تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

sara_78 Offline
#1 ارسال شده : 1399/04/22 12:48:34 ق.ظ
sara_78

رتبه: Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 14
مکان: اصفهان

آجر به خشت‌هایی گفته می‌شود که احکام یا فرامین دولتی بر روی آن نوشته می شد و بوسیله پختن این خشت‌ها، نوشته‌ها را بر روی آن پایدار می‌کردند. مشخص نیست که آجر برای اولین بار از چه زمانی مورد استفاده قرار گرفته‌ است؛ گمان می شود انسان‌های اولیه با مشاهده پخته شدن گل مجاور اجاق‌ گاز خود و دیدن اینکه گل پخته شده سخت تر از کلوخه‌های کنار خود می‌گردید ، پی به خواص و روش تهیه آجر برده باشند. آجر همچنین به عنوان یکی از مصالح ساختمانی از دیر باز مورد استفاده بوده‌است. مصرف آجر به عنوان مصالح ساختمانی در ایران سابقه باستانی دارد. از بناهای باستانی مشهوری که در ساخت آن از آجر استفاده شده می‌توان به طاق کسری اشاره کرد. مثال دیگر کف دالان مسجد جامع اصفهان است که به وسیله آجرهایی مفروش شده‌است که در زمان ساسانیان برای ساخت آتشکده بکار رفته بود. به ‌طور کلی استفاده از آجر در طول تاریخ ایران بسیار گسترده بوده و بناهای بی شماری اعم از آتشکده، مسجد، ساختمان‌های مسکونی و… به وسیله آجر در ایران ساخته شده‌اند. در حال حاضر با توجه به بالا رفتن تراکم جمعیت و ساخت بناهای چندین طبقه استفاده از آجر در اسکلت این نوع ساختمان‌ها مقدور نیست و از اسکلت‌های فلزی یا بتنی استفاده می‌شود؛ ولی از آجر نما برای نماسازی استفاده می‌شود یا در قسمتی از سالن و سایر فضاها آجر را بطور نمایان بکار می‌برند.
کاربرد تزئینی آجر در منزل

طراحی داخلی ساختمان مجموعه‌ای از هنر، فن و دانش است که به کمک عناصر خود سعی در ایجاد فضایی بهینه با زیبایی هرچه تمام‌تر و همچنین مطابق با سلیقه مالک ساختمان است. امروزه با استفاده از آجر نما در طراحی داخلی فضاهایی بسیار جذاب ارائه می‌گردد. نکته قابل توجه در مورد استفاده از آجر نما در داخل منزل همخوانی آن با سبک مدرن و همچنین کلاسیک است. یک فضای مدرن با دیوار آجری در حال حاضر به گرایشی پر طرفدار در میان عموم تبدیل شده است. هیچ چیز در دکوراسیون داخلی مانند یک دیوار آجری نمی‌تواند محیط طبیعی را به داخل منزل بیاورد و فضاها را گرم و دلپذیر کند.
در خانه‌های ایرانی دیوارها اکثرا با گچ سفید پوشانده می‌شوند که به مرور، یکنواخت و کسل کننده بنظر می‌رسند تا جایی که حتی پوشاندن آن با کاغذ دیواری و انواع استیکرها این ضعف را پوشش نمی‌‌دهد. بهترین راه حل برای رفع این مشکل استفاده از دیوار آجری است. درست مانند کاغذ دیواری و استیکر حتما نیاز نیست تمام دیوارها را به بافت آجری تغییر حالت داد بلکه به راحتی می‌توان فقط یکی از دیوارها را انتخاب و با آجر تزیین نمود. دیوار آجری دراتاق نشیمن می‌تواند با هر نوع چیدمانی متناسب شود. بافت خشن دیوارهای آجری در تضاد آشکار با مبلمان نرم و دیگر مصالح داخل خانه باعث ایجاد ظاهری جذاب می‌شود. کاربرد آجر با طیف رنگی قرمز، می‌تواند گرمی را به داخل منزل بیاورد و انتخاب مناسبی برای پوشش دیوارها در مناطق سردسیر است.

اجر یکی از پر مصرف ترین مصالح و بر اساس نوع مواد ، روش تولید و انواع متنوعی از آجر مانند آجر نما ، آجر قزاقی ، آجر نسوز ، آجر بهمنی ، آجر ممتاز ، آجر سه گل ، آجر ۱۰ سوراخ ، آجر لفتون ، آجر قالب کوچیک ۵ ، آجر دوقلو ، آجر تونلی تولید می شود . آجر ساحل ۱ اصفهان با بهره گیری از تمام استاندارد های موجود در دنیا به کیفیت مرغوب در این صنعت دست پیدا کرده است. شرکت آجر ساحل یک ، با استفاده از دستگاه های اتوماتیک انواع زیادی از آجر ، آجر نما ، آجر سفال اصفهان و دیگر انواع آجر را در ابعاد و شكل ظاهری متنوع وارد بازار می نماید.

https://sahelbrick.ir/all-kinds-of-brick
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 5.040 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت