تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

behnam Offline
#1 ارسال شده : 1400/09/06 04:56:19 ب.ظ
behnam

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 5

تامین هوای مورد نیاز هیتر تابشی یکی از سوالاتی است که در مورد دستگاه های هیتر تابشی وجود دارد و افراد می خواهند بدانند این هوا چگونه تامین می شود. جالب است بدانید هوایی که دستگاه های هیتر تابشی نیاز دارند تا بتوانند به خوبی کار کنند تقریبا 11 تا 13 برابر گازی است که این دستگاه ها مصرف می کنند.

دستگاه های هیتر تابشی گرماتاب دستگاه هایی هستند که بر اساس تکنولوژی های مدرن فعالیت می کنند و امروزه مورد توجه مشاغل بسیاری قرار گرفته اند.

در این مقاله قصد داریم شما را با روش تامین هوای مورد نیاز هیتر تابشی آشنا کنیم. برای این کار لازم است ابتدا مختصری در مورد دستگاه های هیتر تابشی اطلاعات حاصل نماییم.

دستگاه هیتر تابشی چیست؟
سیستم هیتر تابشی دستگاه هایی هستند که بر اساس جدیدترین تکنولوژی های دنیا تولید شده و به واسطه مصرف کم سوخت و ویژگی های خاصی که دارند مورد توجه صنایع و مشاغل بسیاری قرار گرفته اند. در واقع تفکر ساخت دستگاه هیتر تابشی ایده ای از خورشید است و با تابش مستقیم موجب گرم شدن اشخاص، اشیا و یا حیوانات داخل سالن ها می شود.

دستگاه های هیتر تابشی مصرف انرژی را به صورت چشمگیری کاهش می دهند و در نتیجه مورد توجه عده بسیاری هستند. در واقع این دستگاه ها سبب صرفه جویی در مصرف برق گردیده و به علاوه در پروسه کار آن ها از آب استفاده نمی شود که از مزایای دستگاه هیتر تابشی به شمار می رود.

هوای مورد نیاز هیتر تابشی

از دستگاه های هیتر تابشی در سالن های بزرگ مانند سالن های ورزشی، سوله های صنعتی، گلخانه ها، مرغداری ها، انبارها و … استفاده می شود. وجود این دستگاه ها سبب می شود به مشاغل مختلف کمک شود تا بتوانند در مصرف انرژی صرفه جویی کرده و راندمان بالاتری داشته باشند.

عملکرد سیستم گرمایشی چیست؟
در هیتر تابشی از گاز شهری به عنوان سوخت استفاده می شود. عملکرد دستگاه به این صورت است که گاز شهری در درون سوخته و تولید گرما می کند. گرمای تولید شده توسط لوله های تابشی وارد محیط می شود و به گونه ای است که به دلیل ضریب بالای تابشی تلفات انرژی به حداقل می رسد و در نهایت سبب می شود انرژی کم تری مصرف شود.

در کشور ما گاز هزینه پایینی دارد و برای مدت طولانی می توان از هیتر تابشی استفاده کرد که مقرون به صرفه نیز هست. از طرفی خوشبختانه هزینه نصب و راه اندازی این دستگاه نسبت به سایر دستگاه های گرمایشی پایین است و موجب صرفه اقتصادی برای مشاغل می شود. در واقع درون دستگاه گاز شهری همراه با اکسیژن کافی می سوزد و تولید گرما و حرارت می کند.

تامین هوای مورد نیاز هیتر تابشی چگونه انجام می شود؟
در هیتر تابشی گاز شهری همراه با اکسیژن در لوله های طویلی سوزانده می شود و لازم است اکسیژن مورد نیاز فراهم باشد زیرا در غیر این صورت سوختن ناقص بوده و می تواند مشکلات بسیاری را ایجاد نماید. همان طور که در ابتدای مقاله گفتیم تامین هوای مورد نیاز هیتر تابشی حداقل 11 تا 13 برابر گاز دستگاه است.

اگر در سالنی که دستگاه را در آن قرار داده اید تهویه کافی وجود داشته باشد هوای لازم از تهویه عمومی در سالن تهیه می شود. این در حالی است که برای فضاهایی که تهویه کافی ندارد، لوله ای به دستگاه های مختلف به طور مستقل وصل شده و هوای لازم را از محیط بیرون دریافت می کند.

فرض کنیم اگر یک سالن به مساحت 960 مترمربع داشته باشیم که ارتفاع آن حدودا 5.5 متر است و 8 دستگاه هیتر تابشی در آن نصب کرده این در آن صورت اگر ظرفیت هر دستگاه را سی هزار در نظر بگیرید میزان تهویه m3 290 خواهد شد. از جمله عواملی که بر میزان هوای سالن تاثیر دارند سبب کاهش اکیژن هوای داخل سالن می شوند می توان به وجود آلاینده ها و نیروی انسانی در سالن اشاره کرد.

لازم به ذکر است که تامین هوای مورد نیاز هیتر تابشی به هیچ وجه تاثیری بر میزان گاز مصرفی ندارد و همچنین بر اتلاف حرارتی بی اثر است.
تبلیغات
behnam Offline
#2 ارسال شده : 1400/11/12 03:35:44 ب.ظ
behnam

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 5

هیترهای تابشی گازی در انواع و مدل‌های مختلف توسط شرکت‌ها و کارخانه‌های سازنده‌ی سیستم‌های گرمایشی صنعتی ساخته شده و به بازار عرضه می‌شوند. این هیترها در اندازه‌ها و توان حرارتی متفاوت در دسترس کاربران قرار می‌گیرند. کاربران باید با توجه به نیازهای گرمایشی خود اقدام به خرید هیتری بکنند که مناسب با فرآیندهای انجام یافته در ساختمان صنعتی و تجاری آنها باشد.

https://akhgartabesh.com/%d9%87%db%8c%d8%aa%d8%b1-%d8%aa%d8%a7%d8%a8%d8%b4%db%8c-%da%af%d8%a7%d8%b2%db%8c/
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.425 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت