تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

nopaweb Offline
#1 ارسال شده : 1397/04/04 12:52:32 ق.ظ
nopaweb

رتبه: Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 13

متا تگ ها از ابتدایی ترین مباحث در بحث سئو هستند و می توانند تاثیر مستقیم هم خوب هم بد روی سئوی سایت شما بگذارند متاتگ ها کدهای html هستند که در ابتدای کدنویسی صفحات به کار برده می شوند. فکر میکنم بد نباشد در این مقاله به بررسی و معرفی متا تگ های html در سئو بپردازیم.
انواع متا تگ:
متا تگ های مهم :
این متا تگ ها لازم است که در هر صفحه باشند و این لیست مختصری از مهمترین تگ های html است که می توانید آنها را بررسی کنید.



متاتگ نوع محتوا:
تگ charset ضروری می باشد و درمجموعه کاراکتر برای هر صفحه را مشخص می کند و درحال حاضر باید در صفحات شما وجود داشته باشد نداشتن این تگ بر نمایش صفحه ی شما در مرورگر تاثیر دارد و نوشته ها به درستی نمایش داده نمی شوند.
و برنامه نویس ها باید این متای ضروری را در صفحات استفاده کنند تا مشکلی ایجاد نشود.
در زیر دو نمونه از این متاتگ را مشاهده می کنید

<meta http-equiv=”Content-Type” content=”text/html; charset=utf-8″ />

<meta http-equiv=”Content-Type” content=”text/html; charset=unicode”>

متا تگ عنوان:
اگر تگ عنوان با کلمه meta شروع نشد استفاده از تگ بی فایده می شود و حاوی اطلاعات بسیار مهم مثل عنوان صفحه می باشد که بسیار برای موتورهای جستجو حائز اهمیت است و استفاده ی درست از آن می تواند تاثیر عالی بر روی سئوی وبسایت شما بذارد.

متا تگ توضیحات:
این متا تگ هم به طور عمومی استفاده می شود و و توضیحات صفحه ی شما را شامل می شود که در نتایج جستجو به کاربر نمایش داده می شود.متا تگ توضیحات در رتبه بندی تاثیری ندارد اما می تواند به جذب مخاطبان از طریق نتایج جستجو برای ورود به وبسایت ما می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

حداکثر طول آن برای نمایش در نتایج جستجو ۱۶۰ حرف می باشد زیرا بیشتر از این مقدار در نتایج نشان داده نمی شود. بنابراین سعی کنید از این متا تگ به خوبی و بصورت جذاب از آن استفاده کنید زیرا راهی برای ورود کاربران به سایت شما می باشد.

متا تگ viewport :
استفاده از این تگ می تواند یک تجربه ی خوب برای کاربران موبایلی شما باشد و کاربران شما متناسب با اندازه ی صفحه ی موبایل خود می توانند سایت شما را مشاهده کنند و نداشتن این متا می تواند حس بدی را به کاربر انتقال دهد.
مثالی از این متا تگ:

<meta name=viewport content=”width=device-width, initial-scale=1″>


متا تگ های کم اهمیت:
بسیاری از سایت ها در شرایط خاص از این متا تگ ها استفاده می کنند و استفاده از آنها به طور ۱۰۰ درصد توصیه یا اجبار نشده است.

متا تگ robots :
یکی از تصورات اشتباه این است که شما باید حتما متا تگ روبات را داشته باشید.

به بیان روشن تر:
از لحاظ نمایه سازی و لینک های موجود در صفحات ، اگر متا تگ روبات را ندارید ، از آن به عنوان شاخص استفاده کنید. این تنها اگر شما می خواهید به تغییر یکی از این دو دستور که شما نیاز به اضافه کردن متا روبات دارید.

بنابراین، اگر شما می خواهید صفحه ای از سایت ایندکس نشود از NOINDEX استفاده کنید. و زمانی که می خواهید لینک های موجود در صفحه دنبال شود می توانید تنها تگ زیر را اضافه کنید.



<meta name=”robots” content=”noindex” />

متا تگ زبان(language) :
تنها علت استفاده از این تگ زمانی هست که اگر شما وبسایتی در سطح بین المللی دارید و نیاز به اعلام زبان اصلی مورد استفاده در صفحاتش دارید می توان از این تگ استفاده کرد.

مثال:

<html lang=”en”> …</html>

متا تگ موقعیت جغرافیایی :
آخرین اطلاعاتی در مورد این متا تگ html شنیده شده، این متا تگ ها توسط موتور جستجوی بینگ حمایت می شوند نه گوگل.این متا تگ شامل ۳ بخش نام جغرافیایی، موقعیت و منطقه می شود.

مثال :

<META NAME=”geo.position” CONTENT=”latitude; longitude”>



<META NAME=”geo.placename” CONTENT=”Place Name”>



<META NAME=”geo.region” CONTENT=”Country Subdivision Code”>



متا تگ کلمات کلیدی :
این متا تگ زمانی برای موتورهای جستجویی مانند گوگل بسیار مهم بود ولی الان دیگه مهم نیست ولی بود یا نبود آن در صفحات مشکلی به وجود نمی آورد اگر در صفحات این تگ html را دارید نیازی به حذف آن نیست.

متا تگ Refresh :
این تگ رای تغییر مسیر صفحات است و نباید از آن استفاده شود و شما برای تغییر مسیر صفحه ی خود باید از روش ۳۰۱ سمت سرور استفاده کنید.

مثال:

meta http-equiv=”refresh” content=”…;url=…” />

متا تگ تایید سایت:
از این متا برای زمانی که شما بخواهید از نرم افزارهای تحت وب برای سایت خود تاییدیه بگیرید کد html مخصوص به آنها را در داخل صفحه ی مورد نظر خود قرار دهید.



متا تگ های بی اهمیت :
این متا کدها هیچ گونه تاثیر بدی ندارد فقط می تواند اتلاف فضا برای شما داشته باشند و سرعت سایت شما را کاهش دهند.



متا تگ نویسنده :
این تگ برای نویسنده ی صفحه استفاده می شود و وجود آن در صفحه اهمیت ندارد.

متا تگ Revisit after :
این کد به ربات دستور می دهد بعد از مدتی دوباره به صفحه موردنظر برگردد ولی در اصل این متا کد برای موتورهای جستجو اهمیتی ندارد.

متا تگ تاریخ/انقضا :
از این تگ برای زمانی که صفحه ی شما دارای تاریخ است و می خواهید برای آن تاریخ انقضا قرار دهید و صفحه بعد از مدتی بی اعتبار می شود ولی بهتر اینه که شما صفحه را پس از مدت زمان استفاده حذف کنید.

متا تگ چکیده :
این کد چکیده ای از محتوا را به طور عمده توسط برخی حرفه ای های مدرس آموزش استفاده می شود.

متا تگ کنترل کش :
از آن برچسب جهت کنترل زمان استفاده می کنند اغلب یک صفحه در مرورگر ذخیره شده تا در دفعات بعدی مراجه به سرعت سایت برایش باز شود.

متا تگ نوع منبع :
نوع منابع در صفحه را مشخص می کند و مانند سندی ذخیره شده در صفحه نشان داده می شود که در زمان شما برای نمایش آن صرفه جویی می شود.


تبلیغات
parisa98 Offline
#2 ارسال شده : 1399/06/26 10:09:05 ق.ظ
parisa98

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 42
مکان: ایران

متا تگ ها مسئله ای است که در سئو زیاد به آن توجه نمی شود و در بسیاری از آموزش جامع سئو گفته نمی شود. اما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و می تواند بسیار در رشد سایت و فهم گوگل کمک کننده باشد. در چند سال گذشته آموزش سرچ کنسول گوگل هم در حال رفتن به حاشیه بود که موج جدیدی تحت عنوان آموزش ابزار های مهم در بازار ایجاد شد اما در حال حاضر این مشکل برای متاتگ های مهم ایجاد شده است.
hodaziba Offline
#3 ارسال شده : 1400/09/13 08:54:52 ب.ظ
hodaziba

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 5

تشکرها: 1 بار
خیلی از اطلاعات مفیدتون ممنونم
داشتن درامد ارتباط مستقیم با سلامت روان انسان داره و الان داشتن وب سایت سئوشده یکی از راه های عالی برای درامدزاییه
یه مقاله خوب در این زمینه مطالعه کردم
شما هم حتما مطالعه کنید
https://www.1pezeshk.com...s/2021/12/ziardecor.html
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.137 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت