تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

anik Offline
#1 ارسال شده : 1395/09/26 07:22:14 ب.ظ
anik

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 1
مکان: tehran

۱۲ برند معروف ورزشی دنیا




1.پوما(puma)
پوما (PUMA) که يک شرکت اصلا" آلماني اما چند مليتي است، امروزه به عنوان يکي از بزرگ‌ترين شرکتهاي سازنده کفش و پوشاک ورزشي به حساب مي‌آيد.

اين شرکت در سال 1924 در شهر هرتزوگن آوراخ آلمان اصلا" بنام کارخانه کفش سازي برادران داسلر توسط رودولف داسلر برادر آدولف داسلر بنيانگذار آديداس وبا همکاري برادرش آدولف راه اندازي شد.

از همان ابتدا اين شرکت کفشهاي ورزشي راحت و سبک و نه چندان گران نسبت به کفشهاي ديگر مانند آديداس را ارايه کرد، که اتفاقا" محصولات آن طرفداران زيادي هم پيدا کرد.

در سال 1948، رودولف داسلر نام اين شرکت را به “PUMA Schuhfabrik” تغيير داد. رودولف از همان ابتدا به فکر جهاني شدن و فروش محصولاتش در بازارهاي جهاني بود. در سال 1986 اين شرکت به سهامي عام تبديل گشت و توانست وارد بورس سهام شود.

همکنون پوما داراي بيش از سه هزار کارمند در سراسر جهان است و محصولات خود را از طريق نمايندگي‌هاي رسمي خود در 80 کشور جهان عرضه مي‌کند. درآمد اين شرکت هر ساله رو به رشد بوده، براي مثال در سال 2003 ميزان سود پوما 1٬240 ميليون يورو اعلام شده است.

محصولات پوما از کفش نيز فراتر رفته، بطوريکه همکنون اين شرکت انواع پوشاک ورزشي و تجهيزات مختلف ديگر را نيز توليد مي‌کند.سود خالص اين شرکت در سال 2007 بالغ بر دو ميليارد و سيصدو هفتاد و سه ميليون يورو ميشود.

پوما در زبانهاي اروپايي به معني يوزپلنگ آمريکايي. اين حيوان داراي سرعت دويدن زيادي است. شايد انتخاب اين نام براي اين شرکت، به دليل سرعت بالاي اين حيوان درنده باشد.



2.آديداس(adidas)
در سال 1920 آدولف داسلر (Adolf Dassler) جوان بيست ساله آلماني شروع به ساخت کفشهاي ورزشي کرد و سعي کرد که کفشهاي زيبا و با کيفيت را توليد کند. پس از استقبال خوب و شناخته شدن محصولات او، آدولف به فکر ثبت شرکت و پيدا کردن نامي براي محصولات خود افتاد. چون خانواده و دوستان او را آدي (Adi) صدا مي کردند او از کلمه Adi و سه کلمه از نام خانوادگي خود استفاده کرد، و نام Adidas را براي شرکت و محصولات خود برگزيد.

او همچنين براي محصولات خود که در آن زمان فقط کفش هاي ورزشي بودند، لوگويي را طراحي کرد. شرکت آديداس و لوگوي آن در سال 1948 به ثبت رسيدند. چندي بعد او به فکر گسترش شرکت خود افتاد و همچنين محصولات خود را فقط به ارايه کفش ورزشي احاطه نکرد. لباسها و گرمکن هاي ورزشي نيز به محصولات آديداس اضافه شدند. سپس آديداس تجهيزات ورزشي مانند توپ و راکت نيز توليد کرد.

با گسترش محصولات آديداس، آدولف داسلر علامت جديدي براي شرکت و محصولات خود انتخاب کرد. اين علامت از شکل کلي کفش گرفته شده بود. علامت جديد داراي سه نوار – از کوتاه به بلند – بود. چون آدولف نام آديداس را از کلمه اول نام کوچک و سه کلمه نام بزرگ خود برگزيده بود، پس انتخاب تعداد سه نوار نيز همين ايده را براي او همراه داشت.

در سال 1972 آدي و همکارانش به اين نتيجه رسيدند که تغييري را در لوگوي آديداس انجام دهند. چون همان سال مسابقات المپيک در شهر مونيخ برگزار مي شد، آنها از المپيک ايده گرفتند. در اين لوگوي جديد سه برگ - که نشانه سه قاره شرکت کننده در المپيک بود – در کنار هم قرار گرفتند. سه خط نيز در پايين اين برگها عبور مي کرد.

يک سال بعد آديداس علامت خود و آرم سه نوار را ثبت بين المللي کرد. آدولف داسلر در سن 78 سالگي يعني در سال 1978 درگذشت و سهام اين شرکت براي پسر و خانواده اش ماند. اما در سال 1989 خانواده داسلر از شرکت بيرون رفتند و آديداس به شرکتي "سهامي عام" تبديل شد.



adidas-Solomon
در سال 1997 آديداس شرکت Solomon Group را خريد و با آن شرکت يکي شد. Solomon Group وسايل و تجهيزات اسکي و کوهنوردي توليد مي کرد. با خريد اين شرکت، نام Adidas به Adidas-Solomon تغيير پيدا کرد.

امروزه آديداس در اکثر کشورهاي دنيا داراي شعبه و نمايندگي است. کارمندان اين شرکت بيش از 13 هزار نفر هستند. آديداس در اکثر رقباتها و تورنومنتهاي معتبر جهاني مانند المپيک به عنوان يکي از حاميان اصلي حضور دارد.

آرم کنوني اين شرکت، دومين آرمي است که آدولف طراحي کرده بود، با اين تفاوت که زير آن نوشته adidas نيز وجود دارد.

آديداس در حال حاضر

اين شرکت شامل چند شرکت کوچک‌تر است که عبارت‌اند از : شرکت «ري باک» که لباس ورزشي توليد مي‌کند، شرکت «تيلور ميد» و «مکس فلي» که توپ و وسائل گلف توليد مي‌کنند.

شرکت آديداس دومين بزرگ‌ترين توليد کننده لباس هاي ورزشي در جهان مي‌باشد.سود خالص اين شرکت در سال 2009 چيزي بالغ بر ده ميليارد و سي و هشت ميليون يورو مي شود.

اين شرکت در فرانسه شعبه بزرگي دارد و وسايل آديداس که در ايران موجود مي باشد اغلب ساخت ويتنام است که تحت ليسانس شرکت آديداس(در آلمان) مي باشد.



۳. نايک (Nike)
نايک که امروزه به عنوان يکي از بزرگترين توليد کنندگان پوشاک و تجهيزات ورزشي در جهان شناخته مي شود،در اصل در سال 1962 توسط Bill Bowerman و Philip Knight تحت نام Blue Ribbon Sport در ايالات متحده امريکا تاسيس شد. هدف از تاسيس اين شرکت توسط باورمن و نايت وارد کردن کفشهاي ورزشي ارزان قيمت از ژاپن به آمريکا بود. در آن زمان کفشهاي آلماني به خصوص آديداس صنعت کفش سازي آمريکا را تسخير کرده بود. يک سال بعد از تاسيس شرکت و وارد کردن کفش از ژاپن به آمريکا،Blue Ribbon Sport توانست تا کفشهاي ژاپني Onitsuka Tiger که امروزه به نام Asics شناخته مي شود را در آمريکا شناسانده و بازار خوبي برايش فراهم سازد. پس از فروش خوب محصولات تايگر، باورمن به اين فکر افتاد تا طراحي مجدد شکل کفشهاي تايگر را بهبود سازي کند و آن را با سلايق آمريکايي منطبق سازد.

پس او شروع به طراحي مجدد شکل کفشهاي تايگر کرد و اتفاقاْ از طراحي جديد استقبال نيز شد.

در موازات اين عمل،نايت نيز به بازاريابي بيشتر و گسترده تر پرداخت و سعي کرد در مناطق و کشورهاي ديگر کفشهاي خود را بفروشد . او نيز در اين امر موفق بود. او از جف جانسون که مدير فروش بود کمک گرفت.جانسون در امر فروش و بازاريابي بسيار فعال بود و توانست مقدار زيادي از کفشهاي اين شرکت را به دبيرستاني ها و جوانان آمريکايي بفروشد. در سال 1971 آنها به اين فکر افتادند تا نام شرکت را عوض کنند. آنها نام Nike را انتخاب کرد.پس از تغيير نام شرکت، خود شرکت نيزبا تغييرات بزرگي مواجه شد. ايجاد خط توليد جديد و توليد مستقيم از اين تغييرات بود. با گذشت سالها به محصولات و گستره توليد آن نيز اضافه مي شد. اما محصولات جديد فقط شکل و روي جديد نداشتند، بلکه کارايي هاي آنها نيز به روز مي شد. براي مثال در سال 1978 نايک، تکنولوژي Air خود را مرفي کرد. اين تکنولوژي از يک پلاستيک پر از گاز در کفه کفش استفاده مي کرد که اين پلاستيک بالشتي شکل باعث مي شد تا کف کفش نرم تر شود. در اواخر دهه 80 نايک شعار "Just Do It!" را براي خود برگزيد و آنرا به عنوان شعار تجاري در انحصار خود در آورد.

نايک يکي از دو توليد کننده برترپوشاک و لوازم ورزشي مي‌باشد و با شرکت آديداس آلماني در رقابت مي‌باشد.نام کمپاني نايک از نام الهه پيروزي در يونان باستان گرفته شده است . لوگوي مربوطه در سال 1971 توسط کارولين ديويدسون که آن زمان دانشجوي رشته گرافيک دانشگاه هنر پورتلند بود با قيمت بسيار پايين 35 دلار طراحي گشته است . منظور از اين لوگو بالهاي الهه پيروزي است . اولين باري که لوگوي مربوطه در سال 1971 طراحي گشت نام نايک با رنگ نارنجي بر بالاي اين تصوير نوشته مي شد . شايد بتوان گفت که آرم اين شرکت حتي از نام آن نيز معروفتر گشته است .

آرم مارک معروف در سال 1995 به طور رسمي به عنوان آرم تجاري شرکت نايک ثبت گشت . اين بالهاي مجرد طراحي شده توسط ديويدسون آرم بسيار بامعنايي براي کمپاني توليد کننده کفشهاي ورزشي مي باشد .

چندي پيش اين شرکت آمريکايي در اقدامي عجيب و توهين آميز، اسم جلاله "الله" را بر روي کفش هاي ورزشي خود قرار داد.



4.ريباک(Reebok)
ريبوک توليد کننده کفش‌هاي ورزشي، پوشاک و لوازم و معمولا تابع شرکت آديداس است. نام آن از تلفظ آفريقايي ربوک (به انگليسي: rhebok) که يک نوع غزال آفريقايي است، گرفته شده. اين شرکت در شهربولتون در تاريخ 1895 با نام اصلي جي.دبليو فوستر و برادران سونس) تاسيس شد و بعدها در سال 1958 به ريبوک تغيير نام داد.

موسسان اين شرکت، جو و جف فوستر بودند که نام را در لغت نامه‌اي پيدا کردند که ،جو فوستر به عنوان يک پسر در يک مسابقه برده بود. اين ديکشنري نسخه‌ي جنوب آفريقايي بود، براي همين، اينگونه تلفظ مي‌شدند.

شرکت آديداس در سال 2005 ميلادي با پرداخت مبلغ 3 ميليارد يورو توانست تمام سهام شرکت آمريکايي ريباک را خريداري کند و عملا صاحب اين شرکت شود.اما چيزي که جلب توجه کرد، سياست مديران آديداس بود که پس از خريداري ريباک نام اين شرکت را تغيير ندادند ، چرا که نميخواستند با اين اقدام بازار فروش خود را از دست بدهند و فقط تکنولوژي آديداس را در خطوط ساخت محصولات ريباک جايگزين کردند.



5.اومبرو((umbro
شرکت اومبرو در سال 1924 در شهر ويلمسلو تاسيس شد. اومبرو توليد کننده لباس ورزشي و لوازم ورزشي و کفش در منچستر انگليس است و انحصارا لوازم مربوط به رشته فوتبال را توليد ميکند اين شرکت در حال حاضر بخشي از شرکت نايک مي باشد.اومبرو محصولاتش را در90 کشور در اقصي نقاط دنيا به فروش مي رساند.

6.کاپا(kappa)
شرکت کاپا مشهورترين شرکت توليد کننده لباس و کفش ورزشي در ايتاليا است که در سال 1916 در تورين ايتاليا تاسيس شد. اين شرکت در ابتدا کارش را با توليد جوراب و لباس زيرشروع کرد.



7.اول اشپورت (uhlsport)
آل‌اشپورت يک کارخانه توليد تجهيزات فوتبالي است در ابتدا لباس دروازه‌باني). مقر آن کشور بالينگن آلمان مي‌باشد و در سال 1948 تاسيس شده است. اين شرکت دست‌کش دروازه‌باني، ساق‌بند، توپ فوتبال، لباس تمرين و لباس بازي توليد مي‌کند.

اين شرکت حامي مالي تيمهاي پرسپوليس، ابومسلم، استقلال و راه آهن در ايران مي باشد.



8.آسيکس((asics
آسيکس

شرکت آسيکس يک شرکت ژاپني توليد کننده لوازم ورزشي در رشته هاي مختلف ورزشي مثل فوتبال، تنيس، بدمينتون، اسکواش، کريکت، واليبال و... ميباشد. اين شرکت فعاليتش را در اول سپتامبر 1949 توسط کيهاچيرو اونيتسوکا با توليد کفشهاي بسکتبال در زادگاه اش شهر کوبه شروع کرد.

نام اين شرکت بر گرفته از يک اصطلاح لاتين "anima sana in corpore sano" که ترجمه اش اين است، "عقل سالم در بدن سالم "يا "صداي ذهن در صداي بدن است"

9.لوتو ((lotto
شرکت لوتو توليد کننده لوازم ورزشي است که فعاليتش را در ژوئن1973در ترويسو ايتاليا شروع کرد. اين شرکت توليد کننده لوازم ورزشي که به توليد کفشهاي تنيس، بسکتبال، واليبال و فوتبال نيز ميپردازد، محصولاتش را به بيش از شصت کشور دنيا صادر مي کند.لوتو حمايت مالي از باشگاه سپاهان اصفهان را به عهده دارد.مالک شرکت لوتو خانواده کابرلوتو مي باشند.

10.لگا(Legea)
يکي ديگر از توليد کنندگان لوازم ورزشي در دنيا شرکت لگا ايتاليا است که در سال 1990در پمپئي ايتاليا تاسيس شد. اين علامت تجاري يکي از پرطرفدارترين علامتها در بين تيمهاي ايتاليايي غيرحرفه اي است و حالا اين طرفداري به تيمهاي حرفهاي ديگه اي مثل تيم ملي ايران ، بوسني ، زيمباوه، آلباني و مونته نگرو گسترش پيدا کرده است.



11فيلا((Fila
فيلا بزرگترين توليد کننده ايتاليايي لباسهاي ورزشي است که در سال 1911در ايتاليا تاسيس شد. فيلا توسط رئيس آن يون سو يون سرپرستي ميشود.اين شرکت در بيلا پيدمونت بوسيله برادران فيلا ايجاد شد و ابتدائا براي مردم آلپ ايتاليا لباس توليد مي کرد و در حال حاضر براي مردان ، زنان و بچه ها و همچنين ورزشکاران توليد لباس را به عهده دارد. فيلا قبل از اينکه به توليد لباس ورزشي بپردازد يعني در سال 1970 به توليد لباس زير ميپرداخت.



12.ديادورا(Diadora)
شرکت ديادورا در سال 1948 در شهر ونتو ايتاليا توسط مارچلو دانيلي تاسيس شد. اين شرکت به توليد کفشهاي فوتبال تنيس، دوچرخه سواري، راگبي و لوازم مد مي پردازد و دو کارخانه در آمريکا و هنگ کنگ دارد. موسس اين شرکت يعني دانيلي در ابتدا کارش را به عنوان يک کارگر در يک کارخانه

کفش سازي در ايتاليا شروع کرد.او در ابتدا در کارخانه اي که تاسيس کرد کفش هاي کوهنوردي توليد مي کرد.
تبلیغات
SaaRaa Offline
#2 ارسال شده : 1395/11/23 02:36:14 ب.ظ
SaaRaa

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 5
مکان: تهران

فقط adidas

طراحی سایت با پرتال کاج
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.180 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت