تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

techajor Offline
#1 ارسال شده : 1398/08/01 00:52:44 ق.ظ
techajor

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 1

امروزه در اغلاب ساخت‌وسازها از پنجره دوجداره استفاده می‌شود.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آپند، این روزها، بسیاری از ساختمان‌ها پنجره دو جداره دارند. در عین حال هنوز هم پنجره قدیمی در گوشه و کنار شهر دیده می‌شود. پنجره‌های اغلب ساختمان‌های شهر دوجداره نیستند. در ساختمان‌های قدیمی سازتر، پنجره‌ها عموما استاندارد خاصی نداشتند و در اندازه‌های مختلف و جنس‌های متنوع ساخته می‌شدند.

ساختمان‌هایی که پنجره‌ قدیمی دارند، اغلب از نظر تهویه و عایق بودن برای سرما یا گرما دچار مشکل هستند. معمولا اکثر افراد برای تعویض پنجره، این تصور را دارند، که باید همه خانه را به هم بریزند، اطراف پنجره را تخریب کنند، پنجره قدیمی را با ریخت و پاش‌های زیاد از جا درآورند، در نهایت پنجره جدید را نصب کنند و بساط گچ و سیمان و رنگ را برای بازسازی اطراف پنجره آماده کنند. همین تصور باعث می‌شود که خیلی از این افراد برای تعویض پنجره‌های قدیمی خود اقدام نکنند و با منصرف شدن از این کار، خودشان را از مزایای پنجره‌ دوجداره UPVC محروم کنند.

ما در این متن قصد داریم درباره دلایل ضروری برای تعویض پنجره‌ قدیمی، روش‌های تعویض پنجره و چگونگی نصب پنجره دوجداره بدون هرگونه دردسر و تخریب صحبت کنیم. پس برای آن که از تمام جزئیات تعویض پنجره قدیمی با پنجره دوجداره جدید آگاه شوید، این متن را تا انتها دنبال کنید.

با انواع پنجره قدیمی آشنا شوید



پنجره‌های خیلی قدیمی، عموما از جنس چوب ساخته می‌شدند و با شیشه‌های رنگی به خانه‌ها طرح و رنگ می‌دادند. این پنجره‌ها عموما دارای قوس‌های بزرگی در قسمت بالایی خود بودند. برای قدیمی‌ترها، عناصر و اجزای قوس‌دار ارزش زیبایی‌ شناسی بالایی داشت. حتی در برخی مناطق،‌ درست کردن نمادهای قوس‌دار در معماری نشانه‌ای مقدس به حساب می‌آمد.

بعدترها، با پیشرفت علم و تکنولوژی، پنجره‌های آهنی جایگزین پنجره‌های چوبی شد. پنجره‌های آهنی به دلیل داشتن مقاومت بیش‌تر و نداشتن امکان پوسیدگی یا خوردگی توسط حشرات، مورد استقبال مردم قرار گرفت. تنها مشکل پنجره‌های آهنی،‌ سنگین‌تر بودن آن‌ها و امکان زنگ‌زدگی در مناطق مرطوب بود. به همین دلیل در بسیاری از مناطق نزدیک به دریا و جنگل که میزان رطوبت بالا بود، اغلب مردم ترجیح دادن که همچنان از پنجره‌های چوبی استفاده کنند. البته برخی از ساکنان مناطق مرطوب نیز پنجره‌های خود را آهنی کردند و مشکل ظاهر زنگ زده پنجره‌های خود را با مرتب رنگ کردن آهن‌های پنجره، حل کردند.

پس از پنجره‌های آهنی، صنعت به طرف سازه‌های سبک‌تر پیش رفت و پنجره‌های آلومینیومی بازار را فرا گرفت. با تولید پنجره‌های آلومینیومی، بر تنوع شکل و شمایل پنجره‌ها نیز افزوده شد. از خوبی‌های پنجره‌های آلومینیومی آن بود که در تغییرات مختلف آب و هوایی مقاومت بیش‌تری از خود نشان می‌داد و تغییرشکل کم‌تری نسبت به مدل‌های چوبی و آهنی گذشته داشت. قیمت فریم‌های آلومینیومی نیز به نسبت نمونه‌های چوبی و آهنی، ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر بود.

پس از گذشت زمان، مشخص شد که پنجره‌های آلومینیومی رسانای گرما هستند و حرارت را از خود عبور می‌دهند و علاوه بر اینکه خودشان گرم می‌شوند، گرما را نیز انتقال می‌دهند، بنابراین باعث اتلاف انرژی و گرمای داخل خانه می‌شوند. این موضوع در مناطق سردسیر بیش‌تر مورد توجه قرار گرفت. همچنین معلوم شد که ماده متداول در ساخت پنجره‌های آلومینیومی دارای خواص شیمیایی مخرب برای محیط زیست است. به همین دلیل بشر در فکر ساخت پنجره‌هایی افتاد که آسیبی به طبیعت نرساند و عایقی برای حرارت و صدا باشد.

به این ترتیب، پنجره‌های UPVC تولید شد. برتری این نوع، نسبت به انواع پنجره قدیمی مقاومت بالای آن‌ها، سبک‌تر بودنشان نسبت به آهن و همچنین عایق بودن آن‌ها بود. پنجره‌های UPVC زنگ نمی‌زد، پوسته پوسته و پوسیده نمی‌شد. به علاوه آسیب‌های موجود در محیط همچون باران‌های اسیدی، کودهای شیمیایی، آفت‌کش‌ها و بخارهای سمی موجود در هوا باعث تخریب پنجره‌های UPVC نمی‌شد.

امروزه پنجره‌های دوجداره UPVC بهترین جایگزین برای انواع پنجره‌های قدیمی به حساب می‌آید. ویژگی‌های مثبت پنجره‌های دوجداره UPVC آنقدر زیاد بود که پس از تولید و عرضه آن‌ها، بسیاری از سازندگان و متخصصان ساخت و ساز، ترجیح دادند در پروژه‌های ساختمانی خود، از این پنجره‌ها استفاده کنند.

چرا تعویض پنجره قدیمی ضروری است؟

همان‌طور که عنوان کردیم، پنجره‌ قدیمی چوبی، آهنی یا آلومینیومی دارای ویژگی‌های مثبت و منفی مختلفی است، اما در این بین ویژگی‌های کاربردی و برتر پنجره‌های دوجداره UPVC بیش از بقیه انواع پنجره است. شاید پس از آن که به فکر تعویض پنجره‌های قدیمی با پنجره دوجداره افتادید، برایتان این سوال پیش آید که چرا باید پنجره‌ها را عوض کنید و زمان و هزینه صرف این تغییر کنید.

این سوال به خصوص برای کسانی پیش می‌آید، که پنجره‌های قدیمی آن‌ها همچنان سالم و پایدار است. برای پاسخ به این سوال باید گفت، عوامل زیادی وجود دارد که باعث ایجاد ضرورت تعویض پنجره قدیمی برای شما خواهد شد. اکنون به بررسی برخی از عواملی می‌پردازیم، که ضرورت جایگزینی پنجره‌های قدیمی با پنجره‌های دوجداره را مشخص می‌کند.

- صرفه‌جویی در مصرف انرژی

- جلوگیری از گسترش آلودگی‌های صوتی

- افزایش امنیت خانه و محیط کار

- کمک به محافظت از محیط زیست

- مقاومت در برابر زلزله

- افزایش ارزش اقتصادی ملک

پنجره‌های قدیمی بدون هرگونه تخریب تعویض می‌شود

تعویض پنجره‌های قدیمی با پنجره دوجداره جدید، نیاز به هیچ گونه تخریبی ندارد و یکی از ساده‌ترین عملیات ساختمانی به شمار می‌رود. برای تعویض پنجره‌ها هیچ گونه مواد و مصالح ساختمانی لازم نیست و تنها باید، پرده‌ها را باز کنید، اطراف هر پنجره را تا دو متر از لوازم خانه خالی کنید و روی مبلمان را با پارچه‌ای بپوشانید تا جابه‌جا و باز و نصب کردن پنجره‌ها آسیبی به لوازم شما نرساند و باعث کثیف شدن آن‌ها نشود.

ما در شرکت آپند همیشه آماده ارائه مشاوره و پاسخگویی به سوالات شما در خصوص خرید و یا تعویض پنجره های قدیمی هستیم.

با ما تماس بگیرید:

۰٢١۵۶۵۴٣٩١۶

۰۲۱۵۶۵۱۹٣۵۸

۰۲۱۵۶۵۱۹٣۶۹

ویرایش بوسیله کاربر 1398/08/01 00:54:13 ق.ظ  | دلیل ویرایش: مشخص نشده است

تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.103 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت