تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

panel123 Offline
#1 ارسال شده : 1398/02/24 09:03:15 ب.ظ
panel123

رتبه: Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 26
مکان: تهران

1 تشکر دریافتی در 1 ارسال
عناصر بکار رفته در پیام تبلیغاتی را بشناسیم
استراتژی بازاریابی موفق درعرصه تبلیغات با بهره گیری از ابزارهای تبلیغاتی همچون تابلوسازی به شیوه تابلو چلنیوم ، رسانه ها ، اینترنت و شبکه های اجتماعی ، یکی از کارآمدترین راه ها برای دستیابی به مشتریان وفادار و در نهایت فروش بیشتر کالا یا ارائه خدمات می باشد . برنامه بازاریابی با شناسایی فرصت ها شناخت کامل کسب و کار رابطه بین صنعت و مشتریان را تنظیم می نماید و زمینه فروش بیشتر را فراهم می نماید و موجب پیروزی در بازار رقابت می شود .

عناصر مهم در یک برنامه ی بازاریابی :
1) هدف :
اصلی ترین عنصر داشتن هدف واقع بینانه است که هدف هر کسب و کار داشتن مشتریان بیشتر و کسب سود بالاتر می باشد اما در کنار این اهداف نام و اعتبار هم باید توسعه پیدا کند تا در ذهن مخاطب رسوخ نماید در واقع برند و هویت شما تعیین کننده نوع نگرش مشتری به شما و کسب وکارتان می باشد . از دیگر اهداف استراتژی بازاریابی ارائه خدمات با کیفیت و مستمر و خدمات پس از فروش و پاسخگو به نیازهای بعدی مشتریان می باشد .

2) تحلیل وضعیت شرکت
استراتژی بازاریابی موفق خواهد بود که با استفاده از ابزارهای برنامه ریزی دقیق بتواند نقاط قوت ، ضعف ، فرصت ها و تهدیدهای کسب و کار شما را در داخل و خارج از سازمان شناسایی نماید و تا بتوانید در مقابل تغییرات نابهنگام واکنش مناسبی نشان دهید و دچار بحران و ضررهای ناشی از عدم برنامه ریزی و بی ثباتی بازار نشوید .

3) پیام :
در یک استراتژی بازاریابی موفق ، پیام تبلیغاتی نقش بسزایی در جذب مشتری ایفا می نماید و تکرار این پیام به طور مستمر باعث تبلیغ و متمایز نمودن شما از سایر رقبا می شود . همیشه سعی کنید هدف اصلی کسب و کار خودتان را در پیام تبلیغاتی بگنجانید و پیامی مرتبط و جذاب درج نمایید و در پیام خود خلاقیت به خرج دهید تا تاثیرگذاری بیشتری در ذهن داشته باشید . عناصر متعددی در شیوایی و گیرایی یک پیام تبلیغاتی دخیل هستند که عبارتند از :

1) زبان تبلیغ :
زبان و شیوه بیان تبلیغ باید متناسب با فرهنگ اجتماعی و توانایی‌های ذهنی مخاطبان تنظدم شود.در امر تبلیغات دو نوع زبان تبلیغی مستقیم و محاوره ای و موجز و منفصل وجود دارد.زبان تبلیغاتب معمولا غیر رسمی‌و محاوره ای است اما در کنار استفاده از این زبان در آگهی‌های تجاری تمایل زیادی به استفائه از کلام موجز یا منفصل وجود دارد (شاه محمدی)

2) آهنگ تبلیغ :
آهنگ مورد استفاده در تبلیغات که به صورت موزون با کلام همراه است نفش بسزایی را در گیرایی و درک مطلب ایفا می نماید . آهنگ ساخته شده بر روی تبلیغات می بایست با فضای فرهنگی جامعه و استعدادها و سلیقه های شنیداری متعدد هم خوانی داشته باشد و متناسب با فرهنگ و سلیقه و سن وسال مخاطب تدوین گردد .

3) رنگ آمیزی :
رنگ‌ها نه تنها مفاهیم تبلیغ را به ذهن مخاطب منتقل می‌کنند بلکه هنگامی‌که در کنار رنگ‌های مختلف دیگر قرار می‌گیرند مفاهیم جدیدی به خود می‌گیرند به همین دلیل یک مدیر تبلیغات باید از جنبه‌های روانی و ادراکی رنگ‌ها اگاه باشد (محمدیان ، 1379)

4) شعار تبلیغاتی
شعار تبلیغاتی نقش مهمی در برقراری و تداوم ارتباط بین مخاطب و آگهی دارد به طوری که اگر یک شعار تبلیغاتی به خوبی طراحی شود حال فرقی نمی کند که یک عبارت ساده یا موزون باشد یا یک کلمه و یا یک پرسش خاص ، مهم نوع طراحی و بازی با ذهن مخاطب و میزان تاثیرگذاری آن است که می تواند سالها در ذهن مشتری نقش ببندد .

شعارهای تبلیغاتی به دو دسته کلی تقسیم بندی می شود :
1) شعارهای نهادی : این دسته از شعارها معمولا برای ایجاد ذهنیتی مثبت و معتبر از شرکت ، نهاد یا موسسه ساخته می شود تا بتواند مشتری بیشتری جذب نماید و در اکثر شرکت ها کل پیام تبلیغاتی شرکت دریک شعار خلاصه می شود که در همه تبلیغات و سربرگ های شرکتشان موجود است تا بتواند یک تصویر مثبت برای ارتقاء کالا و خدمات ارائه شده داشته باشد

2) شعارهای کالا : این شعارها به معرفی کالا و خدمات می پردازد و جنبه های مثبت کار را به تصویر می کشد و در این نوع تبلیغات از قانون بزرگ نمایی برای معرفی یک محصول بهره می گیرند و قدرت تبلیغ را بالا می برند و ادعایی بزرگتر از آنچه که در ظاهر وجود دارد را به نمایش می گذارند .

ویژگی های شعار تبلیغاتی ایده آل :
شعار تبلیغاتی با سایر اشکال نگارش تفاوت دارد چون که شعار تبلیغاتی به این منظور تنظیم می‌شود که در خاطر افراد بماند و واژه در دهانها تکرار شده جا بیفتد و بتواند نام کالا و پیام آن را در ذهن مشتری حک کند. شعار ایده آل، شعاری است که کوتاه و سلیس بوده و افراد راحت بتوانند آن را به یاد بیاورند. رعایت نکته‌هایی چون صراحت و روشنی، توازن و سجع، تناسب و سادگی در تنظیم شعار تبلیغاتی، مفید به نظر می‌رسد(محمدیان ، 1379)

منبع : گروه تولیدی ایمن نورتاب
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.093 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت