تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

reza147 Offline
#1 ارسال شده : 1398/06/03 01:58:02 ب.ظ
reza147

رتبه: Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 20
مرد
مکان: ایران

وکیل رابطه نامشروع در مشهد در چه شرایطی می تواند به شما کمک کند؟!!! به عنوان اولین مقاله از دعاوی کیفری، قصد دارم به داغ ترین نکاتی که در زمینه رابطه نامشروع وجود دارد اشاره کنم. تمام مباحث مطرح شده در این مقاله از سایت آسا وکیل براساس آخرین به روز رسانی قوانین است.

مباحثی که برای نگارش این مقاله انتخاب کردم، همگی براساس میزان اهمیت و کاربردی است که می تواند برای شما دوست خوبم داشته باشد. باز هم توصیه می کنم وکیل در مشهد را تخصصی انتخاب کنید.

راه درازی را در پیش داریم، پس توصیه می کنم همین اول کار یک چای برای خودتان دَم کنید...
قانون‌گذار رابطه نامشروع را در ماده 632 قانون مجازات اسلامی بیان نموده که: «هرگاه زن و مردی که بین آن‌ها علقه (رابطه) زوجیت نباشد، مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا از قبیل تقبیل (بوسیدن) یا مضاجعه (هم‌بستری) شوند، به شلاق تا 99 ضربه محکوم می‌شوند و اگر عمل با عُنف و اکراه باشد، فقط اکراه کننده تعزیر (جرائمی که در شرع برای آن مجازاتی در نظر گرفته نشده اما قانون‌گذار بنا بر مصلحت جامعه برای آن مجازات در نظر گرفته است) می‌شود.

جرم رابطه نامشروع، مجازات عمومی نیز دارد و مدعی‌العموم (دادستان محترم) بدون شکایت شاکی نیز می‌تواند وارد رسیدگی گردد. ما در گروه آسا وکیل، قصد داریم تا شما را با رابطه نامشروع و تأثیر آن بر روابط زن و شوهر و حقوق هریک از آنان آشنا سازیم. مشورت با بهترین وکیل رابطه نامشروع در مشهد می‌تواند تا حد زیادی به شما عزیزان در این موضوع کمک کند.

رابطه نامشروع و حق طلاق
رابطه نامشروع یکی از اصلی‌ترین دلایل طلاق زوجین است و می‌توانم بگویم درصد بالایی از آن‌ها به این دلیل قصد جدایی از هم را دارند. حال باید بررسی کنیم تا ببینیم، رابطه نامشروع باعث حق طلاق می‌شود یا نه؟

طبق قانون مدنی، مرد می‌تواند هر زمان که بخواهد، بدون دلیل و با دادن حقوق زن، او را طلاق دهد اما زن برای درخواست طلاق نیاز به دلیل دارد. ازجمله دلایلی که زن می‌تواند برای طلاق از آن‌ها استفاده کند، اعتیاد همسر، گرفتن زن دوم، گرفتن بیماری صعب‌العلاج، محکومیت به 5 سال حبس و غیره است. زن در این موارد می‌تواند مستقیماً با استناد به آن درخواست طلاق دهد اما رابطه نامشروع، جزء دلایل اصلی ایجاد حق طلاق برای زن نیست و باید از راه‌های دیگری وارد شد.

رابطه نامشروع و نفقه
بسیاری از مراجعین ما در آسا وکیل این سوال برایشان پیش می آید که آیا رابطه نامشروع تأثیری بر حقوق مالی زن از جمله نفقه دارد یا خیر؟

همان‌طور که نمی‌توان رابطه نامشروع را با توجه به قوانین، از دلایل اصلی حق طلاق دانست و مستقیماً به آن استناد کرد، این عمل را هم نمی‌توان از بین برنده نفقه زوجه بدانیم. زوج حتی در صورت احراز رابطه نامشروع زوجه، مکلّف به پرداخت نفقه به او است و صرف احراز رابطه نامشروع زوجه، نشان‌دهنده سرپیچی زن نیست و حق او برای دریافت نفقه در ایام زوجیت را از بین نمی‌برد. در این شرایط استفاده از یک وکیل خوب برای رابطه نامشروع در مشهد می‌تواند حقوق مالی شما را در شرایط مطرح شده، زنده کند.

رابطه نامشروع و مهریه
باید توجه کرد که تعهد مرد به پرداخت مهریه، به فرض داشتن رابطه نامشروع زن با دیگری، ساقط نمی‌شود. فرار از پرداخت مهریه، در مواردی خاصی امکان‌پذیر است که خود قانون آن را معیّن کرده است ازجمله جنون زن در زمان عقد یا تدلیس توسط زوج (گول زدن توسط مرد).

پس صرفاً اثبات رابطه نامشروع زن، نمی‌تواند مرد را از پرداخت مهریه نجات دهد و این تصوری اشتباه است که مردم دارند که در صورت اثبات رابطه نامشروع زن، دیگر نیازی به پرداخت مهریه نیست. طرفین می‌توانند پس از این اتفاق، با یکدیگر توافق کنند و با صلح، از میزان مهریه کم و یا آن را حذف کنند. به‌طور خلاصه، زن تحت هر شرایطی حتی در صورت اثبات جرم نسبت به همسر، می‌تواند مهریه خودش را درخواست و دریافت کند. وکلای کارکشته آسا وکیل می توانند با ساده ترین روش ممکن، حکم مهریه را برای شما عزیزان دریافت کنند.

رابطه نامشروع و طلاق از طرف مرد
مردان در همه شرایط می‌توانند بدون دلیل و با پرداخت حقوق مالی، همسر خودشان را طلاق دهند اما اگر مردی رابطه نامشروع زن خود را ثابت کند، از پرداخت حقوقی مانند اجرت‌المثل و شرط تنصیف دارایی (نصف کردن اموال)، معاف می‌شود. در حالت عادی، مرد ملزم است تا نصف دارایی خود را به زن بدهد و یا اجرت‌المثل زمان زوجیت را به او بپردازد اما اگر مرد تخلف زن در زندگی زناشویی را ثابت کرد، این حقوق به زن تعلق نخواهد گرفت.

مجازات رابطه نامشروع زن شوهردار
مطابق ماده 637 قانون مجازات اسلامی، هرگاه زن و مردی که بین آن‌ها علقه (رابطه) زوجیت نباشد، مرتکب رابطه نامشروع یا عمل منافی عفت (کارهای نامناسب خلاف عرف و شرع) غیر از زنا شوند، به مجازات شلاق تا 99 ضربه محکوم خواهند شد. اگر یکی از طرفین مجبور به ایجاد رابطه شده باشد، فقط فرد مجبور کننده تعزیر شده (جرائمی که در شرع برای آن مجازاتی در نظر گرفته نشده اما قانون‌گذار بنا بر مصلحت جامعه برای آن مجازات در نظر گرفته است) و عموماً تا 75 ضربه شلاق مجازات خواهد شد.

جرم نامشروع ازجمله جرائم غیرقابل گذشت است که با رضایت زوج، از بین نمی‌رود بلکه در همه حال در صورت ثابت شدن، مجازات به فرد مجرم تحمیل می‌شود.

رابطه نامشروع و طلاق از طرف زن
یکی از مواردی که زن می‌تواند آن را دلیلی برای طلاق از همسر خود قرار دهد، اثبات رابطه نامشروع مرد با فردی دیگر است. همان‌طور که به مراجعین خود در آسا وکیل می گوییم، به شما دوست عزیز هم می گویم که این دلیل نمی‌تواند به‌طور مستقیم مورد استناد قرار بگیرد بلکه باید از راهی غیرمستقیم از آن استفاده کرد. زن می‌تواند پس از اثبات رابطه نامشروع، به دلیل عسر و حرجی (سختی) که برای او پیش‌آمده است، از دادگاه تقاضای صدور حکم طلاق را داشته باشد.

اگر مرد ادعا کند که با آن زن محرم بوده و صیغه محرمیت خوانده‌اند، بازهم جرم بوده و به زن حق طلاق می‌دهد زیرا بر طبق قانون حمایت از خانواده سال 92، مرد حق ندارد بدون اجازه از زن اول خود، زن دیگری را عقد دائم یا موقت کند و در صورت انجام دادن این عمل، برای زن حق طلاق پیش خواهد آمد.

حکم قضایی رابطه نامشروع با زن شوهردار
مجازات رابطه نامشروع زن شوهردار، با توجه به خیانت جنسی زن، متفاوت است و متناسب به نوع عمل انجام شده، مجازات در نظر گرفته می‌شود. هرگونه ارتباط فیزیکی زن شوهردار با مرد نامحرم که از روی شهوت باشد، مصداق بارز رابطه نامشروع غیر زنا با زن شوهردار خواهد بود.

با توجه به مسائل ذکرشده، مجازات رابطه نامشروع اعم از اینکه زنا باشد یا خیر نیز متفاوت خواهد بود.
1. شلاق: درصورتی‌که رابطه نامشروع زن شوهردار با دیگری، به‌صورت زنا نباشد و تنها تماس فیزیکی و بوسیدن باشد، به مجازات تعزیری درجه 6 و تا 99 ضربه شلاق در خصوص جرائم منافی عفت (کارهای نامناسب خلاف عرف و شرع) محکوم خواهد شد.

2. اعدام: درصورتی‌که رابطه نامشروع زن شوهردار از جنس زنا باشد، با توجه به شوهردار بودن زن، زنای مُحصنه محسوب شده و مجازات اعدام را به دنبال دارد. اگر مرد هم دارای همسر باشد، به اعدام محکوم می‌شود اما اگر مجرد باشد، 100 ضربه شلاق حدی می‌خورد.

3. رجم (سنگسار): هرگاه امکان مجازات رجم (سنگسار) و اعدام وجود نداشته باشد، و یا به هر دلیلی رابطه از احصان خارج شود، مجازات رابطه نامشروع زن شوهردار، 100 ضربه شلاق حدی خواهد شد.

وکیل رابطه نامشروع در مشهد در صورتی که از دانش و تجربه بالایی برخوردار باشد می‌تواند به شما کمک کند تا بجای حکم زنا، حکم به رابطه نامشروع صادر شود، تا در میزان مجازات شما تخفیف اعمال شود.

مدارک لازم برای اثبات رابطه نامشروع
اثبات جرم رابطه نامشروع، به‌سختی ممکن است. بهترین روش برای اثبات جرم رابطه نامشروع، اقرار مرتکب است. در این روش اثبات جرم به‌راحتی انجام شده و دیگر درگیر جلسات دادگاه نخواهید شد.

روش دیگر برای اثبات رابطه نامشروع، وجود شاهد است. این روش معمولاً بسیار سخت بوده زیرا عادل بودن شاهد و همچنین درستی حرف‌های او باید برای دادگاه محرز گردد.

راه‌های بسیار دیگری نیز برای اثبات رابطه نامشروع، ازجمله فیلم، عکس، پیامک و چت وجود دارد. تمامی این موارد باعث می‌شود قاضی به این علم برسد که رابطه نامشروعی شکل گرفته است. در قانون جدید، علم قاضی یکی از ادله اثبات است و با این مسائل می‌توان قاضی را به علم این قضیه رساند. توصیه می کنم در صورت نیاز، با وکلای متخصص آسا وکیل که در زمینه روابط نامشروع فعالیت می کنند مشورت کنید.

مدارک لازم برای شکایت رابطه نامشروع
برای ثبت شکایت باید مدارک هویتی از جمله شناسنامه و کارت ملی را به همراه داشت. عقدنامه نیز یکی دیگر از مدارکی است که برای اثبات وجود رابطه زوجیت نیاز است. شما باید دلایل خود را در برگه ثبت شکایت (شکوائیه) نام ببرید و مدارک یا شاهدان خود را معرفی کنید.

مراحل شکایت کیفری رابطه نامشروع
رابطه نامشروع جزء جرائم کیفری است و باید بر طبق آیین دادرسی کیفری و در دادسرا یا دادگاه کیفری طرح شود. اگر زوج از همسرش به دلیل رابطه نامشروع جسمانی شکایت داشته باشد باید مستقیماً در دادگاه اعلام جرم کند اما اگر مدعی رابطه نامشروع غیر جسمانی و تنها از طریق پیامک و اینترنت باشد باید به دادسرا رجوع نماید.

در شهرستان‌ها باید برای شکایت درباره رابطه نامشروع به دادسرای عمومی و در تهران به دادسرای ارشاد مراجعه کرد. پس از ثبت شکایت، رسیدگی آغاز شده و در صورت احراز جرم، پرونده به دادگاه کیفری ارجاع داده می‌شود.

جرم رابطه نامشروع در فضای مجازی
متاسفانه ما در آسا وکیل شاهد هستیم که با پیشرفت ارتباطات در فضای مجازی، رابطه نامشروع با افزایش چشم‌گیری رو به رو شده است. جرم رابطه نامشروع حتی ممکن است از طریق فضای مجازی رخ دهد و زن و شوهر می‌توانند حتی برای آن شکایت مطرح کنند. اثبات این جرم کمی دشوار است اما غیرممکن نیست.

مجازات رابطه نامشروع تلگرامی و تلفنی
برای اثبات رابطه نامشروع در شبکه‌های اجتماعی پلیس فتا می‌تواند از طریق هک یا به دست آوردن رمز شخصی فرد، اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورد.

برای مطالعه ادامه این مقاله فوق العاده به سایت آسا وکیل مراجعه کنید و یا روی آدرس قوی ترین وکیل رابطه نامشروع در مشهد + مشاوره حقوقی تخصصی - آسا وکیل کلیک کنید.

آسا وکیل – تیم برگزیده حقوقی در مشهد

تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.142 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت