تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

hsociety Offline
#1 ارسال شده : 1398/12/20 04:24:26 ب.ظ
hsociety

رتبه: Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 11

1 تشکر دریافتی در 1 ارسال
هیچ وعده غذایی و میان وعده ای بدون مزه و خالی خورده نمی شود. این جمله را مونیکا آوزلندر مورنو، متخصص تغذیه، به مراجعین خود می گوید. مورنو، استاد تغذیه دانشگاه میامی و متخصص تغذیه در کلینیک میامی، می گوید: "سبزیجات و ادویه جات، به بهبود سلامتی شما کمک می کنند. بهتر است همیشه سبزیجات و ادویه جات را به غذای خود اضافه کنید و در صورت امکان از چند نوع ادویه متفاوت استفاده کنید."

ستاره سبز همواره در تلاش است تا با راهنمایی و ارائه راهکارهای درست استفاده از ادویه و سبزیجات شما را در جهت حفظ سلامتی یاری نماید.

سبزیجات مانند ریحان، یک نوع گیاه هستند، در حالی که ادویه جات مانند دارچین، معمولاً از دانه ها، میوه ها، پوست درختان یا ریشه های گیاهان تهیه می شوند. اگر چه از هر دو برای افزودن طعم به مواد غذایی استفاده می شود، اما تحقیقات نشان می دهد که این مواد غذایی مملو از ترکیبات سالم هستند و فواید بسیاری برای سلامتی دارند. مورنو می گوید: "سبزیجات و ادویه ها، التهاب را کاهش می دهند و بدین ترتیب مانع از آسیب رسیدن به سلول های بدن می شوند، به دلیل اینکه که ادویه ها سرشار از فیتوشیمیایی ها، مواد شیمیایی سالم موجود در گیاهان هستند."

افزودن سبزیجات و ادویه جات به رژیم غذایی، فواید دیگری نیز دارد. دکتر دیوید گفن، استاد دانشکده پزشکی UCLA می گوید: "از آنجا که ادویه ها بسیار خوش طعم هستند، می توانید مقدار استفاده از مواد غذایی مضر مانند نمک، شکر و روغن را کمتر کنید."



ادویه های واقعی را انتخاب کنید

شاید متوجه شده باشید که برخی سبزیجات و ادویه جات به عنوان داروهای مکمل (به عنوان مثال روغن پونه کوهی یا کپسول عصاره دارچین ) فروخته می شوند. بهتر است به جای مصرف قرص، خود گیاه یا ادویه را مصرف کنید، مگر اینکه پزشکتان، آن را توصیه کند.
طبق گفته های پزشکان، مقررات زیادی در مورد مکمل ها وجود ندارد و دولت نظارت کمی بر آن ها اعمال می کند. بنابراین ممکن است یک کپسول مقدار مواد مغذی را که ادعا می کند، نداشته باشد یا ممکن است دارای افزودنی های ناسالم باشد. غذا مثل یک ارتش است،همه ی ترکیبات موجود از سبزیجات و ادویه ها و سایر مواد غذایی که با هم می خورید، برای تأمین سلامتی لازم هستند. تضمینی وجود ندارد که با مصرف قرص یا مکمل یک ماده غذایی، همان مزایا و خواص را دریافت کنید."


بهترین گیاهان دارویی برای سلامتی

اگر به تازگی شروع به آشپزی با سبزیجات و ادویه ها کرده اید، توصیه ما این است که زمان بگذارید، چندین بار آزمون و خطا کنید تا متوجه شوید کدام ترکیبات و طعم ها را دوست دارید.
در ادامه برخی از ویژگی های اصلی معروف ترین و پر کاربرد ترین ادویه ها را آورده ایم:


هل:
این ادویه شیرین و تند در بسیاری از غذا ها استفاده می شود. ناراحتی معده را تسکین می دهد و طبق مطالعات آزمایشگاهی، به مبارزه با التهاب نیز کمک می کند. از بین همه ادویه ها، هل بیشتر از همه شامل مواد معدنی مانند منیزیم و روی است.


فلفل:
فلفل های تازه، خشک یا پودر شده، طعم غذا را تا چندین برابر لذتبخش می سازند. همچنین متابولیسم بدن را افزایش می دهند و به سالم نگه داشتن رگ های خونی نیز کمک می کنند. یکی از دلایل احتمالی، وجود کپسایسین است، ترکیبی که باعث تند شدن فلفل می شود.


دارچین:
دارچین یک ادویه عالی به شمار می رود، زیرا در عین حال که شیرین است، بسیار کم کالری و بدون قند هم هست. به علاوه، پیدا کردن آن آسان و کم هزینه است. می توانید تقریباً به هر چیزی، از جمله قهوه و چای، دارچین اضافه کنید. مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهند که دارچین به کاهش التهاب کمک کرده و با رادیکال های آزادی که به سلول ها آسیب می رسانند و هم چنین با باکتری ها مبارزه می کند.
بر اساس برخی تحقیقات، دارچین می تواند قند خون را در افرادی که دیابت دارند یا مستعد ابتلا به آن هستند، کاهش دهد. اما مطالعات دیگر هنوز به صورت قطعی به این نتیجه نرسیده اند. با اطلاع از این خاصیت دارچین و استفاده از آن، می توان یک رژیم غذایی سالم داشت، اما نمی توان از دارچین به تنهایی برای درمان دیابت استفاده کرد.


کاکائو:
ممکن است به کاکائو به عنوان ماده اصلی تشکیل دهنده ی شکلات نگاه کنید، اما بهتر است بدانید کاکائو ادویه ای است که خواص بسیاری برای سلامتی دارد. دانه های کاکائو سرشار از فلاونوئیدها هستند، آنتی اکسیدان هایی که برای تقویت سلامت قلب مفید هستند. به نظر می رسد که فلاونوئیدها در کاهش کلسترول و فشار خون و کمک به سالم نگه داشتن شریان های قلب و عروق نیز نقش مهمی دارند.


زیره:
زیره در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان یک عنصر اصلی در بسیاری از غذاهای هند شناخته می شود، زیره به طور طبیعی سرشار از آهن است و در کاهش وزن نیز نقش مهمی دارد. مطالعه ای بر روی 88 خانم که اضافه وزن داشتند نشان داد افرادی که روزانه یک قاشق چایخوری زیره می خوردند و رژیم کم کالری داشتند، چربی و وزن بیشتری را نسبت به افرادی که در همان رژیم غذایی بودند و زیره استفاده نمی کردند، از دست دادند.



سیر:
این گیاه یک ترکیب قدرتمند به نام آلیسین دارد. مطالعات آزمایشگاهی نشان داده اند که آلیسین احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. تحقیقات دیگری انجام شده که ثابت می کنند خوردن منظم سیر می تواند به کنترل کلسترول بالا و فشار خون بالا کمک کند. اما برای اینکه خاصیت بیشتری را دریافت کنید، باید سیر را خرد کرده یا له کنید. آلیسین، تنها پس از له یا خرد شدن سلول های موجود در سیر، آزاد می شود.



زنجبیل:
بله، زنجبیل واقعا می تواند به معده ناراحت، کمک کند. این ماده باعث ایجاد آرامش در دستگاه گوارش شما می شود و می تواند حالت تهوع را نیز کاهش دهد. همچنین مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهند که زنجبیل خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی دارد و در پیشگیری از بیماری هایی مانند سرطان نقش موثری ایفا می کند.


رزماری:
رزماری یک گیاه بسیار معطر و سرشار از آنتی اکسیدان است که از آسیب های سلولی جلوگیری می کند. حتی استشمام این گیاه نیز مفید است. در یک مطالعه مشخص شد افرادی که مقدار کمی رزماری مصرف کرده اند، در مقایسه با افرادی که استفاده نکردند، در تست های حافظه و سایر کارهای ذهنی، عملکرد بهتری داشتند. محققان می گویند یکی از ترکیبات رزماری به نام 1,8-cineole، باعث تقویت فعالیت مغز می شود.



زردچوبه:
این ادویه زرد رنگ، بسیار خوش طعم و مفید است و هم چنین منبع خوبی از کورکومین است، کورکومین آنتی اکسیدانیست که التهاب را کاهش می دهد. تحقیقات نشان می دهد که کورکومین در کاهش درد نیز موثر است. خوردن حتی مقادیر کمی زردچوبه به طور مرتب، به جلوگیری یا کند شدن ابتلا به بیماری آلزایمر کمک می کند، احتمالاً این امر به این دلیل است که زردچوبه به جلوگیری از پلاک های مغزی که منجر به زوال عقل می شوند، کمک می کند.

تمامی ادویه و سبزیجات ذکر شده در قسمت محصولات ستاره سبز قابل خرید و مشاهده است. همچنین برای مشاوره میتوانید با همکاران ما در ارتباط باشید.
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 6.195 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت