تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

مونا Offline
#1 ارسال شده : 1397/09/21 06:00:46 ب.ظ
مونا

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 7
مکان: تهران

در میان تمامی پوست ها، پوست های حساس به مراقبت بیشتری نسبت به سایر پوست ها نیازمندند. پوست های حساس در مقابل سرما، گرما، خشکی هوا و دیگر عوامل آسیب پذیر هستند. بنابراین نیاز به مراقبت و رسیدگی دارند. در این مقاله به بررسی این نوع از پوست، راه های مراقبت و رسیدگی به آن می پردازیم.

برای مراقبت و نگهداری از این نوع پوست به 9 نکته کلیدی اشاره خواهیم کرد. با رعایت این نکات پوستی سالم و زیبا خواهید داشت:

1-مرطوب کننده را فراموش نکنید:
شستن مداوم پوست و استفاده از صابون ها و مواد شوینده به طور طبیعی رطوبت پوست را کم کرده و سبب می شوند پوست خشک و چروک شود. به همین دلیل بهتر است پس از هر بار شستشو و یا استحمام پوست خود را با مرطوب کننده های مناسب بپوشانید. مرطوب کننده ها رطوبت پوست شما را تامین کرده و یک سطح محافظتی را بر روی پوست شما ایجاد می کنند تا از خشکی و آسیب های احتمالی در امان باشند.

2-با پوست خود خشن رفتار نکنید:
اگر پوست حساسی دارید بهتر است استفاده از لیف و یا اسکراپ های خشن را کنار بگذارید. اگر چه استفاده از اسکراپ ها و لیف های خشن در برداشتن لایه های مرده ی پوست به شما کمک می کنند، ولی در عین حال می تواند آسیبی بسیار جدی برای پوست شما باشد. همچنین برای شستن پوستتان بهتر است از آب ولرم و یا سرد استفاده کنید چرا که آب داغ رطوبت پوست شما را گرفته و خشک می کند.

3-از صابون استفاده نکنید:
برای شستشو و پاک کردن آلودگی از روی پوستتان ،از صابون استفاده نکنید. به دنبال جایگزین مناسب برای این کار بگردید. شما می توانید از انواع ژل های شستشو دهنده ، پاک کننده ها ،و سایر شوینده های غیر صابونی که حاوی روغن های مرطوب کننده و نرم کننده هستند استفاده کنید.

4-محیط خانه را مرطوب نگه دارید:
خشکی هوا یکی از دلایل اصلی در از بین رفتن رطوبت پوست و آسیب های پوستی است. برای جلوگیری از آسیب های احتمالی به پوست حساستان بهتر است، محیط زندگی خود را با استفاده از بخور و دستگاه های مشابه مرطوب نگه دارید.

5-از الیاف طبیعی استفاده کنید:
الیاف مصنوعی و غیر طبیعی برای پوست های حساس یک تهدید محسوب می شود. برای جلوگیری از ایجاد حساسیت به خصوص بر روی پوست های حساس بهتر است از الیاف طبیعی استفاده شود.

6-نور آفتاب :
بارها و بارها شنیده اید که نور آفتاب بزرگترین دشمن پوست است. از عوارض آن می توان به چین و چروک زود رس، سوختگی، ایجاد لک و.... اشاره کرد. این تاثیرات بر روی پوست های حساس به میزان سه برابر بیشتر از سایر پوست ها خواهد بود. برای محافظت از پوست خود بهتر است حتی المقدور در معرض نور آفتاب قرار نگیرید و یا در صورت لزوم از ابزار های محافظتی مثل: کلاه، عینک و از همه مهم تر ضد آفتاب های قوی استفاده کنید.

7-تغذیه ی مناسب:
تغذیه ی مناسب، استفاده از انواع میوه ها و سبزیجات را فراموش نکنید. این مواد با دارا بودن انواع ویتامین ها و املاح معدنی به پوست شما کمک می کند تا مقاوم تر شود و همیشه ظاهری شاداب و با طراوت خواهید داشت.

8-زندگی سالمی داشته باشیم:
عادت های بد رفتاری مانند سیگار کشیدن و یا استفاده از مواد مخدر را کنار بگذارید. این مواد پوست شما را خشک می کند، رطوبت را گرفته و پوستتان را کدر و تیره می کند. نیکوتین موجود در مواد مخدر راه رگ ها را مسدود کرده و اجازه ی رسیدن اکسیژن به سطح پوست را نمی دهد.

9-به اندازه ی کافی بخوابید:
خواب کافی نیز به اندازه ی تغذیه ی سالم در حفظ و نگهداری شادابی و سلامت پوست مؤثر است.

با رعایت این نکات، پوستی شاداب و بی عیب و نقص خواهید داشت.
تبلیغات
beautifulroya Offline
#2 ارسال شده : 1399/04/04 11:31:36 ق.ظ
beautifulroya

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 43

کلینیک زیبایی رویا با ارایه ی خدمات ویژه و منحصر به فرد خود میتواند همه ی فعالیت ها را به نحو احسنت برای شما به پایان برساند
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.080 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت