تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

mina Offline
#1 ارسال شده : 1397/10/10 01:20:58 ب.ظ
mina

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 34
مکان: تهران



موسیقی ایرانی:چهار مضراب ، در نیم قرن اخیر بسط و گسترش قابل توجهی یافته است. شکل نوین این فرم در آثار استاد ابوالحسن صبا مشهود است. در قدیم چهارمضراب پیرامون قالب کوچک ریتمیکی گسترش می یافت و حرکت ملودی ها نیز بصورت محدود و قرینه بود، اما در شیوه های نوین، ملودی نقش بیشتری پیدا کرده است و گسترش آن ریشه در فرهنگ و سنت و آیین های هزاران سال این سرزمین دارد. موسیقی این سرزمین سرشار از غنای فرهنگی و معنوی است. سازهای تار، سه تار، سنتور، کمانچه، قیچک، تمبک، نی، قانون، عود از مهمترین سازهای ایرانی هستند که همگی در آموزشگاه موسیقی سازنو زیر نظر بهترین و برجسته ترین اساتید تدریس می شوند. نوازندگان بسیاری از قدیم الایام برای شناساندن این موسیقی به جهانیان تلاش های بسیار نموده اند. از میان این بزرگان می توان به محمدرضا شجریان، محمدرضا لطفی، حسین علیزاده، فرامرز پایور، پرویز مشکاتیان، بهداد بابایی، شهرام ناظری، حسن کسایی، داریوش طلایی، کیوان ساکت، علیرضا قربانی، سالار عقیلی، علی قمصری و داوود آزاد را نام برد.
درمیان اروپاییان و دیگر مردمان جهان نیز موسیقی ایرانی بسیار دلنشین و محبوب بوده و طرفداران بسیاری در خارج از مرزهای ایران دارد. بعنوان مثال کنسرت های استاد مجید درخشانی در خارج از کشور همیشه با استقبال خوب غیرایرانیان مواجه می شود. موسیقی ایرانی یکی از مهمترین و شاخص ترین هنرهای این سرزمین است که باید با دقت و مسؤلیت ویژه ای محافظت شود.موسیقی ایرانی را در دو حوزه مهم می توان بررسی کرد: ایتدا موسیقی نواحی مختلف و دوم موسیقی رسمی(سنتی) که ما بهتر می¬دانیم آن را موسیقی کلاسیک ایرانی ینامیم. چون واژه کلاسیک به وضوح نشان دهنده همان معنی هست. چندین فرم موسیقیایی در موسیقی ایرانی وجود دارند:
پیش درآمد، همانطور که از نامش پیداست، قطعه ای است که پیش از درآمد اجرا می شود. این فرم معمولاً با سرعتی سنگین در محدوده درآمد و گوشه های اصلی ساخته می شوند و میزان های آن می توانند ساده یا ترکیبی باشند. پیش درآمد از ابداعات درویش خان در قرن اخیر است.
با دگرگونی هایی در طرح ریتم اصلی انجام می گیرد. برای آگاهی بیشتر در مورد این فرم به مقدمه ی کناب سی قطعه چهار مضراب تألیف استاد فرامرز پایور مراجعه کنید.
رنگ، قطعه ای ضربی با سرعت نیمه تند است که در آخر هر دستگاه در قالب میزان اجرا می شود. نوع کنونی رنگ که بیشتر برای رقص مناسب است از زمان قاجار به بعد متداول شد. رنگ های قدیمی که نمومه های آن ها در ردیف موجود است، ریتم های متفاوت و متنوعی دارند، مانند رنگ حربی، رنگ دلگشا، رنگ نستاری و …
ضربی، قطعه ریتمیکی است که فرم آزاد دارد و ملودی های آن براساس حرکت ملودی گوشه ها شکل می گیرند. معمولاً ضربی بنابه ذوق و سلیقه نوازنده یا خواننده به صورت بداهه اجرا می شود.
بسته نگار، دارای وزن مشخصی است و می توان آن را بعنوان انگاره ی ریتمیک شناخت. به همین دلیل در تمام گوشه ها قابل اجرا است. در ردیف این انگاره ی ریتمیک در گوشه های حجاز، مخالف سه گاه، مخالف چهارگاه
تبلیغات
proritm Offline
#2 ارسال شده : 1399/03/01 05:21:19 ب.ظ
proritm

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 6

بسیار عالی خیلی خوب پاسخ دادین من ایم مطلب رو در سایت موسیقی دیگری دیده بودم
ریتم آوا
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.123 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت