تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

novinmarketing Offline
#1 ارسال شده : 1398/03/21 11:18:49 ق.ظ
novinmarketing

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 316
مکان: تهران

استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی خانه‌ها یکی از موارد طراحی کلاسیک است؛ که به خوبی توانسته با مقتضیات طراحی دکوراسیون مدرن نیز هماهنگ شود. به همین دلیل نیز استفاده از انواع چوب در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت، با کاربردهای متنوع، هنوز هم مورد علاقه بسیاری از طراحان داخلی است. انتخاب چوب مناسب برای یک خانه تاثیر زیادی بر نقش کفپوش در دکوراسیون داخلی منزل می‌گذارد.

چوب عنصری است که به خوبی شکل می‌گیرد. از این رو موارد مصرف بسیاری را برای آن می‌توان متصور شد. همچنین این عنصر از دوام بالایی برخوردار است. این ویژگی نیز از جمله ویژگی‌هایی است که استفاده از آن را در دکوراسیون داخلی معقول می‌کند. وزن سبک آخرین ویژگی ساختاری چوب است؛ که موجب اولویت دادن به این عنصر در طراحی داخلی شده است.

فارغ از موارد گفته شده یکی از علل اصلی استفاده از چوب احساس گرمابخشی به محیط است. همچنین چوب پیوند دهنده فضای طبیعی بیرون با فضای مصنوع خانه است. این ویژگی‌ها تنها موارد احساسی نیستند؛ بلکه به تجربه و تحقیق اثبات شده است که وجود چوب در خانه، به ایجاد محیطی سالم‌تر کمک می‌کند. به عنوان مثال وسایل چوبی به خوبی امواج مضر موجود در فضا، مثل امواج دستگاه‌های کامپیوتری، رادیویی و موبایل را جذب می‌کنند.



کاربردهای چوب در دکوراسیون داخلی
همان‌طور که گفتیم چوب در دکوراسیون داخلی منزل کاربردهای متنوعی دارد. تنها کافی است محیطی که در آن از چوب استفاده می‌کنید مرطوب نباشد. هرچند بسیاری از چوب‌ها که در ساختار ساختمانی به کار می‌روند؛ در مراحل مختلفی فرآوری و ضد رطوبت می‌شوند. چوب‌ها را می‌توان در تولید دیوار پوش‌ها، پله‌ها، نرده‌ها، قاب‌ها، سقف و چارچوب‌های درب و پنجره به کار برد. همچنین بجز این کاربردها چوب‌ها به وفور در تولید مبلمان خانگی کاربرد دارند. از تولید مبل گرفته تا میز و صندلی و دکوری‌های تزئینی، چوب یکی از بهترین عناصر مورد استفاده است.



اثر رنگ چوب در دکوراسیون داخلی
چوب‌ها در رنگ‌های مختلفی وجود دارند. اگرچه طیف رنگی همه آنها تقریبا در یک گروه قرار می‌گیرند؛ اما به هر حال تفاوت‌های اساسی در رنگ انواع چوب وجود دارد. همچنین جای استفاده از رنگ‌های مختلف چوب نیز متفاوت است.

به‌عنوان مثال اگر دقت کرده باشید؛ خانه‌هایی که دارای دیوارهای چوبی یا طرح چوب هستند؛ به طور معمول از روشن‌ترین رنگ‌های طیف چوب بهره گرفته‌اند. چوب‌های با رنگ روشن موجب افزایش بازتاب نور و روشن‌تر شدن فضای خانه می‌شود. همچنین این رنگ فضای داخلی شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

در مثالی دیگر از چوب‌های رنگ تیره در تولید نرده‌های راه‌پله و پله‌ها استفاده می‌کنند. این کار به این دلیل است که رنگ تیره نرده‌ها احساس استحکام را در ما متبلور می‌کند. همچنین رنگ‌های تیره نرده، کنتراست بهتری نسبت به محیط ایجاد می‌کند. در مورد پله‌ها نیز طبیعی است که رنگ‌های تیره در محل‌های پر استفاده و به اصطلاح پاخور، برای مدت زمان بیشتری دارای ظاهری تمیز و مقبول هستند.



کاربرد کفپوش چوبی در دکوراسیون داخلی
یکی از پرکاربردترین نقاط استفاده از چوب کفپوش است. کفپوش‌های چوبی می‌توانند در طراحی محیط خانه بسیار موثر باشد. طوری که با استفاده از این کفپوش‌ها، می‌توانید تنها نقاط خاصی را با فرش بپوشانید. در استفاده از کفپوش چوبی دقت داشته باشید که میزان تیرگی رنگ آن بسیار مهم است. اگر خانه شما کوچک است و یا نور طبیعی کمی وارد آن می‌شود؛ بهتر است از کفپوش‌های روشن استفاده کنید.
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 8.661 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت