تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

kare Offline
#1 ارسال شده : 1398/11/28 03:01:05 ب.ظ
kare

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 33

برابر با ماده 1 قانون ثبت علامت تجاری و اختراعات مصوب 1 تیرماه 1310، علامت تجاری باید به به اشکال زیر باشد:
1. نقش: نقش یعنی هر نوع شکلی است که نتیجه ی تخیل و ابتکار نقاش بوده و حکایت از معنی خاصی دارد که به نحوی از انحاء ممکن است با نوع محصول نیز ارتباط داشته باشد و یا نداشته باشد مانند نقش "خورشید" برای همین نوع کالاها که ظاهراَ ارتباطی با نوع آن ندارد.

2. تصویر: منظور از تصویر لزوماً صورت انسان، حیوان و اشیاء است که به عنوان علامت کالایی انتخاب می شود. به عنوان مثال تصویر دو آدم برای چاقو. فرق نقش و تصویر، از این جهت است که نقش ممکن است مرجع معین و مشخصی نداشته باشد اما تصویر معمولاَ صورت موجودی است که نوع آن وجود خارجی دارد.

3. رقم: رقم در اینجا اعدادی است که در مورد بعضی محصولات به عنوان علامت استفاده می شود. مانند اعدادی که در بعضی از انواع عطرها و پودرهای آرایشی مشاهده می شود.

4. حرف: در بعضی محصولات به جای انتخاب تصویر، حروف معینی بکار می رود که نوعاَ حروف اول نام تجاری کالا نیز می باشد. مثلاً B.M.W برای اتومبیل و از این قبیل.

5. عبارت: عبارت مرکب از چند کلمه است و گاهی ممکن است به عنوان علامت تجاری مورد استفاده قرار گیرد.

6. کلمه: کلمه به معنی سخن و گفتار معنادار می باشد.

7- مهر: مهر عبارت است از یک وسیله کوچک، فلزی، چوبی یا پلاستیکی که امضا یا علامت و نوشته مخصوصی به طور برجسته روی آن تعبیه شده و با فشار آن روی ظرف مخصوصی که دارای جوهر می باشد ( استامپ ) و قرار دادن آن با فشار روی کاغذ یا پارچه و غیره عین علامت یا کلمات روی آن بر روی کاغذ یا پارچه نقش می بندد.

اصولاَ مهر زمانی به کار می رفت که تجار بی سواد و فاقد امضا بودند و آن را به جای امضا به کار می بردند.
در هر حال مهر مثل هر نقش دیگری ممکن است به عنوان علامت تجاری به کار رود، مانند اینکه مهر نویسنده بعضی تقویم های قدیمی، به منظور اثبات انتساب تقویم به نویسنده یا مهر مخصوص صاحب بعضی محصولات خوراکی روی جعبه آن ها مثل گز، ممکن است به عنوان علامت تجاری شناخته شود.

8- لفاف: پوشش مخصوصی از مواد مختلف است که روی بعضی کالاها می کشند مثل پوششی که شبیه گونی یا از جنس پلاستیک است که به صورت حصیر بافته شده روی بعضی از شیشه های عطر و ادکلن کشیده می شود.
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.092 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت