تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

maryy Offline
#1 ارسال شده : 1398/05/19 10:16:07 ق.ظ
maryy

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 119
مکان: khhjkl

تشکرها: 24 بار
هنگامی که سخن از سفر خارجی می شود شاید اولین چیزی که از ذهن هرکسی می گذرد دیدنی های زیبا کشور مقصد باشد اما لازم است بدانید که دریافت ویزا عمده ترین و مهم ترین قسمت یک سفر محسوب می شود.

پیش از هر سفر خارجی باید به فکر تهیه ی ویزا به عنوان مثال ویزای کانادا بود و جزء ملزومات یک سفر به حساب می آید.اگر بخواهیم بحث ویزا را بیشتر باز کنیم باید بگوییم ویزا سندی است که به وسیله ی نماینده های قانونی دولت کشورها مانند سفارت خانه ها برای شهروندانی که قصد سفر به کشور مربوطه را دارند،صادر می شود.به این صورت که عبور یا اقامت فرد متقاضی در کشور مقصد باید از طریق سفارت آن کشور به دست تایید برسد.دلایل گوناگونی وجود دارد که افسران مهاجرت ویزای افراد را رد و یا به اصطلاح ریجکت می کنند( چه ویزا کانادا چه هر کشور دیگر).شایان ذکر است که ویزای صادر شده از جانب کنسولگری و یا سفارت خانه در راستای پرداخت هزینه و ارائه ی مدارک کامل از طرف متقاضی می باشد.

تفاوت ویزا و پاسپورت

گذرنامه یا پاسپورت در واقعا جهت شناسایی هویت و ملیت مردم در سطح بین المللی می باشد که به وسیله ی دولت هر کشوری صادر می شود.اطلاعات مهمی از جمله نام و نام خانوادگی،جنسیت،عکس،تاریخ تولد در گذرنامه رؤیت می شود.اطلاعات دیگری که مربوط به شرایط فیزیکی شهروندان است نیز در گذرنامه وجود دارد.اما ویزا یا ویزای کانادا در واقع مجوز ورودی است که از طرف مراجع ذی صلاح و قانونی برای افرادی صادر می شود که قصد اقامت و یا تفریح در کشور مقصد را دارند.این ویزا یا ویزای کانادا برای شهروندانی صادر می شود که دارای پاسپورت هستند.

انواع کشورها از نظر صدور ویزا

کشورهای جهان هرکدام شرایط گوناگونی را برای صدور ویزا دارند( مثلا کانادا شرایطش برای ویزا کانا با دیگر کشور ها فرق دارد) که این شرایط به سیاست خارجی،روابط بین المللی و ... بستگی دارد.اخذ ویزا به این صورت انجام می پذیرد که گاهی اوقات کشور مربوطه از شهروندانی که قصد سفر به آن جا را دارند درخواست ارائه ی ویزا یه به عنوان مثال ویزای کانادا می کند.گاهی اوقات هم طبق قراردادی به نام فی مابین شهروندان هر دو کشور معاف ازارائه ی ویزا و گاهی نیاز به گرفتن مجوز ورود و روادیدی به طور جامع هستند.

در قالب مثال اینگونه می شود که سال ها پیش تفاهم نامه ای مابین ایران و ترکیه امضا شده بود. این تفاهم نامه مربوط به دوره ی آتاتورک و رضاخان می باشد.در این تفاهم نامه بیان شده بود که شهروندان هر دو کشور برای ورود نیازی به اخذ ویزا ندارند. ( ولی برای کانادا بایستی ویزا کانادا داشته باشید)


مدارک مشترک برای درخواست ویزا

مدارکی که سفارت خانه ها برای شهروندان کشورهای دیگر در خصوص اخذ ویزا درنظر می گیرند بنابر قوانین داخلی خود متفاوت می باشد. اما مقادیری هستند که در میان تمامی کشورها مشترک می باشند. گذرنامه ی شهروندان باید حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد، شهروندان می بایست فرم تقاضا را به طور کامل پر کنند و مدارک مالی آن ها با دقت ارائه شود. منظور از ارائه ی مدرک مالی پرینت گردش حساب های بانکی شهروندان می باشد.عکس و مدارک شغلی نیز باید ضمیمه گردد.جواز کسب،تحصیل در کشور مقصد از جمله این مدارک می باشد.بیمه ی مسافرتی، بلیط رفت و برگشت و واچر هتل نیز باید لحاظ گردد.

انواع ویزا بر اساس نوع سفر

در کشورهای گوناگون با طبقه بندی های مختلفی برای اخذ ویزا یا به عنوان مثال ویزای کانادا مواجه می شویم. شایان ذکر است که تعیین نمودن هدف شهروندان از سفر در جریان اخذ ویزا ضروری می باشد. ویزاهای گوناگون به شرح ذیل می باشد:

ویزای ترانزیت

افرادی که ویزا دارند می توانند از کشور میانجی (ثالث) برای رسیدن به مقصد خود بگذرند.اعتبار این ویزا محدود است و از چند ساعت تا مدت ده روز ممکن است به طول بیانجامد.این مدت به طول مسیر کشور میانجی بستگی دارد.خدمه ی ناوگان حمل و نقل معمولا از این ویزا استفاده می کنند.

ویزای اقامت کوتاه مدت یا ویزای توریستی

این ویزا به گروه های متفاوتی بنابر دلایل گوناگون دسته بندی می شوند: (ویزا کانادا نیز گروه های متفاوتی دارد)

1. ویزای توریستی: یکی از ویزاهایی که متقاضی بسیاری دارد ویزای توریستی است.در این ویزا یا ویزای کانادا افراد به طور محدود و فقط برای گردش وارد کشور مقصد می شوند.کسانی این این ویزا یا ویزا کانادا را دریافت کرده اند نمی توانند به منظور کار یا تحصیل وارد کشور شوند.

2. ویزای اختصاصی: در این ویزا یا ویزا کانادا بستگان یا دوستانی که در کشور مقصد زندگی می کنند برای شهروند مربوطه دعوت نامه می فرستند.ویزای اختصاصی یا Ptivate Visa بدین منظور صادر می گردد.

3. ویزای پزشکی یا درمانی: افرادی که قصد دارند برای درمان یا معالجه به کشوری سفر کنند باید ویزا پزشکی یا Visa for medical reasons را دریافت کنند.( برای ویزای کانادا نیز به این صورت است)

4. ویزای تجاری و بازرگانی: شهروندانی که به قصد مبادلات تجاری سفر می کنند باید ویزای تجاری یا همان Business Visa را دریافت نمایند. ( برای ویزا کانادا نیز به این صورت است)

5. ویزای تبادل فرهنگی: این ویزا گاهی برای موارد خاصی مانند تحصیل و یا کار و اغلب برای قشر جوان که اهل سفر هستند، صادر می شود.ویزای تبادل فرهنگی برای تامین کردن هزینه های سفر صادر می شود.هدف این ویزا یا Cultural exchange Visa تشویق شهروندان برای تبادل فرهنگی در میان کشورهایی است که تفاهم نامه را امضا کرده اند.( برای ویزای کانادا نیز به این صورت است)

6. ویزای زیارتی یا Pilgrimage: شهروندانی که قصد دارند برای زیارت کردن به کشوری سفر کنند لازم است که این ویزا را دریافت کنند.از نمونه های این ویزا می توان به ویزای حج و اربعین اشاره کرد.

ویزاهای بلند مدت

این ویزاها را نمی توان برای اقامت دائم درنظر گرفت اما در مقایسه با ویزاهای کوتاه مدت دارای اعتبار بیشتری هستند. (برای ویزا کانادا نیز به این صورت است)

1. ویزای تحصیلی: افرادی که قصد ادامه ی تحصیل در کشوری دیگر را دارند باید به دنبال اخذ ویزا تحصیلی یا همان Student Visa باشند.قابل ذکر است که شهروندانی که برای کارهای تحقیقاتی قصد سفر دارند باید به اخذ Research Visa بپردازند که زیرمجموعه ی ویزای تحصیلی می باشد. ( برای ویزای کانادا نیز به این صورت است که کانادا جزو بهترین کشور ها برای تحصیل است)

2. ویزای کار موقت: اخذ این ویزا کمی مشکل است و اما در مقایسه با ویزای تجاری دارای اعتبار بیشتری است.شایان ذکر است که ویزای خبرنگاری زیر مجموعه ی این ویزا می باشد.Temporary worker visa یا Journalist visa از طرف سازمان های مربوطه برای افرادی که دنبال کار موقت و یا ماموریت در کشور مقصد هستند،صادر می شود. ( برای ویزا کانادا نیز به همین شکل است)

3. ویزای اقامت یا Residence:افرادی که قصد اقامت برای مدتی طولانی در کشور مقصد دارند باید برای دریافت این ویزا اقدام کنند. ( برای ویزای کانادا نیز به همین شکل است)

ویزاهای مهاجرتی

این ویزا یا Immigrant مربوط به زمانی است که افراد خواستار تغییر محل زندگی خود را دارند.ازدواج کردن با فردی که شهروند کشور مقصد است و همان تابعیت را دارد زیر مجموعه ی ویزای مهاجرتی است. به عنوان مثال برای مهاجرت به کانادا بایستی ویزا کانادا داشته باشید.


ویزاهای رسمی

ویزاهای Official یا رسمی مختص مقام های رسمی است که به منظور به انجام رساندن مأموریت خاص وارد کشور مقصد می شوند.

انواع ویزا بر اساس تعداد ورود و خروج

ویزای یک بار ورود یا Single:

حتی اگر ویزا همچنان تاریخ داشته باشد،به محض یک بار ورود و خروج به کشور مقصد ویزا باطل خواهد شد.

ویزای دوبار ورود یا Double:

شهروندان می توانند تا زمانی که ویزای آن ها دارای اعتبار است دو بار به کشور مقصد وارد و خارج شوند.

ویزای چند بار ورود یا Multiple:

دارندگان این ویزا می توانند به طور مکرر تا زمان داشتن اعتبار ویزا به کشور مربوطه وارد و خارج شوند.

ویزای صفر بار ورود یا ترانزیت فرودگاهی:

افرادی که قصد تعویض هواپیما در کشور مقصد را دارند می توانند این ویزا را دریافت کنند که به هیچ عنوان حق خروج از فرودگاه را ندارند.در حقیقت این ویزا مجوزی برای خروج از هواپیما،به سمت سالن ترانزیت رفتن و در نهایت سوار شدن برای کشور مقصد می باشد.

انواع ویزا بر اساس روش درخواست

کشورها مراحل مختلفی برای صدور ویزا دارند که به گروه های گوناگونی تقسیم می شود.

1. کشورهای معاف کشورهایی هستند که شهروندان می توانند بدون نیاز به اخذ ویزا در آن جا سفر کنند.

2.کشورهایی که قبل از سفر باید اقدام به اخذ ویزا نمود؛اغلب کشورهای جهان این روش را برای شهروندان ایرانی تعیین نموده اند.پیش از سفر باید مدارک کامل را آماده کرد و سپی برای اخذ ویزا اقدام کرد.

3.ویزا در بدو ورود یا Arrival:

این ویزا نیازی به تعیین نوبت و یا مراجعه ی حضوری به مکان های ذی صلاح را ندارد.هنگامی که افراد در کشورهای مربوطه وارد می شوند هنگام پرداخت کردن وجه و گاهی اوقات ارائه ی مدارک مورد نیاز برچسب ویزا در پاسپورت آن ها درج می شود.

4. ویزای الکترونیک یاE-Visa:

تمامی مراحل به صورت اینترنتی انجام می شود و کلیه ی اطلاعات به وسیله ی شماره ی گذرنامه دریافت شده صورت می گیرد.نکته ی دیگر این که تا قبل از سفر هیچ گونه مهر و یا برچسبی در گذرنامه افراد درج نمی شود.( برای ویزای کانادا نیز از این طریق ممکن است)منبع: ویزا کانادا

ویرایش بوسیله کاربر 1398/05/22 09:44:02 ق.ظ  | دلیل ویرایش: مشخص نشده است

تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.141 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت