تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

asdf Offline
#1 ارسال شده : 1399/06/20 11:17:12 ب.ظ
asdf

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 45

تشکرها: 11 بار
2 تشکر دریافتی در 2 ارسال

باختران وحشی که بومی شرق آسیاست، تنها شتر وحشی در کل دنیاست. درست است که استرالیا پر از شترهای وحشی تک کوهانه است، ولی آنها بیشتر رام نشدنی هستند و با آنکه باختران های اهلی زیادی وجود دارد، ولی این نوع خاص از باختران، گونه جداگانه ای هستند که هرگز رام نشده اند. باختران وحشی جزو سرسخت ترین موجودات روی کره است که می تواند در بدترین شرایط حتی آخرالزمانی، به خوبی شرایط را تحمل کند و زنده بماند.

باختران وحشی فقط در دو نقطه روی کره زمین زندگی می کند. بعضی از آنها در صحرای بزرگ گوبی در مغولستان زندگی می کنند که منطقه ای کاملاً حفاظت شده است و بقیه آنها در منطقه حفاظت شده آرجین شان لوپ نور در استان شین جیانگ چین زندگی می کنند. این نکته جالب توجهی است زیرا چینی ها بمب های اتمی خود را در دهه پنجاه در این منطقه تست کردند. این زمین های بایر کاملاً پرتو زده هستند، ولی برای این شترها مشکلی ایجاد نکرده اند. شترهای باختران وحشی کلیه های نیرومندی دارند. در این مناطق آب شیرین زیادی وجود ندارد، بنابراین این شترها از چشمه های آب شور منطقه می نوشند که حتی باختران اهلی هم لب به این آب ها نمی زند.

متأسفانه باختران وحشی حتی بیشتر از پاندا در خطر انقراض است. از سال 2010 به لطف قدیمی ترین دشمن طبیعت یعنی انسان، فقط 950 نفر از آنها در طبیعت وجود دارد. با آنکه منطقه فوق حفاظت شده گوبی قرار است خالی از انسان باشد، ولی بچه های زیر سن قانونی علائم مربوطه را نادیده می گیرند و در جستجوی گنج یا چیزهای دیگر وارد این مناطق می شوند و وقتی گرسنه می شوند چند شتر را می کشند. در لوپ نور، قاچاقچیان در نزدیکی چشمه های شور مواد منفجره تعبیه می کنند و وقتی شترها برای نوشیدن آب سر چشمه می آیند منفجر می شوند. خشکسالی و گرگ ها هم دلایل دیگر کاهش جمعیت آنها هستند و دانشمندان برآورد کرده اند که ظرف چند سال آینده باختران وحشی کلاً از روی زمین محو شود. بعضی از گروه های حمایت از محیط زیست امیدوارند که باختران وحشی را با باختران اهلی جفت کنند تا این گونه را نجات دهند، و گروه های دیگر برنامه های تولیدمثل در اسارت برای حفظ ژنتیک این نوع حیوانات دارند.
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.088 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت