام نفوذ آب و رطوبت به سيستم گيربكس مانع از زنگ زدگي و ايجاد امولسيون در گيربكس اتومات مي شود.

مقاوم در برابر خوردگي و ساييدگي
يكي از مهم ترين عواملي كه سيستم هاي مختلف خودرو از جمله گيربكس و جعبه دنده را تهديد مي كند خوردگي و ساييدگي مي باشد. در ساخت گيربكس از انواع فلزات از جمله فولاد، چدن، آلومينيوم، مس و .. استفاده شده كه احتمال سايش و خوردگي آنها وجود دارد. از اين رو براي جعبه دنده و گيربكس بايد از روغني استفاده نمود كه در برابر ساييدگي و خوردگي مقاومت بالايي داشته باشد. روغن گيربكس اتومات موجود در بازار به دليل كيفيت بالا در برابر خوردگي و زنگ زدگي مقاومت بالايي دارد.

ضد كف و ضد حباب بودن روغن گيربكس اتومات

از ويژگي هاي روغن گيربكس اتوماتيك با كيفيت و اصل مي توان به عدم ايجاد كف و حباب اشاره نمود. وجود كف و حباب در روغن گيربكس سبب كاهش بازدهي روغن شده و از طرف ديگر در انتقال قدرت در سيستم گيربكس مانع ايجاد مي كند. از اين رو در هنگام تهيه روغن براي تعويض روغن گيربكس اتومات به اين مهم توجه نمود.

نكات مهم در زمينه تهيه روغن گيربكس اتومات
از آنجا كه روغن نقش اساسي در سلامت سيستم گيربكس خودرو دارد بايد در هنگام خريد روغن گيربكس اتومات به نكات مختلف توجه نمود. در حال حاضر در بازار برند هاي مختلف روغن گيربكس اتومات عرضه شده كه از نظر كيفيتي متنوع مي باشد. با انتخاب روغن گيربكس اتومات باكيفيت و مرغوب علاوه بر بهبود عملكرد گيربكس طول عمر قطعات خودرو نيز افزايش مي يابد. استفاده از روغن هاي گيربكس اتومات تقلبي و بي كيفيت به سيستم گيربكس آسيب رسانده و در كوتاه مدت نياز به تعويض روغن خواهيد داشت.

كسب اطلاع از قيمت روغن گيربكس اتومات از ديگر نكات مهم در هنگام خريد اين كالا مي باشد. با عرضه انواع روغن گيربكس اتومات با تنوع در كيفيت و قيمت مي توان متناسب با نياز خود بهترين اين كالا را دريافت كرد. بهترين راه براي خريد روغن گيربكس اتومات اصل با قيمت مناسب اقدام به خريد از طريق نمايندگي هاي فروش معتبر مي باشد.
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.683 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت