تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

panel123 Offline
#1 ارسال شده : 1398/03/04 09:34:26 ب.ظ
panel123

رتبه: Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 26
مکان: تهران

1 تشکر دریافتی در 1 ارسال
ترموود :


یکی دیگر از مصالح مورد استفاده برای ساخت تابلو تبلیغاتی ترموود می باشد . امروزه از چوب ترموود برای ساخت انواع تابلو سردر مغازه و نمای ساختمان ها استفاده می شود  ترموود یک نوع جنس چوبی محکم و مقاوم  از درخت کاج است که با استفاده از فرآیند سوزاندن و یا نیم سوز کردن چوب بدون استفاده از هرگونه مواد شیمیایی حاصل می شود که فرآیند سوزاندن باعث افزایش مقاومت چوب ترموود در برابر شرایط جوی و محیطی می شود و چوب مقاومی تولید می نماید که استفاده گسترده ای در حوزه های مختلف همچون تابلو مغازه ، کابینت آشپزخانه ، سونا خشک ، کف پوشها ، پوشش های سقفی ، دیوارنماهای  داخلی و خارجی و در و پنجره های چوبی دارد  . کشور فنلاند پیشتاز تولید چوب های حرارتی به روش ترموود می باشد .

نحوه تولید چوب ترموود :
در فرآیند اولیه چوبها به شکلهای دلخواه و مدنظر برش داده شده و در داخل دستگاه ترموود قرار می گیرند تا با استفاده از گرما دادن با درجه حرارت بالا چوب ها خشک شده و رطوبت آنها گرفته شود . در مرحله دوم کار حرارت چوب ها را به قدری بالاتر می برند که رطوبت چوب به طور کامل خارج شود و به صفر برسد ، چوبها مدتی در دمای بین 180 تا 220 درجه سانتیگراد باقی می مانند تا تمام بخش های چوب به رنگ قهوه ای روشن در بیاید . پس از این مرحله دما را به 100 درجه سانتیگراد می رسانند تا چوب ها به آرامی سرد شوند سپس با تزریق  آب دمای چوب را به دمای محیط می رسانند . پس از طی این مراحل تمام خصوصیات منفی چوب با فرآیند حرارت دهی بالا از بین می رود و بخش گسترده ای از رزین چوب از آن بیرون می آید و قسمت باقیمانده به بلور تبدیل گشته و بی ضرر می شود زنجیره های سلولوزی چوب شکسته می شود و اسیدهای آن تجزیه گشته و از هر نوع جانور میکروسکوپی مبرا می گردد . به دلیل عبور از این مراحل سخت چوب ترموود یکی از بهترین و مقاوم ترین نوع چوب ها در مقابل شرایط محیطی و جوی و همچنین تغییر شکل ظاهری می باشد و با توجه به میزان کیفیت چوب تولید شده قیمت ترموود متفاوت می باشد . این چوبها قبل از نصب با رنگ های مخصوص ترمود رنگ می شوند که دارای بیش از 20 نوع تنوع رنگی هستند که دست مشتری را در انتخاب رنگ مدنظرباز می گذارد .

برای تولید چوب های ترموود از دو کلاس استاندارد تولید Thermo-S  Class و Thermo-D  Class بهره می گیرند

روش Class Thermo-s  :
چوب های تولید شده توسط این نوع استاندارد تا 180 درجه سانتیگراد حرارت داده می شوند و بیشتربرای استفاده در محیط های داخلی همچون کف پوش ، در و پنجره ،  مبلمان و سونا کاربرد دارد که با توجه به میزان رطوبت محیط و ابعاد آن بین 6 تا 8 درصد تورم دارد .

روش Class Thermo-D:
در این روش حرارت چوب را بالا برده و چوب را تا 220 درجه سانیتگراد در معرض حرارت قرار می دهند تا در مقابل کلیه شرایط جوی و رطوبتی مستحکم شود و در محیط های خارجی و محوطه های باز مقاومت کافی داشته باشد به همین دلیل از گونه های سوزنی این روش در دیوارنماها ، درب های بیرونی ، سونا ، کفپوشها ، صندلی های و استراحت گاه های فضای سبز، آلاچیق ، باغبام ها ، فلاورباکس ، تابلو مغازه چوبی و نمای ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد و بین 5 تا 6 درصد با توجه به میزان رطوبت محیط تورم پیدا خواهد کرد .

مزایای ترموود :
مقاومت بالا

زیبایی

فاقد رزین

سبک

مقاوم در برابر پوسیدگی و رطوبت

عاری از هرگونه مواد شیمیایی

دوام و عمر طولانی

رنگ های متنوع

همان طور که مطرح شد این نوع چوب به دلیل مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی و خلق نمای کلاسیک امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند . هنگام گذر از معابرشهری حتما با تابلو چوبی سر در مغازه ها یا نمای ساختمان چوبی برخورد کرده اید ، که با توجه به قیمت ترموود و کیفیت آن در اشکال مختلف تولید و نصب شده اند .

منبع : گروه تولیدی ایمن نورتاب

ویرایش بوسیله کاربر 1398/03/04 09:35:48 ب.ظ  | دلیل ویرایش: مشخص نشده است

تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.099 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت