تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

arka Offline
#1 ارسال شده : 1398/04/20 07:11:27 ق.ظ
arka

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 7
مکان: تهران

بستر World Wide Web که آن را با نام www می شناسیم در سال 1990 توسط فیزیکدان بریتانیایی، تیم برنز لی (Tim Berners-Lee) بوجود آمد. در آوریل سال 1993 سازمان CERN (سازمان انرژی هسته ای اروپا) که تیم در آنجا کار می کرد اعلام کرد که استفاده از اینترنت برای هر کسی آزاد و رایگان است. قبل از معرفی HTML و HTTP پروتوکل های دیگر مانند ارسال فایل یا پروتوکل گوفر (gopher) برای بازیابی و خواندن فایل ها از سرور وجود داشت. این پروتوکل ها یک ساختار ساده برای انتخاب و دانلود فایل توسط کاربر داشتند. اسناد و فایل ها غالباً بر پایه متن ساده و بدون فرمت خاصی بودند.

انواع وبسایت ها به طور کلی به دو دسته تقسیم بندی می شوند:
1- سایت های استاتیک
2- سایت های داینامیک

سایت های استاتیک:
یک وبسایت استاتیک، صفحاتی در وب هستند که در سرور ذخیره شده اند و به مرورگر کاربر وب بنا به درخواست وی ارسال می شود. این وبسایت ها عموماً بر اساس زبان HTML نوشته می شوند؛ برای کنترل بهتر و بیشتر در طراحی سایت از CSS هم علاوه بر HTML استفاده می کنند. تصاویر معمولا برای ایجاد ظاهر مورد نظر استفاده می شوند و جزئی از محتوای اصلی محسوب می شوند. ویدئو و صوت هم در این سایت ها، استاتیک هستند و به طور خودکار پخش می شوند و عموماً تعاملی نیستند.
این سایت ها به تمام بازدیدکنندگان اطلاعات را به یک شکل نمایش می دهد. در واقع این سایت ها مانند انتشار یک بروشور چاپی به مشتریان است که اطلاعات ثابت و مداوم و استانداردی را برای مدت زمان طولانی به کاربر نمایش می دهد. معمولا این اطلاعات تا مدت زمان طولانی تغییر نمی کنند. به روز رسانی و تغییر محتوای سایت و حتی ویرایش متون و تصاویر یا سایر محتوای دیگر نیازمند مهارت و علم پایه طراحی سایت است.

سایت های داینامیک:
سایت داینامیک (پویا) توانایی تغییر و سفارشی سازی به طور خودکار را دارند. سایت های داینامیک این قابلیت را دارند که بر اساس امکانات و موقعیت کاربر برای او شخصی سازی کند و سپس به او نمایش داده شود. سایت های پویا می توانند با استفاده از فرم های HTML ، نگهداری و خواندن مجدد کوکی های مرورگر (نام کاربری و رمز عبور) یا بازاریابی کلیکی که با آن می توان فهمید کاربران بیشتر در کجا کلیک کرده اند و بیشتر مورد توجه بوده، تعاملی و دو طرفه باشند. از قابلیت های دیگر آن می توان به قابلیت جستجو در وبسایت اشاره کرد. وبسایت های استاتیک تقریبا دیگر جایی در دنیای وب ندارند و سایت هایی که طراحی می شوند همگی داینامیک می باشند. یکی از ویژگی های سایت های پویا، ریسپانسیو بودن یا همان داشتن نسخه موبایلی است.

وبسایت مجموعه ای از فایل های WWW می باشد که شامل یک فایل اولیه به نام "صفحه اصلی" است. برای رسیدن به صفحه اصلی یا خانه باید آدرسی را به نام URL در مرورگرها وارد کنیم. از طریق صفحه اصلی (Home Page) می توان به صفحات دیگر سایت دسترسی پیدا کرد. برای مثال آدرس سایت و صفحه اصلی آروین کارن "ArvinKaren.Com" می باشد که از این صفحه می توان به صفحات دیگر دسترسی پیدا کرد. صفحه اصلی سایت ها می تواند کاربر را به هزاران صفحه دیگر چه به داخل و چه به خارج از وبسایت هدایت کند.

از آنجا که کلمه سایت به یک مکان فیزیکی اشاره دارد ممکن است عده ای وبسایت (Website) را با وب سرور (Webserver) اشتباه بگیرند. سرور به کامپیوترهایی گفته می شود که فایل های یک یا چند وبسایت را در خود نگهداری می کند. وبسایت های خیلی بزرگ می توانند در سرورهای متعدد و در موقعیت های مکانی مختلف قرار بگیرند. سایت هایی مانند گوگل یا IBM سایت های بزرگی هستند که می توانیم از آنها به عنوان مثال یاد کنیم که هزاران فایل از این وبسایت ها در سطح دنیا و بر روی سرورهای مختلف وجود دارد.

وبسایت می تواند توابع مختلفی داشته باشد و برای اهداف و مدهای مختلف استفاده شود. وبسایت می تواند به صورت شخصی باشد (یعنی برای معرفی یک شخص خاص طراحی شود)، می تواند یک وبسایت بازرگانی و تجاری برای یک شرکت باشد و یا برای دولت یا یک سازمان خصوصی و غیرانتفاعی باشد. وبسایت ها به یک موضوع خاص و یا چند موضوع مرتبط خاص اشاره می کنند. از موضوع هایی نظیر سرگرمی و شبکه های اجتماعی تا سایت های خبری و آموزشی.

تمام وبسایت ها که در سطح اینترنت هستند و در سطح World Wide Web حضور دارند در دسترس عموم می باشند. از طرفی هم سایت های اختصاصی که فقط کارمندان یا اعضای آن فقط باید به آن دسترسی داشته باشند می توانند از بستر اینترانت استفاده کنند. صفحات وب، اجزا و بلوک هایی از وبسایت هستند که از HTML یا XHTML تشکیل می شوند. اگر یک دفتر را به وبسایت تشبیه کنیم، صفحات وبسایت حکم برگه های دفتر را خواهد داشت. صفحات وب توسط پروتوکلی به نام HTTP قابل دسترسی و انتقال می باشند. همچنین همین پروتوکل می تواند رمز گذاری شود و به قالب HTTPS در بیاید که شکل امن شده ی HTTP می باشد که امنیت و حریم خصوصی وبسایت و کاربران آن را بالاتر می برد.
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.081 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت