تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

MOMIVAND Offline
#1 ارسال شده : 1397/09/27 03:58:27 ب.ظ
MOMIVAND

رتبه: Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 25

1 تشکر دریافتی در 1 ارسال
فکر می کنید واقعا پیتزا و شکلات باعث به وجود آمدن جوش های آکنه ای در شما می شود؟

آیا واقعا برای اینکه از شر جوش های خود خلاص شوید سرخ کردنی کمتر می خورید؟

5 نکته زیر تصورات اشتباهی است که مردم اغلب راجع به پوست خود دارند.

شکلات باعث آکنه نمی شود ولی شیر چرا!!
اگرچه مطالعات کمی در مورد رابطه رژیم غذایی و آکنه انجام شده است اما در اکثر این مطالعات چیزی راجع به تاثیر شکلات بر آکنه گفته نشده است. مردم اغلب فکر می کنند غذاهای چرب مثل شکلات، پیتزا، سیب زمینی سرخ کرده و بقیه ی غذاهای سرخ کردنی به نحوی باعث بسته شدن منافذ پوستیشان می شود و روغن آن هم به سطح پوست ترشح می شود. در واقع آکنه به این خاطر به وجود می آید که منافذ پوست به خاطر سلول های پوستی و باکتری های داخل منافذ بسته می شوند. مطالعات اخیر نشان می دهد که ممکن است ارتباطی بین شیر و بقیه ی محصولات لبنی با به وجود آمدن آکنه وجود داشته باشد. گفته می شود هورمون ها، بقیه ی فعل و انفعالات بدن و غدد چربی پوست سبب به وجود آمدن آکنه شود.

در حال حاضر پزشکان به این بیماران توصیه می کنند مصرف فرآورده های لبنی را محدود کنند ولی به هیچ وجه قطع نکنند.

ضد تعریق ها و دئودرانت ها را بهتر است شب ها استفاده کنید:
اغلب افراد از این موضوع شکایت دارند که ضد تعریق ها و دئودرانت هایی که استفاده می کنند، چندان مؤثر نیستند. یک روش برای مقابله با این مساله این است که ضد تعریق ها و اسپری ها را شب، قبل از خواب استفاده کرد. صبح بعد از بیدار شدن از خواب هم یک نوبت دیگر دئودرانت استفاده کنید. به این صورت میزان تعریق های آزار دهنده را به حداقل می رسانید. کسانی که تعریق شدید دارند و از این موضوع ناراحت هستند بهتر است به یک متخصص پوست مراجعه کنند. برای این افراد گاهی محلول بوتوکس تزریق می شود که به مدت 6 تا 9 ماه جلوی تعریق غدد عرق ناحیه ی تزریق را می گیرد.

خال های مسطح هم می توانند زمینه یک سرطان پوست باشند:
خیلی ها فکر می کنند فقط زمانی که یک خال بزرگ و گوشتالود روی سطح پوستشان به وجود بیاید می تواند نشانه ی سرطان باشد. این افراد غالبا خال های مسطح و یا ضایعات همسطح را که تغییر رنگ داده اند نادیده می گیرند. در حالی که این ضایعات مسطح هم می توانند زمینه ی یک ملانوما یا سرطان پوست باشند.

به طور کلی باید درمورد ضایعات پوستی متوجه چهار نکته باشیم: ضایعات و خال های نامتقارن، ضایعاتی که لبه و حاشیه ی نامنظم دارند، رنگ غیر طبیعی ضایعات و سایر ضایعات بالاتر از نیم سانتی متر می تواند خطرناک باشد. همچنین هر نوع تغییر در شکل ضایعات پوستی هشدار دهنده محسوب می شود.

داروهای ضد آکنه را باید روی تمام صورت مالید نه فقط روی جوش ها:
اغلب کسانی که گرفتار آکنه هستند، داروهای ضد جوش و آکنه، چه آنهایی که توسط پزشک تجویز شده و چه آنهایی که از داروخانه تهیه کرده اند را فقط روی جوش های صورتشان می مالند و به بقیه پوست کاری ندارند. در حالی که اکثر این داروها، بیشتر برای جلوگیری از به وجود آمدن جوش های جدید در جاهای دیگر پوست تهیه شده اند وظیفه آنها صرفا از بین بردن جوش ها و خشک کردن آن ها نیست. این داروهای ضد آکنه، باکتری های سراسر پوست را که باعث به وجود آمدن یک جوش چرکی می شوند از بین می برند و به همین دلیل بهتر است در سراسر پوست صورت بکار برده شوند.

زخم هایی که پانسمان شده اند زودتر از زخم های باز بهبود پیدا می کنند:
این تصور غلط وجود دارد که با باز گذاشتن زخم ها و هوا خوردن آن، زخم زودتر خوب می شود. به همین دلیل بعد از یکی دو روز از پانسمان زخم، آن را باز می کنند تا به اصطلاح هوا بخورد و خشک شود. در واقع مطالعات نشان داده است که زخم ها در یک محیط مرطوب بهتر بهبود می یابند. بنابراین بهتر است تا جایی که امکان دارد با یک پانسمان استریل و یک پماد آنتی بیوتیکی مثل پماد نئومایسین زخم را مرطوب نگه داشت تا کاملا خوب شود.

ویتامین E جلوی زخم ها را می گیرد:
این نکته تقریبا خلاف چیزی است که مردم تصور می کنند. در واقع این ویتامین یک نوع آنتی اکسیدان است که جلوی آسیب های آکسیداتیو پوست را می گیرد اما هیچ مطالعه ای وجود ندارد که نشان بدهد این ویتامین می تواند باعث بهبود زخم ها شود. در واقع بر اساس بررسی های، مشخص شده است که این ویتامین به خاطر همین خاصیت خود جلوی بهبود سریع زخم را می گیرد و جوش خوردن زخم را آهسته می کند.

بهتر است به جای این ویتامین از ژل های سیلیکونی که به صورت ورقه در آمده اند برای پوشاندن زخم و کمک به جوش خوردن سریع تر آن استفاده کرد.
منبع:توبیستی
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.079 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت