تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

kavoshgar244 Offline
#1 ارسال شده : 1397/09/20 09:30:42 ب.ظ
kavoshgar244

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 9
مکان: چهارمحال وبختیاری



رفتار سازمانی به مطالعه رفتار انسان ها در سازمان ها اطلاق می شود. قبلا در مقاله تاثیر آموزش رفتار سازمانی در موفقیت سازمان به آموزش رفتار سازمانی اشاره کرده ایم. امروز در این مقاله به بررسی اجمالی ۵ مدل اساسی مدیریت رفتار سازمانی که  برای موفقیت کسب و کارها می تواند موثر باشد، می پردازیم.
مدل های رفتار سازمانی به شما کمک می کنند، استراتژی هایی را طراحی کنید تا باعث شوید کارمندان در شرایط و موقعیت هایی معین، به روشی معین عمل کنند. به عنوان مدیر و راهبر شرکت، فراهم آوردن محیطی که کارمندان در آن موفق عمل کنند، به موفقیت کسب و کار کمک می کند. ۵ مدل اساسی برای مدیریت رفتار سازمانی در محل کار وجود دارد که در ادامه این مقاله به آن اشاره می کنیم.
مدیریت رفتار سازمانی با مدل استبدادی
مدل استبدادی یکی از مدل های مدیریت رفتار سازمانی است که مدیر را مسئول می داند و زیردستان را در موقعیتی قرار می دهد که یا از فرمان ها پیروی کنند و یا اخراج شوند. این مدل سیاه و سفید است و بسته به این است که چه کسی مسئول است و کارکنان به سرعت در ازای سرپیچی از فرمان یا ضعف عملکردی نتیجه اش را می بینند.

این مدل از مدیریت رفتار سازمانی از یک چک یا حواله دستمزد به عنوان سیستم پاداش دهی استفاده می کند که خیلی کم از دیگر برنامه های مشوق بهره می گیرد و این نوع برنامه ها را پیاده سازی می کند. اگر وفاداری وجود داشته باشد، وفاداری باید در برابر رئیس صورت بگیرد نه در برابر شرکت. این مدل یک محل کاری پر از رعب و وحشت به وجود می آورد؛ به طوری که هر خطایی منجر به اقدامی انضباطی خواهد شد و در نتیجه محل کار نیز تبدیل به مکانی نامطمئن می شود.
مدیریت رفتار سازمانی با مدل متولی یا توقیفی
مدل های توقیفی باعث می شوند که کارمندان حس کنند رئیس به نیازهای آنها اهمیت می دهد. این معمولا با مزایایی همانند برنامه های پزشکی، بازنشستگی، و دیگر مشوق ها به وقوع می پیوندد. یک مجری که از اداره جات های مختلفی بازدید می کند، از طرف شرکتش می تواند یک ماشینِ در اختیار، برای تشویق دریافت کند.  مدل توقیفی یکی از مدل های مدیریت رفتار سازمانی است که با ارائه ی مشوق هایی که برای کارمند ارزش دارد، کیفیت را بازیابی می کند. در این مدل وفاداری به شرکت مطرح است، نه وفاداری به رهبران فردی شرکت.
مدیریت رفتار سازمانی با مدل دانشکده ای
مدل دانشکده ای یکی از مدل های مدیریت رفتار سازمانی است که ساختاری را توسعه می دهد که در آن مدیران بیشتر شبیه مربی اند و کارمندان نیز اعضای تیمند. تا حدی نیز قدرت بین آنها تقسیم می شود. رهبری با الهام پذیری انجام می شود. در این مدل، وفاداری به هدفی بزرگتر و مسئولیت تیمی است نه به یک فرد. کارمندان حس می کنند که در موفقیت شرکت سهمی دارند و در اجرای موفقانه اهداف احساس غرور و تکبر دارند.

مدیریت رفتار سازمانی با مدل حمایتی
مدل حمایتی نیز یکی از مدل های مدیریت رفتار سازمانی است که به دنبال درک این است که چه چیزهایی به کارمندان انگیزه می دهد و روی آن چیزها تمرکز می کند تا انگیزه دهد و الهام بخشی کند. زمانی که به کارمندان فرصت هایی داده می شود که خودشان را ارتقا دهند، آنها اغلب ابتکاراتی شخصی را به کار می گیرند تا بهتر از پس شغلشان برآیند. مدیران از کارمندان پشتیبانی می کنند چرا که آنها برای اهداف شخصی همانند ارتقا رتبه یا کسب مهارت های جدید کار می کنند. در این مدل، یک مدیر از کارمندان در مورد اهداف حرفه ای سوال می پرسد و همراه با آنها کار می کند تا اقدامی را برای موفقیت به همراه آنها پیاده سازی کند.
مدیریت رفتار سازمانی با مدل سیستمی
مدل سیستمی آخرین مدل مدیریت رفتار سازمانی است که در این مقاله به آن اشاره می کنیم. این مدل بنیان فرهنگ های مثبت شرکتی است. زمانی که مردم درباره این فکر می کنند که چرا گوگل مکان خوبی برای کار است، به دلیل مشوق ها، انعطاف پذیری برنامه کاری و تشویق های خلاقانه ای است که راهبری آن ها را فراهم می آورد.
این به نوعی پرورش دهنده و چالش برانگیز است و به گونه ای موثر و بهره ور، محیطی شادتر را به وجود می آورد که به شرکت وفادار است و دوست دارد که رویاهایش را با آن به اشتراک بگذارد. دارندگان کسب و کارهای کوچک نیاز نیست با آنچه که گوکل انجام می دهد رقابت کنند، اما باید استراتژی هایی را درون منابع خودشان توسعه دهند تا فرهنگ مثبت شرکتی را به وجود آورند.
http://nikandishan.org
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.363 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت