تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

آب قلیایی Offline
#1 ارسال شده : 1396/02/27 01:43:32 ب.ظ
آب قلیایی

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 79
مکان: تهران

آب قلیایی
دریک تحقیق که بر روی 110 دستگاه تصفیه آب خانگی در دانشگاه علوم پزشکی اراک انجام شد وبر اساس نتایج حاصل از تحقیقات در سایر مراکز ، فیلترهای چند مرحله ای تصفیه آب خانگی دارای12 عیب عمده به شرح زیر می باشند:

1. دستگاه های تصفیه آب در مکانیسم رقابتی شیمیایی حذف یون ها ، ابتدا یون های مفید(کلسیم ، منیزیم ، پتاسیم ، فلوراید ، روی و.. .) را حذف می کنند تا بتوانند سایر یون های زیان آور(نیترات نیتریت و...)رابه چنگ آورده و حذف کنند.

2.مصرف کنندگان آب دستگاه های تصفیه آب خانگی از کیفیت آب مصرفی خود در عمل اطلاعی ندارند و دستگاه امکان آگاهی برای مصرف کنندگان از آب دستگاه تصفیه را فراهم نمی کند. درحالی که نصب 2 عدد آنالیزور ECدر مسیر آب ورودی و خروجی هزینه زیادی در برابر کل هزینه تمام شده ندارد.دستگاه تصفیه آب خانگی

3.باتوجه به حذف کلر در فیلتر سیاه کربن اکتیو دستگاه تصفیه ، شاهد رشد باکتری ها در بخش های دیگر دستگاه تصفیه آب می باشیم. چنانچه در تحقیق مشخص شد که در 22% موارد آب ورودی به دستگاه سالم بوده ولی آب خروجی از دستگاه دارای آلودگی میکروبی بود.

4.مخازن ذخیره آب دستگاه ها قابل شستشو نیست ومتاسفانه پس از مدتی لایه ای از باکتری ها (بیوفیلم) در جداره مخزن مستقر و ایجاد آلودگی و سمی شدن در آب می کند.این مخزن که گاه سال ها شستشو نمی شوند، در صورت امکان دست کشیدن و یا رویت این لایه لزج به خوبی حس و قابل دیدن است.

5. در صورت وجود باکتری های آلاینده در آب ، در شرایط دمای گرم ومرطوب در زیر ظرفشویی آشپزخانه ها(محل نصب دستگاه) و عدم وجود سرعت شستشو در فیلتر و مخزن تکثیر یافته و یک باکتری تبدیل به هزاران باکتری میگردد. سیاهی وتیرگی فیلترها را که افراد در زمان تعویض فیلتر مشاهده می نمایند عمدتا'' ناشی از همین تکثیر باکتری ها است .

6. مشکل تخریب و تجزیه بافت و پلیمر فیلترها و مواد آلی تکثیر یافته بر روی آن ها و راه یابی آن ها به آب آشامیدنی نیز مشکل دیگری است که بحث مخاطرات آن نیاز به تحقیق و بررسی بیشتر دارد.

7.تاخیر در تعویض فیلترهای دستگاه تصفیه آب خانگی وعدم کارآئی و راندمان دستگاه مشکل دیگری است. در 22% موارد این مشکل مشاهده که افراد احساس نیاز به تعویض فیلتر ننموده و یا تعلل نموده و به همان آب خروجی نامناسب عادت کرده اند .

8.وجود نوعی طعم و بو و حتی تلخی ناشی از حذف کامل املاح و به نوعی دیونیزه شدن آب در آب های تصفیه شده دستگاه های تصفیه آب خانگی وبر هم خوردن بالانس یون ها مشاهده و اکثر مصرف کنندگان این تغییر طعم را تجربه وتایید می نمودند ولی کم کم ذائقه آن ها به همان آب دستگاه منزل شان عادت وسایر آب ها را نامطلوب تلقی می کنند!

9.نگاه سازمان جهانی بهداشت WHOبه آب آشامیدنی, نگاهی تغذیه ای در تامین میکروالمان ها وعناصر ضروری بدن است وهرگز منظور از آب آشامیدنی ، H2Oخالص یا بدون یون نیست . آن هم در شرایطی که حذف املاح مفیدی همچون کلسیم ، منیزیم ، فلوراید ، و.... برای بدن و جامعه ای که درمعرض پوسیدگی های دندانی و پوکی استخوان (استئوپروز) آنمی ، کمبود ید و .... قرار دارد ، خدمت محسوب نشده وآسیب زاست .

10. خرید و بهره برداری از دستگاه های تصفیه آب بنام سلامت وارتقای بهداشت صورت می گیرد .

بنابراین می باید در انتخاب نوع مناسب دستگاه تصفیه آب خانگی دقت شود .

11. استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی مصرف آب را افزایش می دهد. زیرا در عمل ، فیلترهای R.O آب را به 2 بخش آب کم یا بدون املاح ، و آب پر املاح تقسیم نموده و آب پر املاح مستقیما به خروجی فاضلاب می رود .

نکته : دستگاه های تصفیه آب خانگی برای مناطقی که آب دریا و یا آب شور دارند توصیه می شود .
توصیه و انتخاب دستگاه تصفیه آب خانگی مناسب

در بین دستگاه های موجود در بازار ، دستگاه یونیزه کننده ی آب دارای عملکرد بهتری است چون فیلتر آن به حذف مواد معلق ، کلر و عناصر مضر می پردازد ولی مواد معدنی مفید در آب حفظ می شود . از طرفی عمر مفید فیلتر را بر روی صفحه نمایش می توان مشاهده نمود .

ضمن آن که یونیزه شدن آب ( آب یونیزه آی واتر ) امکان تولید آب های مختلف با pHهای مختلف قلیایی و اسیدی را دارد خواهد بود .
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.822 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت