تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

bakhhshif639 Offline
#1 ارسال شده : 1397/12/14 05:50:23 ب.ظ
bakhhshif639

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 47
مکان: tehran

تامین مالی از طریق بدهی چیست؟
🔸 تامین مالی به وسیله بدهی زمانی اتفاق می‌افتد که شرکت با فروش ابزارهای بدهی به افراد و یا سرمایه‌گذاران نهادی پولی را برای افزایش سرمایه در گردش یا هزینه‌های سرمایه، جذب می‌کند. در ازای پول وام داده شده، افراد یا مؤسسات به‌عنوان اعتباردهندگان شناخته شده، و تعهد می‌گیرند که اصل و بهره بدهی بازپرداخت می‌شود.
راه دیگر برای جذب سرمایه در بازارهای بدهی، انتشار سهام درعرضه عمومی است؛ که به این روش تامین مالی از طریق فروش سهام می‌گویند.
بهترین مقالات در زمینه تامین مالی جمعی و تامین مالی در سایت یوفاند میتوانید مطالعه کنید
جزئیات تامین مالی مبتنی طریق بدهی
هنگامی که یک شرکت نیاز به پول دارد، از سه مسیر می‌تواند تامین مالی کند: فروش سهم، ایجاد بدهی یا ترکیبی از هر دوی آن‌ها. فروش سهم، واگذاری بخشی از مالکیت شرکت است. این روش به سهامداران حقی را بر درآمدهای آتی شرکت می‌دهد اما از طرفی نیاز به بازپرداخت ندارد. اگر شرکت ورشکسته شود صاحبان سهام در آخر صف دریافت‌کنندگان پول هستند.
مسیر دیگری که شرکت برای افزایش سرمایه کسب‌وکار خود پیش رو دارد ایجاد بدهی است.
تامین مالی از طریق بدهی زمانی اتفاق می‌افتد که یک شرکت محصولاتی با درآمد ثابت مانند اوراق قرضه، یا سایر ابزار مبتنی بر بدهی را برای به دست آوردن سرمایه مورد نیاز به‌منظور رشد و گسترش عملیات خود به سرمایه‌گذاران بفروشد. هنگامی که یک شرکت اوراق قرضه صادر می‌کند، سرمایه‌گذارانی که اوراق قرضه را خریداری می‌کنند، وام‌دهندگانی هستند که در قالب شخصی یا نهادی شرکت را با بدهی تامین مالی می‌کنند. مبلغ وام سرمایه گذاری شده که به عنوان اصل وام نامیده می‌شود، باید در یک تاریخ توافق شده در آینده پرداخت شود. اگر شرکت ورشکسته شود، وام‌دهندگان ادعای بالاتری نسبت به دارایی های نقدی نسبت به سهامداران دارند.
برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه کنید
http://ufund.ir/
هزینه تامین مالی از طریق بدهی
ساختار سرمایه شرکت متشکل از بدهی و حقوق صاحبان سهام است. هزینه سهام، پرداخت سود سهم به صاحبان سهام است و هزینه بدهی پرداخت بهره به دارندگان اوراق قرضه است. وقتی یک شرکت اوراق بدهی صادر می‌کند نه تنها متعهد به بازپرداخت اصل بدهی است بلکه متعهد به پرداخت بهره سالانه به دارندگان اوراق قرضه نیز می‌شود. نرخ بهره پرداخت شده به این ابزار بدهی نمایانگر هزینه قرض گرفتن برای صادر کننده اوراق بدهی است.
مجموع هزینه‌های تامین مالی از طریق سهام و بدهی، هزینه سرمایه شرکت است.
هزینه سرمایه نشان‌دهنده حداقل بازدهی است که شرکت باید کسب کند تا حقوق صاحبان سهام،‌ طلبکاران و سایر تامین‌کنندگان سرمایه را تضمین کند. تصمیمات سرمایه‌گذاری شرکت در ارتباط با پروژه‌ها و عملیات جدید همیشه باید با بازدهی بیشتر از هزینه سرمایه همراه باشد. اگر بازدهی کمتر از هزینه سرمایه باشد آنگاه شرکت عایدی مثبتی برای سرمایه‌گذاران ندارد. در این مورد شرکت نیاز به ارزیابی مجدد ساختار سرمایه خود دارد.
فرمول هزینه تامین مالی از طریق بدهی به صورت زیر است:
K = هزینه بهره x (1 - نرخ مالیات)
که در اینجا K هزینه ایجاد بدهی است.
از آنجا که بهره بدهی در بسیاری از موارد از مالیات کسر می‌شود، هزینه بهره برمبنای بعد از مالیات محاسبه می‌شود تا با هزینه سهام قابل مقایسه‌تر شود زیرا بر درآمد حاصل از سهام مالیات اخذ می‌شود.
اندازه‌گیری تامین مالی از طریق بدهی
یک معیار برای اندازه‌گیری و مقایسه اینکه چه میزان از سرمایه شرکت از طریق بدهی تامین شده است نسبت بدهی به سهام است(D/E).
مقاله تامین مالی
به عنوان مثال اگر کل بدهی 2 میلیون دلار و کل حقوق صاحبان سهام 10 میلیون دلار باشد،‌نسبت بدهی به سهام 20٪ است. این به این معنی است که به ازای هر یک دلار بدهی 5 دلار سهام وجود دارد. به طور کلی نسبت بدهی به سهام پایین به نسبت بالا ارجحیت دارد هرچند برخی صنایع نسبت به دیگر صنایع تحمل بدهی بیشتری دارند.
هم بدهی و هم سهام در ترازنامه منعکس می‌گردند.
تامین مالی شرکتی
نرخ‌ بهره‌های تامین مالی از طریق بدهی
برخی از سرمایه‌گذاران در اوراق بدهی به حفظ اصل پول علاقه‌مند هستند در حالی که برخی دیگر به دنبال بازدهی در قالب بهره هستند.
روش های تامین مالی + PDF
نرخ بهره توسط نرخ‌های بازار و اعتبار وام‌گیرنده تعیین می شود. نرخ‌های بهره بالاتر منجر به احتمال بیشتر نکول و در نتیجه ریسک بالاتر می‌شود. علاوه بر پرداخت بهره، تامین مالی از طریق بدهی مستلزم پایبندی قرض‌گیرنده به یک سری قوانین معین در رابطه با عملکرد مالی است.
تامین مالی از طریق بدهی ممکن است دشوار باشد اما برای بیشتر شرکت‌ها تامین منابع مالی را در نرخ‌های کمتر از تامین مالی با سهام به‌ویژه در دوره‌هایی که نرخ بهره پایین است فراهم می‌کند. مزیت دیگر تامین مالی از طریق بدهی این است که بهره بدهی از مالیات کسر می‌شود. با این حال، اضافه کردن بیش از حد بدهی می‌تواند هزینه سرمایه را افزایش دهد و منجر به کاهش ارزش فعلی شرکت می‌شود.
تبلیغات
bakhhshif639 Offline
#2 ارسال شده : 1397/12/14 06:24:34 ب.ظ
bakhhshif639

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 47
مکان: tehran

دبیر کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار، آخرین اخبار این کمیته و پیشنهادهای جدید در خصوص فرآیند انتشار اسناد خزانه اسلامی را تشریح کرد .
مجید پیره به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: کمیته فقهی در جلسه گذشته ، بررسی ابعاد فقهی پیشنهادهایی را که در خصوص توسعه ساختار انتشار اسناد خزانه اسلامی مطرح شده بود در دستور کار خود قرار داد.
بهترین مقالات در زمینه تامین مالی جمعی و تامین مالی در سایت یوفاند میتوانید مطالعه کنید
تامین مالی مبتنی بر سهام چیست؟
وی اظهار داشت: پیشنهادها عموما این سوال را مطرح می کرد که اگر شرایط تورمی در کشور بالاتر از مقداری باشد که ابتدای واگذاری اسناد خزانه اسلامی توافق شده، آیا این امکان وجود دارد که مقدار مازادی به صورت داوطلبانه توسط دولت به دارنده اسناد خزانه پرداخت شود یا خیر.
پیره افزود: کمیته فقهی در خصوص این موضوع بعد از آنکه ابعاد مختلف آن را بررسی کرد چنین جمع بندی کرد که با توجه به اینکه این پرداخت مازاد به صورت داوطلبانه است و نه یک الزام قراردادی، لذا از نظر کمیته فقهی بلامانع است .
تامین مالی شرکتی
رئیس گروه مالی اسلامی مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: پیشنهاد دیگر این بود که آخرین دارنده اسناد خزانه اسلامی به جای دریافت مبلغ اسمی اسناد در مقطع سررسید، این امکان و توانایی را داشته باشد که در صورت تمایل، سهام را از دولت تحویل بگیرد. کمیته فقهی در مورد این موضوع هم به این جمع بندی رسید که اگر نرخ تعویض هر سند خزانه با سهام در ابتدا مشخص باشد و اختیار تبدیل یا عدم تبدیل با دارنده سند خزانه باشد، از نظر فقهی این امکان وجود دارد که دارنده در مقطع سررسید بتواند سهام دریافت کند.
به گفته پیره، پیشنهاد دیگری که در این خصوص در کمیته فقهی جمع بندی شد، امکان سنجی تشکیل یک صندوق سرمایه گذاری با سهام دولت بود که تحت مدیریت خود دولت باشد و امکان تعویض اسناد خزانه اسلامی با واحدهای سرمایه گذاری این صندوق در مقطع سررسید با همان فرایندی که در خصوص سهام گفته شد، در اینجا هم وجود داشته باشد.
وی توضیح داد: بنابر این، مطابق این طرح، دارنده سند خزانه در مقطع سررسید در صورت تمایل می تواند به جای دریافت ارزش ریالی، واحد سرمایه گذاری این صندوق را دریافت کند که این موضوع هم در کمیته فقهی مورد موافقت قرار گرفت؛ البته با این قید که اختیار تبدیل یا دریافت ارزش نقدی آن با دارنده سند خزانه باشد.
امکان سنجی فقهی انضمام کوپن های سود به اسناد خزانه اسلامی
دبیر کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار، در ادامه با اشاره به پیشنهاد دیگری که در خصوص اسناد خزانه اسلامی در جلسه گذشته در کمیته فقهی جمع بندی شد، گفت: این پیشنهاد مربوط به امکان سنجی فقهی انضمام کوپن های سود به اسناد خزانه اسلامی بود.
پیره ادامه داد: در خصوص این موضوع هم کمیته فقهی به این جمع بندی رسید که این امکان وجود دارد که در اسناد خزانه اسلامی، کوپن های سود به صورت داوطلبانه از طرف دولت به اسناد خزانه اسلامی منضم شود و فردی که در مقطع سررسیدهای این کوپن های سود ، مالک اسناد خزانه هست بتواند سودی هم دریافت کند.
وی در عین حال افزود: کمیته فقهی تاکید کرد بهتر است از نظر ملاحظات فقهی بر مبنای نرخ تورم، ارقام کوپن های سود به گونه ای تعیین شود که در ابتدا رقم مشخصی بین طرفین توافق نشود ، بلکه در مقطع پرداخت سود، رقم سود این کوپن ها نیز محرز و اعلام شود. این از نظر کمیته فقهی بهتر است اما در صورتی که مبلغ های کوپن های سود در همان ابتدا هم تعیین شود، منع فقهی ندارد.
پیره سپس در پاسخ به سوالی درباره ضمانت اجرایی این روش گفت: پرداخت مبالغ مربوط به انتشار اسناد خزانه اسلامی، در بودجه های سنواتی که تنظیم می شود و مجلس به دولت ابلاغ می کند پیش بینی می شود . طبیعتا اگر بار مالی حاصل از پیشنهاد جدید در قوانین بودجه سنواتی پیش بینی شود، امکان عملیاتی شدن آن وجود دارد؛ اما اینکه بگوییم این موضوع ، باعث ربوی شدن اسناد خزانه اسلامی می شود، از نظر کمیته فقهی چنین نیست.
پیشنهاد اصلاحی در خصوص انتشار اوراق اجاره مبتنی بر سهام
دبیر کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه گفتگو با سنا اظهار داشت: پیشنهاد اصلاحی در خصوص انتشار اوراق اجاره مبتنی بر سهام، موضوع دیگری بود که در کمیته فقهی بحث شد. در حال حاضر شرکت هایی که می خواهند از محل سهام، اوراق اجازه منتشر کنند طبق رویه ای که به تایید کمیته فقهی رسیده، آخرین صورت های مالی آن شرکت را ملاک ارزیابی قرار می دهیم و برخی از انواع سهام جهت اجاره دادن آنها تایید می شوند و بعضی هم تایید نمی شوند .
ابزارهای تامین مالی
پیره افزود: مطابق پیشنهادی که در جلسه اخیر کمیته فقهی مطرح و مصوبه قبلی اصلاح شد، کمیته فقهی در عین حالی که آخرین صورت های مالی شرکت ها را بررسی می کند، موافقت کرد اگر شرکتی احراز کند از نظر ارزیابی مجدد دارایی ها مقدار ارزش بیشتر از آن چیزی است که در ارزش دفتری و صورت های مالی ثبت شده، دارایی های تجدید ارزیابی شده هم ملاک ارزیابی قرار بگیرد و در صدور تاییدیه یا عدم تاییدیه فقهی درخصوص اجاره سهام موثر باشد .
دبیر کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار خاطر نشان کرد: از این پس شرکت هایی که می خواهند از محل اوراق اجاره مبتنی بر سهام تامین مالی کنند، می توانند با ارایه مدارک مثبته، تجدید ارزیابی را در خصو ص دارایی های ثابت خود ارائه دهند و بر این مبنا پیش بینی می شود ظرفیت تامین مالی از محل اوراق اجاره مبتنی بر سهام افزایش پیدا کند.
سرمایه گذاری خطرپذیر VC) یا (Venture capitalدر واقع سرمایه ای است که از گروه‌های سرمایه‌گذاری ای دریافت می‌کنید که با استارتاپ‌ها و کسب و کارهای کوچک کار می‌کنند. این گروه‌ها بر سرمایه سرمایه گذارانی که می‌خواهند در شرکت‌هایی با پتانسیل رشد قوی در ازای دریافت سهام سرمایه گذاری کنند، نظارت می‌کنند. سرمایه گذاری خطرپذیر یکی از راه های دریافت پول برای شروع و یا رشد کسب و کارهای کوچک می‌باشد. بیشتر سرمایه گذاری‌های خطرپذیر همانطور که از عنوان آن‌ها پیداست، در معرض خطر بالایی قرار دارند. سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر با مدیریت فعالانه و برنامه‌ریزی در توسعه مدل‌های راهبردی، در کسب‌وکار هدف و ارزش افزوده و افزایش قیمت سهام این شرکت‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند. رونق و توسعه فعالیت‌ های سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر موتور محرکه و محور اصلی رشد محصولات جدید و نوآوری در عرصه فناوری است.
سرمایه گذاران در هنگام انتخاب سرمایه گذاری VC خود به اندازه شرکت، دارایی‌ها و خطوط توسعه محصول نگاه می‌کنند. در مقایسه با انواع سرمایه گذاری های دیگر وجوه سرمایه گذاری خطرپذیر تنها بر سرمایه گذاری در مراحل اولیه تمرکز می‌کند. تغییرات در دنیای سرمایه گذاری، این نوع از سرمایه گذاری را در میان انبوهی از سرمایه گذاران مشروع قابل دسترس تر و امکان پذیر تر کرده است. بنگاه های سرمایه گذاری خطرپذیر عموما نقش فعالی را در سرمایه گذاری خود ایفا می‌کنند و در مقابل نیز معمولا خواهان جایگاه در هیئت مدیره نیز هستند بنابراین به این شکل می توان از تجربیات و راهنمایی های آن ها نیز بهره گرفت.
برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه کنید
http://ufund.ir
bakhhshif639 Offline
#3 ارسال شده : 1398/02/23 06:45:17 ق.ظ
bakhhshif639

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 47
مکان: tehran

تامین مالی انبوه روشی جدید برای تامین و جذب سرمایه پروژه‌های اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی و انتفاعی است. Crowd Funding بر تامین سرمایه (Funding) از طریق انبوه سرمایه‌گذاران خرد (Crowd) متکی است. به عبارت دیگر تامین مالی جمعی با دریافت سرمایه از تعداد زیادی از افراد با استفاده از یک فراخوان که غالباً از طریق اینترنت صورت می‌گیرد، تعریف می‌شود. آنچه که تأمین مالی جمعی را از سایر روش‌های تأمین مالی متمایز می‌سازد، استفاده از جمعیت انبوهی از افراد عادی به جای مشارکت‌کنندگان حرفه‌ای در بازارهای مالی است. صاحبان ایده و افراد کارآفرین برای شروع یا ادامه فعالیت خود می‌توانند با استفاده از زیرساخت‌های فناورانه، بدون صرف هزینه و به دور از بوروکراسی‌های تأمین اعتبار بانکی، سرمایه لازم برای شروع فعالیت خود را تأمین کنند.
مدل‌های تامین مالی جمعی به چهار دسته کلی تقسیم می شود:
تامین مالی مبتنی بر اهدا: تامین مالی به‌صورت خیریه برای حمایت از پروژه‌ها. این روش اغلب در پروژه‌های غیرانتفاعی یا بشردوستانه کاربرد دارد و مشارکت‌کنندگان انتظاری در قبال حمایت مالی انجام شده ندارند.
تامین مالی مبتنی بر پاداش: تامین مالی با ارائه پاداش‌های غیر پولی به حامیان. در این روش تامین‌کننده در قبال وجهی که پرداخت کرده از نوعی پاداش برخوردار
می‌شود. این پاداش می‌تواند تخفیف خرید محصول یا کالا یا خدمات پس از ارائه آن باشد.
تامین مالی مبتنی بر قرض یا تسهیلات: تامین مالی با ارائه قرارداد اعتباری به انبوه مردم. در این حالت از تامین مالی جمعی، وام یا قرض توسط انبوهی از مردم تامین می‌شود.
تامین مالی مبتنی بر سهام: تامین مالی با ارائه یک سهام از شرکت هدف به انبوه مردم. در این حالت مشارکت‌کننده انتظار دارد تا درصدی از درآمد پروژه به وی تعلق گیرد.
در يك طرف اين تعامل، مجموعه‌اي از فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در قالب ايده يا پروژه وجود دارد كه توسط كارآفرينان معرفي مي‌شود و از جمع درخواست مي‌كنند تا براي تأمين مالي مشاركت كنند. در طرف ديگر، جمعيتي از مردم علاقمند به سرمايه‌گذاري هستند كه با تكيه بر خرد جمعي و نظام ارزيابي مبتني بر خرد جمعي شبكه، ضمن تبادل آراء و ارزيابي ميزان ريسك و سود هريك از فرصت‌ها، به رتبه‌بندي و اولويت‌گذاري آن‌ها مي‌پردازند كه در نهايت با انتخاب خوش آتيه‌ترين و مطمئن‌ترين فرصت‌هاي معرفي شده، نسبت به تأمين مالي آن مشاركت مي‌كنند و اين چرخه رتبه‌بندي و مشاركت تا زماني تكرار مي‌شود كه طرح‌هاي منتخب به هدف تأمين بودجه كامل رسيده و از فهرست‌هاي سرمايه‌گذاري خارج شود. محصول شرکت فراز یک بستر مشارکتی و پلتفرمی است که فرآیند تامین مالی جمعی را تسهیل و اجرایی می‌کند. تعامل سرمایه‌گذار و صاحب پروژه یا ایده در این بستر مشارکتی اتفاق می‌افتد.
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.131 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت