تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

alirezam216 Offline
#1 ارسال شده : 1398/06/12 03:14:05 ب.ظ
alirezam216

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 6
مکان: تهران

تغییر کاربری مجاز از کاربری مسکونی به تجاری
استثناهائی از سوی قانون پیش‌بینی ‌شده است که می‌توان کاربری ساختمان یا زمین را بر مبنای آن تغییر داد. به‌ طور مثال گاهی ممکن است ساختمان‌هایی که از حداقل ایمنی برای زندگی برخوردار هستند اغلب از کاربری مسکونی به کاربری تجاری، تغییر کاربری دهند.
* بر اساس تبصره بند 24 ماده 55 قانون شهرداری امکان تغییر کاربری ساختمان با کاربری مسکونی به کاربری تجاری به منظور دایر کردن (تأسیس کردن) دفتر وکالت، مطب، دفتر روزنامه و مجله، دفتر مهندسی، دفتر اسناد رسمی و ثبت ازدواج و طلاق ممکن خواهد بود.
* بر اساس ماده 2 قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، امکان تغییر کاربری ساختمانی با کاربری مسکونی به تجاری برای استفاده برای مشاغل خانگی ممکن خواهد بود.
* با استناد به ماده 3 آیین‌نامه محل تأسیس دفاتر مطبوعات، امکان تغییر کاربری از مسکونی به کاربری تجاری به منظور تأسیس دفتر مطبوعات وجود دارد.
* بر اساس قانون در مورد محل مطب پزشکان این امکان وجود دارد تا کاربری مسکونی ساختمانی به منظور فعالیت شغلی پزشکان و صاحبان مشاغل وابسته به آن، شامل تغییر کاربری تجاری قرار گیرد.
اگر چه اجرای هر کدام از این استثنائات به وجود شرایطی وابسته است که باید به ‌صورت جداگانه مورد بررسی قرار گیرند اما می‌توان نتیجه گرفت که دلیل تعریف انواع کاربری ساختمان و بیان ارکان تخلف تغییر کاربری برای حفظ حقوق شهروندان می‌باشد.
درخواست تغییر کاربری
به منظور تغییر کاربری ساختمان، مالک باید سند مالکیت، نقشه و تقاضانامه‌ی خود، مبنی بر تغییر کاربری را به شهرداری ارائه دهد.
بعد از اینکه درخواست تغییر کاربری از سوی مالک و با نظر مشاور تفصیلی منطقه شهرداری ارائه شد، مدارک از سوی معاونت شهرسازی و معماری منطقه به اداره کل طراحی شهری و برنامه‌ریزی ارسال‌ شده و در کمیسیون ماده 5 شهرداری طرح موضوع می‌شود، در نهایت رأی نهایی و تصمیم‌گیری برای تغییر کاربری ملک اعلام می‌شود.
کاربری مختلط (مرکب) چیست؟
هرگاه زمین یک ساختمان یا مجتمع شامل کاربری‌های مختلفی باشد کاربری مختلط برای آن صادر می‌شود. معمولاً این اصطلاح زمانی به کار می‌رود که کاربری مسکونی، کاربری تجاری، کاربری اداری، کاربری آموزشی و غیره در یک ساختمان با هم ترکیب شوند.
یک نمونه‌ی رایج در مورد این نوع کاربری‌ها ساختمان‌هایی هستند که در طبقه همکف آن مغازه یا رستوران وجود دارد و طبقات بالایی آن را واحدهای مسکونی تشکیل می‌دهند.
کاربری مختلط امکان استفاده مناسب و متراکم از زمین را برای مالک فراهم کرده است، بنابراین علاوه بر استفاده مسکونی امکان بهره‌برداری تجاری نیز برای مالک فراهم می‌شود.

منبع وکیل ملکی
تبلیغات
mazrzie Offline
#2 ارسال شده : 1402/03/30 08:30:40 ب.ظ
mazrzie

رتبه: Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 13

سلام من یه وکیل دیوان عدالت اداری میشناسم که کارش خیلی درسته. میتونید اقدام به ثبت غیر حضوری شکایت در دیوان عدالت اداری بکنید. برای این کار باید از وکیل دیوان عدالت اداری کمک بگیرید.

ویرایش بوسیله کاربر 1402/03/30 08:33:36 ب.ظ  | دلیل ویرایش: مشخص نشده است

صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.276 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت