تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

lighttower Offline
#1 ارسال شده : 1399/03/23 09:32:12 ب.ظ
lighttower

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 5

تشکرها: 1 بار
برج نوري (برج روشنايي) چيست؟
برج نوري , برج نور که به آن برج روشنايي و دکل روشنايي نيز مي‌گويند، براي روشنايي محوطه‌هاي بزرگ مانند پارک‌ها، تفرجگاه‌ها، ميادين،خيابان‌ها، پل‌ها، محوطه ساختمان‌ها (مانند بيمارستان‌ها، کارخانجات) استفاده مي‌گردند. همانطور که مي دانيد پروژکتور led نيز از جمله محصولات مکمل برج هاي نوري است.


بسياري از شهرداري هاي بزرگ دنيا که در راستاي زيباسازي شهر خود اقدام به خريد انواع تجهيزات نوري مي کنند، برج هاي نوري را در اولويت هاي بالاتري از المان هاي شهري زيباسازي مدنظر قرار مي دهند. براي مثال شهرداري ميلان در سال 2003 مبلغي در حدود 90 هزار يورو در راستاي آماده سازي شهر ميلان براي استقبال از توريست هاي کريسمس صرف خريد تجهيزات نوري (از قبيل دکل هاي نوري – برج هاي نوري) نمود (اسپاتنيک – مي 2003).

قيمت برج نوري
قبل از خريد و تعيين قيمت لازم است تا با کارشناسان مربوطه موارد فوق را بررسي نموده و مطابق با نيازها، پتانسيل ها و زيرساخت هاي شهر يا روستاي مدنظرتان مشورت بفرماييد.

آيتم هايي که بايد در برج روشنايي بررسي شوند:
سرعت باد و نيروهاي فشار باد در منطقه
ساختار زمين و جنس خاک
وزن برج براي محاسبه فونداسيون
مقاومت در برابر زلزله و ديگر بلاياي طبيعي
رعايت استانداردهاي بين المللي

ايمني و نگهداري
سطح خارجي برج‌ها توسط گالوانيزه گرم محافظت مي‌شود و قطعات آن‌ها به صورت اورلب مونتاژ و ايمني سبد برج ها توسط قفل هاي اينترلاک و پاراشوت تامين مي‌گردد.در اين سيستم، سبد در هنگام بالا رفتن و يا پائين آمدن اگر دچار پارگي سيم بکسل و يا سقوط مستقيم شود اين قفل مانع از سقوط سبد مي‌گردد ( اين سيستم بنا به درخواست مشتري اضافه مي گردد ) پايه پرچم نيز محصولي ديگر بصورت کاملا اختصاصي وارد خط توليد ما شده است.

مشخصات فني برج هاي نوري ما
مشخصات فني برج نوري 6 متري - 9 متري - 12 متري

مشخصات فني برج نوري 15 متري

مشخصات فني برج نوري 18 متري

مشخصات فني برج نوري 21 متري - 24 متري

مشخصات فني برج نوري 30 متري تلسکوبي


نقشه برج نوري با استفاده از نرم افزار هاي مهندسي طراحي شده که نحوه نصب آن ها نيز مشخص مي باشد.
يکي از انواع برج هاي نوري توليد شده برج نوري 12 متري مي باشد که طراحي آن ها با استفاده از نرم افزار هاي مهندسي نظير اتوکد و مشابه آن انجام مي شود. اين برج ها همانند ساير برج هاي نوري پوشش گالوانيزه گرم داشته و چند وجهي مي باشند.
قطعات برج به صورت اورلپ بوده که در محل به هم متصل مي شوند. سبد با قابليت نصب انواع پروژکتور وجود دارد، معمولا موتور گيربکس برقي به همراه تابلو برق دارند که خدمات پس از فروش بعد از اجراي نصب و راه اندازي وجود دارد.


برج نور متحرک
برج نور يک سازه فلزي مرتفع است مشتمل بر تعدادي پرژکتور (که مي توانند توانهاي مختلفي داشته باشند) که براي تامين روشنايي محوطه هاي وسيع به کار ميرود. در برج روشنايي متحرک ، فريم پرژکتورها قابليت حرکت در امتداد محور عمودي سازه را دارد که اين کار با کمک وينچ و هندل در مدل دستي و يا گيربکس و الکتروموتور تابلو برق کنترلي مخصوص آن در مدل برقي انجام مي شود.

بدين ترتيب فريم پرژکتورها به نزديکي سطح زمين هدايت شده و عمليات تعويض لامپ ، تعميرات و يا سرويس هاي دوره اي بر روي آنها انجام مي شود. اين روش در کنار کاهش چشمگير هزينه ها باعث افزايش سرعت و ايمني بيشتر نيروي انساني مربوطه مي گردد. اين محصول از ارتفاع 6 الي 40 متر ساخته مي شود.

موارد کاربرد برج نور متحرک
پارکينگ هاي روباز
پارک ها و مکانهاي تفريحي
باراندازها ، بنادر و فرودگاه ها
ميادين بزرگ شهري
سايتهاي نفت و گاز و پتروشيمي


انواع برج نور متحرک
برج روشنايي متحرک در دو نوع برقي و دستي ساخته ميشود.
مدل دستي (manual): بيشتر براي برج هاي نور با ارتفاع پايين (معمولا” تا 15 متر) و تعداد پرژکتور کم کاربرد دارد. در اين مدل فريم پرژکتورها به کمک نيروي انساني و با استفاده از وينچ و هندل جا به جا ميشود.
مدل برقي (motorized): بيشتر براي برج هاي نور با ارتفاع بالاي 15 متر و با تعداد پرکتورهاي زياد کاربرد دارد. همانطور که از اسم آن پيداست به راحتي توسط نيروي الکتريکي و تنها با فشار يک کليد فريم پرژکتورها به طرف بالا و پايين جا به جا ميشود.


پوشش برج نور متحرک
به منظور جلوگيري از زنگ زدگي يا هرگونه خورندگي (corrosion) بدنه اين محصول را ميتوان به صورت گالوانيزه گرم ويا رنگ اپوکسي يا آلکيدي پوشش داد. اين پوشش با توجه به پارامترهاي مختلفي مانند: هزينه ، تم معماري محيط نصب ، ميزان رطوبت محيط در محل نصب و… انتخاب ميشود. هر دو پوشش گالوانيزه و رنگ متناسب با شرايط جوي محيط، طول عمر متفاوتي دارند. اگر بخواهيم نگاه دقيق تري به اين موضوع داشته باشيم در محيط هاي مرطوب و شرجي مانند شمال و جنوب ايران، هر دو پوشش طول عمر کمتري دارند. به طور ميانگين پوشش گالوانيزه گرم بين 30 تا 35 سال و پوشش رنگ بين 8 تا 10 سال عمر ميکند، اما همين دو پوشش در محيط هاي مرطوب به ترتيب 20 تا 25 و 5 تا 8 سال عمر ميکند.



قيمت برج نور متحرک
قيمت اين محصول به پارامترهاي مختلفي از جمله ارتفاع آن، تعداد و نوع پرژکتورها مربوطه ، شرايط محيطي محل نصب ، نوع پوشش ، (به لحاظ سرعت باد ، رطوبت و …) بستگي دارد. همچنين قيمت فونداسيون برج نور متناسب با ارتفاع برج نور ، تعداد و نوع پروژکتورها مربوطه ، شرايط محيطي محل نصب (نظير مقاومت خاک ، ساختار خاک زمين محل نصب ، سرعت باد و …) تعيين مي شود که به دو صورت پيش ساخته و يا احداث درجا قابل انجام است.


برج نوري(دستي-برقي)
برج نوري(دستي-برقي) , با نام هايي چون برج روشنايي ، دکل روشنايي يا برج نوري تلسکوپي نيز نام برده مي شود . يکي از پرکاربردترين ، موثرترين و مهمترين محصولات در عرصه نورپردازي شهري و روشنايي محوطه ، روشنايي صنعتي و معابر شهري در کشور علي الخصوص در تهران و کلان شهرها است .

معابري از قبيل بزرگراه ها ، اتوبانها ، ميادين ، پارکها ، محوطه هاي باز و … که شهروندان به صورت عمومي از آن استفاده مي کنند ، مستعد استفاده از اين ابزار روشنايي محوطه است . اين محصول فوق العاده با نام برج روشنايي(دستي-برقي) يا دکل روشنايي(دستي-برقي) نيز معروف است .

علت ذکر عنوان ( دستي – برقي ) به اين خاطر است که اين سازه ها به دو صورت برج نوري با گير بکس دستي و برج نوري با گير بکس برقي توليد مي شوند .

برجهاي گير بکس دستي در ارتفاعات پايين سازه و مواقعي که ما خيلي هد را بالا و پايين نمي کنيم ، به کار مي رود .

روش کار به اين صورت است که با چرخاندن يک هندل ،هد بالا و پايين مي شود . البته در اين روش با توجه به حذف الکتروموتور بديهي است قيمت آن نيز کاهش خواهد يافت ولي عملاً استفاده از اين متد در ارتفاعات بالاي 9 متر پذيرفته نيست .

برجهاي گير بکس برقي مجهز به الکتروموتور هستند که اين نيروي چرخشي توسط آن تامين مي شود و در ارتفاعات بالاتر برج از آن استفاده مي گردد .

برج نوري(دستي-برقي) , با پرژكتور بخار سديم گزينه اي بسيار مناسب در توليد برج نوري جهت ارتفاعات مختلف برج نوري ( علي الخصوص برجهاي نوري با ارتفاعات بالاي 15 متر ) است .

چون پرژکتورهاي بخار سديم علاوه بر حجم نور خيلي خوب داراي پرتاب نور بالايي است که در برج هاي نوري بلند يک ضرورت محسوب مي شود . در مواردي که ارتفاع پايين باشد و ما زياد نيازي به پرتاب نور بالا نداشته باشيم ولي حجم نور بالا به همراه مصرف برق کمتر مورد نظر ما باشد بهتر است از پرژكتور LED-SMD-COB استفاده شود .


تعمير و نگهداري برج نوري(دستي-برقي)
تعمير و نگهداري برج نوري شامل : نصب پرژکتورها ، تعمير و تعويض تابلو برق ، تعمير و تعويض الکترو موتور و گير بکس ، تعويض لامپ ها و پرژکتورها ، نظافت و تميز کردن پرژکتورها است که بايد در دوره هاي زماني مشخص انجام شود تا سلامت محصول تضمين گردد .

در راستاي تسهيل عمليات تعمير و نگهداري برج نوري وهمچنين پايين آوردن قيمت برج نوري ، هد نگهدارنده پرژکتورها را که در بالاي برج قرار دارد به صورت متحرک مي سازند .

بطوريکه بوسيله الکترو موتور و گيربکس که بوسيله سيم بکسل به هد متصل است ، هد به صورت متحرک و به وسيله نيروي برق ، خيلي راحت به پايين مي آيد ، پرژکتورها سرويس مي شوند .

البته در ارتفاعات 9 متر و کمتر مي توان از گيربکس دستي استفاده کرد که از نظر قيمت صرفه جويي زيادي خواهد شد ( که در بالا توضيحات مربوطه داده شد ) .

براي جلو گيري از سقوط هد در موارد خيلي نادر که با پارگي سيم بکسل اتفاق بيفتد ، سازه مجهز به قفل اينترلاک بوده و از جهت ايمني هم در سطح بسيار بالا قرار دارد .

پوشش سازه برج نوري به دو صورت انجام مي شود : 1) گالوانيزه گرم 2) رنگ پلي يورتان

توليد سازه برج نوري(دستي-برقي) , برج نور(دستي-برقي) از نظر تعداد قطعات ، متريال مورد استفاده ، ضخامت ورق ، نحوه مونتاژ و نحوه نصب بسيار به محصولاتي از قبيل برج نوري استاديومي و برج پرچم شباهت دارد .


مشخصات فني برج نوري(دستي-برقي) :

1- استفاده از هد متحرك ( بي نيازي به جرثقيل )

2- امكان نصب پرژكتور ها از 4 تا 24 عدد با امکان تنظيم زاويه نور

3- امكان استفاده از انواع پرژكتور ( 400 وات ، 2×400 وات ، 1000 وات ، 2×1000 وات )

4- داراي الكتروموتور و گيربكس

5- داراي تابلو برق براي سازه هاي الکتروموتور ، گيربکسي

6- سيستم كنترل و فرمان براي صعود و فرود هد

7- مجهز به چراغ چشمك زن در بالاي برج

8- داراي ميله برق گير جهت محافظت در برابر رعد و برق

9- امكان توليد پايه ها در ارتفاع هاي مختلف 9 ، 12 ، 15 ، 18 ، 24 و 30 متري و ضخامت ورق بدنه از 3 ميلي متر به بالا

10- توليد بدنه سازه به صورت چند وجهي ( 6 ، 8 ، 12 ، 14 ،‌ 16 وجهي )

11- اتصال قطعات پايه به صورت اورلپ

12- استفاده از پوشش گالوانيزه گرم يا پوشش رنگ پلي يورتان


فونداسيون برج نوري(دستي-برقي)
براي نصب برج نوري(دستي-برقي) , بايد ابتدا فونداسيون مورد نظر برج را آماده کرد که به دو صورت اجرا مي شود :

1) فونداسيون ريختگي 2) فونداسيون آماده

در فونداسيون ريختگي در محل چاله اي با ابعاد استاندارد کنده مي شود . ابعاد چاله بستگي به ارتفاع برج ، جغرافياي محل نصب ، نوع خاک ، ميزان باد و … دارد . بعد از کندن چاله بوسيله ميل گرد متناسب آرماتور بندي شده و بتن ريزي مي شود . قابل ذکر نوع آرماتور بندي بايد متناسب با شابلون ارائه شده توسط شرکت باشد .

در مواردي که ارتفاع سازه برج نور خيلي بلند نباشد يا اينکه احتمال جابجايي سازه در آينده نزديک باشد از فونداسيون آماده استفاده مي شود . ابعاد فونداسيون آماده هم به نسبت ارتفاع برج نوري متغيير است . نکته قابل اهميت در اين زمينه کيفيت بتن فونداسيون آماده است که در مقاومت و کيفيت آن نقش بسزايي دارد .


برج نورهاي سيار در بسياري از پروژه هاي ساختماني و صنعتي و همچنين مراکز مهم و حساس کشور پهناورمان ايران مشغول به فعاليت ميباشند که در زير به چند نمونه از مراکز مجهز به اين سيستم اشاره مينماييم.
ستاد بحران 14 استان کشور جهت استفاده در شرايط خاص بحراني نظير سيل وزلزله و .......
راه اهن جمهوري اسلامي ايران
صنايع کشتي سازي
اداره برق شيراز
اداره برق اصفهان
اداره برق زنجان
نيروگاه برق استان فارس
نيروگاه برق کازرون
نيروگاه برق جهرم
شرکت کيسون واقع در منطقه صنعتي عسلويه
معادن شن و ماسه
مجتمع ورزشگاهي بزرگ ازادي تهران و .....



پايه چراغ چند وجهي
پايه چراغ چند وجهي سازه هايي هستند که در فواصل يکسان از يکديگر به جهت روشنايي اتوبان، جاده، معابر شهري و خيابان ساخته مي شوند. اين پايه ها به همراه يک سرانداز يا همان دستک در ارتفاع موثر با درنظر گرفتن معماري شهري توليد مي شوند. پايه روشنايي چند وجهي مناسب براي فضاهايي با طول زياد و عرض کم مناسب مي باشد که در ادامه به بررسي کامل اين سازه خواهيم پرداخت.خصوصيات پايه چراغ چند وجهي
پايه چراغ چند وجهي معمولا داراي ارتفاعي بين 3 الي 15 متر مي باشد که شرکت نيک نور قادر به توليد و ساخت پايه روشنايي چند وجهي کاملا سفارشي و منحصر به فرد با مشخصات مشتريان مي باشد. سر انداز که با نام هاي ديگر براکت ، سر چراغي و دستک نيز شناخته مي شود، محل قرارگيري چراغ مي باشد که متناسب با معماري شهر طراحي مي شود.

پايه روشنايي چند وجهي از قطعات 6 متري ساخته مي شود که به صورت اورلپي به داخل يکديگر مي روند و سازه نهايي را تشکيل مي دهند. اين سازه به صورت فلنچي نيز قابل ساخت است که البته به دليل ارتفاع کم و کاربرد زيبايي براي اين نوع محصول مرسوم نيست.

پايه چراغ ها به دو صورت لوله اي و چند وجهي قابل ساخت مي باشند که هر کدام داراي مزيت ها و معايبي نسبت به ديگري است. براي مطالعه بيشتر درباره مقايسه اين دو پايه و انتخاب بهتر به لينک زير مراجعه نماييد. ( مقايسه پايه چراغ لوله اي و چند وجهي )

پوشش پايه چراغ چند وجهي در دو نوع گالوانيزه گرم و رنگ صنعتي قابل انجام است که متناسب با نوع پروژه و عوامل تاثيرگذار محيطي انتخاب مي شود. اما به دليل کاربرد زيبايي پايه چراغ چند وجهي در معماري شهري معمولا براي پوشش اين محصول از رنگ صنعتي استفاده مي کنند.



موارد کاربرد پايه چراغ چند وجهي
پل ها
باغ ها
پارک ها
بزرگراه ها
معابر اصلي و فرعي
جاده هاي بين شهري
خيابان هاي درون شهري


ويژگيهاي پايه چراغ چند وجهي
بازه ارتفاع: 3 الي 15 متر
ساختار بدنه: چند وجهي
داراي قابليت نصب چراغ خياباني (لاکپشتي) يا پرژکتور به تعداد و چيدمان دلخواه
مشخصات الکتريکي: قابليت تعبيه دريچه دسترسي به همراه صفحه فيوز ترمينال ، داراي اتصال ارت
کليه پايه چراغ هاي شرکت نيک نور تحت استاندارد din2440-2441 ساخته مي شوند.
امکان طراحي و ساخت پايه روشنايي چند وجهي براي کاربردهاي خاص و يا چند منظوره (به همراه پرچم ، بلندگو ، دوربين و…)

قيمت پايه چراغ چند وجهي
قيمت پايه چراغ چند وجهي به عوامل مختلفي بستگي دارد به همين دليل است که قيمت اعلام شده از طرف شرکت هاي مختلف مي تواند بسيار متفاوت باشد. برخي از اين عوامل شامل: ارتفاع پايه ، نوع پوشش ، شرايط آب و هوايي محل نصب ، وزن سازه ، قطر ورقه و قيمت فونداسيون احداث درجا ويا پيش ساخته بتني مي باشد.

پايه چراغ لوله اي
حتما هنگام رانندگي در خيابان ، جاده ، معابر شهري به پايه چراغ لوله اي شکل برخورد کرده ايد، اين پايه ها به همراه يک سرانداز (دستک) در فاصله هاي مشخصي از يکديگر نصب و به منظور روشنايي محيط ساخته مي شوند که اين سراندازها با توجه به معماري شهري در ارتفاع موثر قرار مي گيرند. پايه روشنايي لوله اي بيشتر مناسب فضاهايي با عرض کم و طول زياد مي باشد که در ادامه به بررسي مفصل اين محصول خواهيم پرداخت.

خصوصيات پايه چراغ لوله اي
پايه چراغ لوله اي با توجه به سفارش مشتري و معابر شهري و بزرگراهي در بين ? الي ?? متر توليد مي گردد. اين نوع پايه ها در ابعاد گوناگون با سايزهاي متفاوت دست اندازها ساخته مي شود.

پايه روشنايي لوله اي از قطعات 6 متري ساخته مي شود که به صورت تلسکوپي به داخل يکديگر رفته و توسط دستگاه جوش متصل مي شوند که قطر سکشن ها از پايين به بالا کم مي شود.

دليل محدوديت ارتفاع پايه چراغ لوله اي نوع اتصال و حمل و نقل آن است. برخلاف به پايه چندوجهي تمامي اتصالات اين محصول در کارخانه انجام مي شود به همين دليل امکان جا به جايي پايه هايي با طول بيشتر از 15 متر عملا امکان پذير نمي باشد. پوشش پايه چراغ لوله اي در دو نوع گالوانيزه گرم و رنگ صنعتي قابل انجام است که متناسب با نوع پروژه و عوامل تاثيرگذار محيطي انتخاب مي شود که هر کدام مزيت ها و معايب خود را دارد. اما به دليل کاربرد زيبايي پايه چراغ لوله اي در معماري شهري معمولا براي پوشش اين محصول از رنگ صنعتي استفاده مي کنند.

موارد کاربرد پايه چراغ لوله اي
+ پل ها
+ باغ ها
+ پارک ها
+ بزرگراه ها
+ معابر اصلي و فرعي
+ جاده هاي بين شهري
+ خيابان هاي درون شهري

ويژگيهاي پايه چراغ لوله اي
بازه ارتفاع: 4 الي 15 متر
ساختار بدنه: لوله اي
با قابليت نصب چراغ خياباني (لاکپشتي) يا پرژکتور به تعداد و چيدمان دلخواه
مشخصات الکتريکي: قابليت تعبيه دريچه دسترسي به همراه صفحه فيوز ترمينال ، داراي اتصال ارت
تمامي پايه چراغ هاي شرکت نيک نور تحت استاندارد din2440-2441 ساخته مي شوند.
امکان طراحي و ساخت پايه روشنايي براي کاربردهاي خاص و يا چند منظوره

قیمت چراغ باغی
چراغ پارکي ، باغي و باغچه اي
به طور کلي براي تامين نور يک محوطه ، پارک يا حتي نماي بيروني ساختمان ها نياز است از سيستم هاي روشنايي استفاده گردد ولي از آنجايي که زيبايي محيط نيز از اهميت بالايي برخودار است بنابراين انتخاب نوع سيستم روشنايي نيز مهم است ، در همين راستا شرکت هايي مثل شب تاب و مانک پايا به توليد انواع چراغ هاي پارکي و حياطي در مدل هاي مختلف اقدام نموده اند.

انواع چراغ پارکي ، باغي يا باغچه اي از ورقه هاي آلومينيومي و آهني ساخته شده اند و همچنين براي توليد حباب هاي اين چراغ ها نيز از مواد پلاستيکي مثل پلي کربنات و پلي اکروليک استفاده شده است که داراي مقاومت خوبي در برابر عوامل محيطي و گردوغبار مي باشند و به راحتي شما مي توانيد از چراغ باغي يا چراغ باغچه اي در محوطه هاي باز استفاده نماييد.

امروزه توجه زيادي به زيبايي محوطه ويلاها ، حياط منازل و باغ ها مي شود و معمولا مشتريان مي خواهند علاوه بر تامين روشنايي محوطه مورد نظرشان از المان هاي شيک و زيبا نيز استفاده نمايند ولي در انتخاب چراغ پارکي و حياطي بايد توجه کرد که داراي مشخصات فني و کيفي مطلوبي نيز باشند تا به راحتي و بدون نگراني از زنگ زدگي و نفوذ حشرات بتوان از آنها در فضاهاي باز استفاده کرد.

چراغ هاي حياطي و محوطه اي انواع مختلفي دارند و بر اساس کاربردهاي متنوعشان يا ارتفاع هاي متفاوت آنها مي توانند اسامي مختلفي داشته باشند به طور مثال چراغ هاي محيطي و پارکي اگر پايه هاي کوتاه داشته باشند چراغ باغچه اي ناميده مي شوند و اگر پايه هاي آنها بلند باشد چراغ باغي يا چراغ پارکي نام دارند که در ادامه به توضيح هريک مي پردازيم.

چراغ باغچه اي : چراغ باغچه اي چراغي است که براي استفاده در محوطه حياط منازل ، فضاهاي سبز و باغچه ها طراحي شده اند که مي توانند محيط خارجي را زيبا و نوراني سازند همچنين اين محصولات در شرايط آب و هوايي گوناگون مانند هواي باراني و برفي نيز مقاومند و داراي تنوع بالايي در مدل و طرح مي باشند.

چراغ باغچه اي معمولا داراي پايه هايي با ارتفاع کم است زيرا استفاده از چراغ هاي پايه بلند در محوطه هاي کوچک باغچه اي و حياط ها مناسب نيست و ظاهر خوبي ندارد همچنين شما مي توانيد چراغ باغچه اي را به صورت يکپارچه تهيه کنيد که در اين صورت بخش سر چراغ و پايه بهم متصل هستند و قابليت جدا شدن ندارند يا در غير اين صورت مي توانيد پايه را در ارتفاع دلخواه به صورت جداگانه خريداري نماييد و با سرچراغ يا هد مورد نظر خود ترکيب کنيد.


چراغ باغچه اي مي تواند با سيستم برق کار کند که در اين حالت شايد هزينه هاي حاصل از آن مقرون به صرفه نباشد ولي شما مي توانيد از چراغ باغچه اي خورشيدي استفاده کنيد که نيازي به سيم کشي ندارد و در طول روز نور خورشيد را جذب مي کند و در باطري خود ذخيره مي کند و با تاريک شدن هوا از انرژي ذخيره شده براي روشن کردن محيط استفاده مي نمايد.

چراغ باغچه اي معمولا تک شاخه است و پايه اي کوتاه دارد که اين پايه کوتاه باعث مي شود ارتفاع آن با اندازه گياه هاي باغچه اي متناسب باشد و ظاهري زيبا را در باغچه يا حياط منزل شما ايجاد نمايد.

چراغ باغي و پارکي : چراغ پارکي و باغي از انواع چراغ هاي حياطي و محوطه اي است که براي تامين روشنايي پارک ها ، باغ ها ، فضاهاي سبز و ويلاها استفاده مي شود که اين چراغ ها معمولا داراي مدل هاي مختلفي هستند و مي توانند ضمن نوراني کردن يک محيط ، زيبايي آن را نيز تامين نمايند البته در رابطه با محوطه هاي باز مانند پارک ها يا تفرجگاه ها استفاده از انواع چراغ پارکي و باغي اين امکان را فراهم مي آورد که امنيت آن محل تامين گردد و خانواده ها بتوانند به راحتي در شب نيز از فضاهاي پارکي استفاده نمايند.

چراغ باغي يا چراغ پارکي معمولا داراي پايه اي بلند است که اين پايه ها مي توانند تک شاخه ساده يا چند شاخه باشند که در اين صورت مشتريان مي توانند سرهد هاي مورد نظر خود را جداگانه تهيه کنند و روي پايه اي با شکل و ارتفاع دلخواه سوار نمايند.

روشنایی خیابانی
ويژگي هاي پايه چراغ باغي و حياطي؟
• مناسب بودن قيمت
• داراي کيفيت و ماندگاري
• داشتن نور مناسب جهت روشنايي محوطه
• قابليت جابجايي و نصب

پايه چراغ خياباني روشنايي چيست ؟
پايه چراغ خياباني روشنايي يا ( Street Light Poles ) در کنار برج نوري يا برج روشنايي ، تقريباً يکي از مشهودترين و اصلي ترين ابزارها و سازه هاي روشنايي شهري است که از ديرباز مورد توجه و در دستور کار مديران شهري بوده است . اين محصول ويژه و خاص جهت نورپردازي محيطي در محل هاي حساسي چون خيابان ها ، اتوبان ها ، بزرگراه ها ، فضاهاي باز شهري ، کارخانجات ، فضاهاي صنعتي ، پارکينگ هاي ماشين و کاربر داشته ، امنيت اين اماکن را در تاريکي شب تامين مي کند . جهت معابر کوچکتر و محيطهايي نظير پارکها از پايه چراغ هايي با ارتفاع کمتر ( حدود 3 متر ) استفاده مي شود که پايه چراغ پارکي ناميده مي شوند .

فارغ از انواع ، مدل هاي توليد و مشخصات فني پايه چراغ خياباني روشنايي ، به طور کلي در طراحي اين محصول نکات ويژه اي وجود دارد که حتماً بايد رعايت شود . در ذيل به تعدادي از آنها اشاره مي کنيم .

نکات مهم در طراحي پايه چراغ خياباني روشنايي :
تعيين ارتفاع درست سازه بر مبناي نور مورد نياز موقعيت جغرافيايي ، مقدار ترافيک و تردد افراد
تعيين مشخصات فني درست ( ضخامت ورق ، نوع چراغ ها ، نوع فونداسيون و حجم آن ، نوع پوشش ، دهانه پايين و بالا و … )
تعيين فاصله درست نصب پايه ها نسبت به هم و تامين پايه ها به تعداد لازم
ايجاد طيف نور با لوکس ، دانسيته و حجم مناسب و به صورت يک دست و يکنواخت در بهترين حالت خود ، به صورتي که خيرگي و سايه محسوسي را ايجاد نکند .
در حد امکان ، قرار نگرفتن منبع نوري در مقابل ديد راکبين و رهگذران
متناسب با بادهاي منطقه اي و نيروهاي محيطي و جغرافيايي محل
رعايت جنبه هاي ارگونومي محيطي : تاثير درست و مثبتي که طراحي مناسب محيط کار ، تجهيزات ، سطح ايمني و بهداشت در رضايت و بهبود بهره وري دارد ارگونومي ناميده مي شود .
رعايت جنبه هاي فيزيولوژي محيطي : تاثير عوامل محيطي مثل روشنايي ، صدا ، رطوبت ، گرما ، سرما و … بر فيزيولوژي بدن انسان دارد .
بررسي محيط از نظر وجود موانع طبيعي مثل درخت و تپه ماهور
تعيين تعداد براکت ( دستک ) مورد نياز و تعيين دقيق جهت آنها


روشنايي خياباني و نورپردازي خيابان ها چه تاثيري بر زندگي شهري دارد؟
تقريبا ??? سال پيش بود که توماس اديسون اولين لامپ الکتريکي را اختراع کرد. از آن زمان به بعد در خانه ها لامپ روشنايي داريم و در کوچه و خيابان ها شاهد وجود چراغ هايي هستيم که شهر را به مکاني امن و زيبا تبديل کرده اند. همزمان با پيشرفت تکنولوژي، روشنايي خياباني در تمام دنيا به موضوعي مهم و ضروري تبديل شد. اگر مي خواهيد در خصوص مزاياي استفاده از چراغ خياباني ال اي دي براي جامعه شهري و محيط زيست، بيشتر بدانيد، اين مقاله را از دست ندهيد.



فاکتورهاي مهم روشنايي خياباني
فرض کنيد در خياباني که هيچگونه نور و روشنايي اي ندارد ايستاده ايد. قطعا دچار وهم و ترس شده و سعي داريد خود را به مکاني که داراي نور است برسانيد. اين عمل کاملا طبيعي بوده و در مواجهه با محيط تاريک، بلافاصله انسان به دنبال نور مي گردد.
در اصل نبود روشنايي، به خصوص در مکان هاي عمومي تاريک و خلوت، حس بدي به انسان منتقل مي کند. حال تصور کنيد در خياباني ايستاده ايد که پر از نورپردازي خياباني بوده و با چراغ خياباني مناسب فضا را روشن کرده است. در اين لحظه قطعا اولين حسي که به شما منتقل مي شود، امنيت و آرامش است.
حتي با کمترين نور مي توان احساس ترس شهرنشينان را به ميزان زيادي کاهش داد. بنابراين تاثير نور بر فضاي شهري کاملا مشهود است. اما اين روزها، روشنايي خياباني و روشنايي معابر شهري موضوعي فراتر از روشن کردن است و مسائل متعددي را در بر مي گيرد.



??چراغ خياباني در شب
روشنايي خياباني يا چراغ هاي خياباني تاثير بسزايي در ساعات مختلف شب دارد. شب، ساعاتي مهم است که به اين دسته سيستم نوري بيشتر احتياج داشته و براي احساس امنيت و آرامش مردم و براي زندگي شهري، امري اضطراري است.
تحقيقات بسياري نشان داده که تاريکي باعث کاهش ديد مي شود و در اين راستا خطرات بيشتري جان انسان را تهديد مي کند. در نتيجه شهرداران و طراحان شهري به فکر چاره افتادند و در هر گوشه اي از شهر سيستم روشنايي خياباني را راه اندازي کردند.

از همه مهمتر روشنايي معابر عمومي ديد انسان را وسيع کرده و به انسان اجازه مي دهد موقعيت هاي مختلف را به سرعت شناسايي کند.
لازم است بدانيد تمامي اين شرايط دست به دست هم داده و احساس امنيت را در مردم کوچه و خيابان افزايش مي دهد. هر چه ميزان شدت نور در خيابان ها مناسب تر باشد، مردم آسوده خاطر خواهند بود و احتمالا آمار جرم و جنايت کاهش مي يابد.



??زيباسازي با نورپردازي هوشمند
دومين مزاياي روشنايي خياباني ، تاثير بر زيباسازي شهر است. در اصل هر چقدر از نورپردازي براي زيباتر کردن پل ها، ميدان ها، ساختمان ها و ديگر فضاي شهر بهره ببريم موجب تقويت هويت شهري و جان بخشي به مناظر شهري مي شويم.

آيا تا به حال شنيده ايد که مي گويند: “فلان شهر نايت لايف Nightlife ” است؟ در اصل اين توصيف به اين موضوع برمي گردد که چقدر بر روي سيستم روشنايي، نورپردازي و چراغ هاي خياباني شهر کار شده است. هر چقدر بازي با نور بيشتر باشد، آن شهر به ظاهر امن تر و جذاب تر است. بنابراين انتظار داريم جمعيت مردم در شب هم بيشتر باشد.

براي مثال آمستردام يکي از شهرهاي معروفي است که روشن ترين خيابان ها را دارد. کوچه و خيابان هاي آمستردام به گونه اي طراحي شده که حتي در تاريکي شب فضاي دلنشين شهري را حس مي کنيد و از آن لذت مي بريد. همچنين جالب است بدانيم که روشنايي معابر عمومي و اختصاصي، راهي براي جذب توريست و ترويج شهر به عنوان يک برند است.

نورپردازي خيابان هم شامل نورپردازي فضاي سبز بلوار ها و حاشيه هاي خيابان و نورپردازي خيابان از طريق نورپردازي ديوار هاي مجاور خيابان است. اين تکنيک ها فضاي شهر را دلنشين تر ميکند و به انسانهاي شهر بهانه هايي مي دهد که قسمتي از زندگي شبانه خود را در اين فضاي نورپردازي خيابان سپري کنند.
سازنده پایه پارکی

??هزينه هاي چراغ خياباني و تاثير آن بر محيط زيست
اينکه ايجاد سيستم روشنايي خياباني LED امري هزينه بر خواهد بود؛ کاملا دست است. در اصل براي راه اندازي روشنايي خيابان ها به انرژي الکتريکي زيادي نياز داريم.
اما جالب است بدانيد که با پيشرفت تکنولوژي، مي توان از کم هزينه ترين و با کيفيت ترين فناوري ها براي روشن کردن سطح شهر استفاده کرد.
چراغ خياباني LED مزيت هاي زيادي نسبت به نسل قديمي چراغ هاي خياباني دارد. يکي از مهمترين مزيت هاي چراغ خياباني ال اي دي، کاهش هزينه برق مصرفي به ? تا ? برابر است! همچنين، با ترکيب کردن سيستم مديريت هوشمند و روشنايي ال اي دي مي توان علاوه بر کاهش هزينه، مصرف انرژي و آسيب به محيط زيست را کاهش داد. به همين دليل امروزه در بسياري از مناطق ايران و جهان، چراغ خياباني قديمي و گازي جاي خود را به چراغ خياباني LED داده است و موجب کيفيت شهرنشيني شده است.


نتيجه گيري
در اين مقاله در خصوص مزاياي روشنايي خياباني و تاثير آن بر زندگي شهري صحبت کرديم. تا کنون فکر کرده ايد که کدام روش براي روشن کردن معابر شهري بهتر است؟ آيا شهر شما به اندازه کافي از سيستم هاي نورپردازي بهره برده است؟ چقدر در کوچه و خيابان هاي شهر خود احساس امنيت مي کنيد؟ نظرات خود را با ما درميان بگذاريد.



پايه چراغ تاشو
پايه چراغ تاشو نسل جديدي از پايه هاي روشنايي است که عمليات تعمير و نگهداري به کمک تاشو بودن پايه در سطح زمين انجام مي گيرد اين محصول داراي مزايايي همچون : کاهش خطر تصادفات به سبب عدم نياز به جرثقيل، نصب و راه اندازي ساده و کم هزينه، حفظ ايمني اپراتور به سبب کاربرد روي زمين، سهولت و همچنين کاهش هزينه تعميرات چراغ مي باشد.

ويژگي پايه چراغ تاشو
ابداع اين محصول جهت تعمير و نگهداري آسان تر پايه‌هاي روشنايي بوده است. به صورتي يک نفر به تنهايي بدون نياز به جرثقيل يا بالابر قادر به سرويس کامل اين محصول خواهد بود. پايه چراغ تاشو با ارتفاع 4 الي 15 متر بيشتر در خيابان ، بزرگراه ، معابر اصلي و فرعي کاربرد دارد همچنين پايه روشنايي تاشو با ساختار چند وجهي با قابليت نصب چراغ خياباني (لاکپشتي) يا پرژکتور به تعداد و چيدمان دلخواه توليد مي شود.
نوع پوشش : اين پايه به دو صورت گالوانيزه گرم و رنگ صنعتي (آلکيدي-اپوکسي- پلي اورتان) پوشش داده مي شود که هر کدام متناسب با شرايط پروژه کاربرد متفاوتي دارد.
مشخصات الکتريکي : قابليت تعبيه دريچه دسترسي به همراه صفحه فيوز ترمينال ، داراي اتصال ارت ، قابليت توليد به صورت تک درز تا قطر حداکثر ??? ميلي متر ، امکان طراحي و ساخت پايه روشنايي تاشو براي کاربردهاي خاص و يا چند منظوره



مزيت پايه چراغ تاشو
کاربري ساده در مناطق دور افتاده صعب العبور، پارکها و اماکني که استفاده از جرثقيل و بالابر امکان پذير نيست
کاهش چشمگير هزينه نگهداري و تعميرات بدليل عدم نياز به بالابر و گروه کاري
مجهز به قفل ايمني با هدف محافظت و عدم دسترسي افراد غيرمسئول به تجهيزات الکتريکي
کاهش چشمگير هزينه نگهداري و تعميرات بدليل عدم نياز به بالابر و گروه کاري
حفظ جان کارکنان، تعميرکاران و عابران و صرفه جويي در هزينه هاي تعمير و نگهداري پايه چراغ تاشو
صرفه جويي در هزينه اوليه نصب تجهيزات روشنايي
صرفه جويي در مصرف برق
کاهش قابل توجه مصرف سوخت بدليل حذف کامل بالابر
حفظ امنيت کابل برق، فيوزها و کليدهاي داخل پايه بدليل قرار گرفتن در زير قسمت تاشو و حذف کامل دريچه
افزايش سرعت عمليات تعمير و نگهداري روشنايي



پايه چراغ پارکي
امروزه زيبا سازي و تزئين محيط هاي شهري با استفاده از پايه چراغ و پايه روشنايي خياباني بدليل ايجاد نشاط و شادي و روشنايي جهت سهولت در رفت و آمد شهروندان از اهميت بسزايي برخوردار است. بنابراين در طراحي و ساخت تجهيزات شهري تلاش مي گردد اين تجهيزات علاوه بر رفع نياز هاي شهري به زيباسازي شهري نيز کمک کنند. شرکت صنايع روشنايي نيک نور در راستاي تحقق اين امر اقدام به طراحي، توليد و نصب سيستم پايه روشنايي پارکي در اشکال مختلف، طرح هاي معمولي و فانتزي با ارتفاع هاي متفاوت کرده است.


پايه روشنايي پارکي
پايه چراغ پارکي در ارتفاع هاي مختلفي ساخته مي شود که از کاربردهاي آن مي توان به محوطه هاي پارکي، حياطي و باغ اشاره کرد با توجه به مساحت محيط هرچه مساحت بزرگتر باشد ارتفاع پايه پارکي نيز بلندتر مي باشد. در محيط هاي کوچک نيز پايه، چراغ ها کوتاه مي باشد. پايه پارکي و انواع پايه روشنايي پارکي در ارتفاع هاي 2.5 الي 4 متري ساخته مي شوند که با توجه به محيطي که بايد روشن کنند ارتفاع آن ها انتخاب مي شوند. پايه پارکي با پوشش رنگ الکترواستاتيک کوره اي ساخته مي شوند.

انواع پايه چراغ پارکي
پايه چراغ پارکي را بر اساس متريال ساخت مي توان به صورت زير دسته بندي کرد :

پايه چراغ پارکي فلزي
پايه چراغ پارکي آلومينيومي
پايه چراغ پارکي چدن


مشخصات پايه چراغ پارکي
+ ساخته شده با استفاده از ورق آلومينيوم و آهن در ضخامت مناسب
+ استفاده از مواد پلاستيکي مرغوب و درجه يک مانند پلي کربنات ، پلي اکروليک و پلي آميد
+ استفاده از تجهيزات مدرن و غالب هاي تزريق و ريختگري به منظور ساخت پايه هاي روشنايي پارکي ظريف و با دوام
+ دقت در طراحي و ساخت جهت جلوگيري از ايجاد درز و ورود حشرات و گرو غبار به درون محفظه پايه چراغ پارکي
+ استفاده از جوشکاري CO2 در ساخت پايه روشنايي پارکي
+ ساخت پايخ چراغ ها بر اساس درجه حفاظت بين المللي IP65
+ استفاده از رنگ هاي الکترواستاتيک در ساخت پايه پارکي

برج نوری 6 متری
روشنايي معابر
چراغ برق يا روشنايي معابر که به اختصار چراغ، تير يا روشنايي هم گفته مي‌شود، به منابع روشنايي عمومي در سطح معابر و مکانهاي عمومي گفته مي‌شود. منابع روشنايي معابر عمدتاً در بالاي تيرهاي برق قرار دارند و امروزه عمدتاً از نوع الکتريکي هستند. پايه روشنايي پارکي يکي از تجهيزات سيستم تأمين روشنايي پارک‌ها و فضاهاي سبز شهري و تفرجگاه‌ها مي‌باشد . فرايند روشن سازي اين فضاها نه تنها بايد از نظر خصوصيات فني استاندارد باشد بلکه چراغ پارکي بايد از جنبه‌هاي ايمني، هنري، بهداشتي، روانشناسي، ارگونومي و نيازهاي استفاده کنندگان را برآورده نمايد.



مزايا روشنايي معابر شهري
ايمني عابران و وسايل نقليه
کاهش جرم
نما و زيبايي
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.591 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت