تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

fekrebartar Offline
#1 ارسال شده : 1397/11/24 01:05:45 ب.ظ
fekrebartar

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 79

1 تشکر دریافتی در 1 ارسال
سلام دوستان عزیز
در این مقاله درباره چند نکته مهم برای ثبت شرکت به صورت هم زمان برای چند شرکت ذکر می کنیم. امیدوارم که این مقاله برای شما دوستان عزیز مفید باشد.
هیچ کس نمی تواند در یک زمان مدیرعامل بیش از یک شرکت باشد.
مدیرعامل ، مدیر شرکت در برابر اشخاص ثالث می باشد و شرکت با امضای او می تواند با ثالث قرارداد منعقد کند.
به موجب ماده 124 لایحه قانون تجارت ، هیات مدیره اقلاَ یک نفر را به عنوان مدیر عامل انتخاب می کند و تعداد مدیرعامل می تواند بیش از یک نفر باشد.
مدیرعامل هم می تواند از میان اعضای هیات مدیره و هم خارج از اعضای هیات مدیره انتخاب شود. در خصوص امکان تعدد مدیریت اشخاص در شرکت سهامی باید توجه داشت که :
1- مدیرعامل می تواند عضو هیات مدیره، حتی رئیس یا نایب رئیس شرکت دیگر باشد ؛ اما نمی تواند هم زمان مدیرعامل دو شرکت باشد .
2- هیچ فردی نمی تواند اصالتاَ یا به عنوان نمایندگی از شخص حقوقی، هم زمان در بیش از یک شرکت که تمام یا یخشی از سرمایه آن متعلق به دولت یا نهادها یا موسسات عمومی غیردولتی است ، به سمت مدیرعامل یا عضو هیات مدیره انتخاب شود. متخلف علاوه بر استرداد وجوه دریافتی به شرکت ، به پرداخت جزای نقدی معادل وجوه مذکور محکوم می شود.
3- اعضای هیات مدیره شرکت سهامی من جمله رئیس و ناب رئیس می توانند عضو هیات مدیره، حتی رئیس یا نایب رئیس یا مدیرعامل شرکت دیگر باشند.
4- اصولاَ شخص نمی تواند همزمان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل یک شرکت باشد مگر با تصویب سه چهارم آرای حاضر در مجمع عمومی عادی .
شایان ذکر است ، اشخاصی که به موجب ماده 11 نمی توانند عضو هیات مدیره بشوند ، نمی توانند سمت مدیرعامل را نیز داشته باشند. تصمیمات و اقدامات مدیرعاملی که برخلاف مفاد این ماده انتخاب شده است در مقابل صاحبان سهام و اشخاص ثالث معتبر و مسئولیت های سمت مدیریت عامل شامل حال او خواهد بود.
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.066 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت