تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

سمیرا Offline
#1 ارسال شده : 1397/09/20 03:00:47 ب.ظ
سمیرا

رتبه: Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 17
مکان: tehran

امروزه بسیاری از جوانان از سفیدی مو رنج میبرند که این عارضه علت های گوناگونی دارد در این جا میپردازیم به علت های مختلف آن:
1.ژنتیک:
اولین و اصلی ترین علت سفیدی مو ژنتیک می باشد ؛ اما برای آقایان اگر زیر 30 سال و در خانم ها کمتر از 35سال دچار این عارضه بشوند حتما بابد به دنبال علت های دیگری جز وراثت باشند.
2.استرس:
استرس یکی دیگر از علت های سفیدی مو است. وجود استرس باعث ترشح هورمون "کورتزول" می شود که سلول های تغذیه رسان بدن را به کلی نابود می کند و در نهایت باعث سفیدی زودرس مو می شود.
3.کمبود ویتامین:
کمبود ویتامین که امروزه در جامعه بسیاری از مردم دچار آن می باشند، یکی از علت های شایع در سفیدی مو است:
کمبود ویتامین هایی از قبیل:آهن ؛زینک ؛روی ؛منگنز ؛تیتانیوم ؛سیلیوم ؛ویتامین های گروه B به خصوص اسید پانتومتیک؛B12 و همچنین وجود تیروپید ؛کم خونی ؛افزایش گلبول های سفید و سیگار کشیدن علت هایی هستن که منجر به سفیدی مو می شوند.
در پایین ترین لایه ی پوست ،جایی که پایه های تار مو وجود دارد، سلول های "ملانوسیت" فعالیت می کنند. این سلول ها کارشان تولید "ملانیس "می باشد . وظیفه ملانین تامین رنگ مو است. وقتی ملانوسیت کاملا فاقد رنگ دانه شود باعث می شود که مو سفید شده و وقتی ملانین یک تار موکمتر از بقیه باشد باعث می شود مو به رنگ خاکستری یا نقره ای در بیاید.
جالب است بدانید که سرعت سفید شدن مو در افراد سیگاری چهار برابر افراد عادی است که دلیل آن نرسیدن اکسیزن به ریشه مو می باشد.
مویی که سفید می شود نسبت به سایر مو ها شکننده تر است ؛لذا وقتی مو در سنین کم دچار تغییر رنگ شود، باید متوجه کمبود ویتامین یا مشکلات دیگری که در بالا توضیح دادیم شد و در پی درمان آن رفت.
و اما راه کار های پیشنهادی برای درمان سفیدی مو:
میوه ها:
خوردن میوه هایی همچون گلابی:سیب؛هلو؛موز؛آلو و همه میوه هایی که حاوی منگنز میباشد به حفظ و بهبود رنگ دانه های مو کمک می کند.
در برنامه غذایی خود از سبزیجاتی همچون :سیر؛ پیاز؛ موسیر؛ تره؛ شاهی؛ نخود فرنگی؛ قارچ؛ آجیل؛ لوبیا؛ عدس؛ گوجه فرنگی؛ سویا؛ سیب زمینی؛ که دارای مس فراوان هستن استفاده کنید.
در پایان چند لوسیون دست ساز خانگی که در بخش طب سنتی تجویز می کنند به شما پیشنهاد میکنیم که با استفاده هفته ای ۲ـ۳ بار کمک خارقالعاده ای به شما در تغییر رنگ دانه های مو میکند:
1.ماساژ با لوسیون گیاهی چای سیاه که شامل؛(یک ق.ق. چای سیاه+یک ق.ق مریم گلی+۲لیوان آب میشود به این صورت که موارد فوق را با هم ترکیب میکنیم ؛روی حرارت می گذاریم تا آرام بجوشد و یک لیوان بماند.سپس از روی حرارت بردارید از صافی رد کنید و اجازه دهید کامل سرد شود )
2.ماساز با جوشانده گیاه تنباکو(به روش چای سیاه دم شود)
3.ترکیب روغن نارگیل با آب لیموی تازه
4.ترکیب یک حبه زنجبیل +2 ق.ق عسل
5.ترکیب سبوس گندم ؛سنبل الطیب؛پودر سبوس برنج؛شکر


ویرایش بوسیله کاربر 1397/09/20 03:02:52 ب.ظ  | دلیل ویرایش: مشخص نشده است

تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.087 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت