تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

novinmarketing Offline
#1 ارسال شده : 1397/07/19 01:30:27 ب.ظ
novinmarketing

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 316
مکان: تهران

سلیمانیه بر فراز یکی از هفت تپه استانبول واقع شده که تحت عنوان شاخ طلایی شناخته می‌شود وبا یک چشم انداز فوق العاده زیبا از تمام شهر از جاذبه های گردشگری تور استانبول است. هر چند آن بزرگترین مسجد عثمانی نیست، اما قطعا یکی از قدیمی‌ترین و زیبا‌ترین آنها می‌باشد. نکته غیر معمول دیگر در مورد مسجد سلیمانیه این است که بسیاری از ساختمان‌های اصلی آن kulliye حفظ شده و به منظور همدردی برای استفاده مجدد وقف شده‌اند. این مسجد در زمان سلیمان یکم ساخته شده و تحت عنوان "باشکوه" شناخته می‌شد. مسجد سلیمانیه چهارمین مسجد امپریالیستی ساخته شده در استانبول بود و نام آن برگرفته شده از نام مستعار پادشاه آن زمان است. مسجد و ساختمان‌های اطراف آن توسط معمار سنان، معروف ترین و با استعداد معمار سلطنتی طراحی شده است. آرامگاه سنان دقیقا در بیرون دیواره باغ مسجد، در کنار یک ساختمان متروکه و حوزه علمیه واقع شده است.

تور استانبول را با بازدید از مسجد سلیمانیه کامل کنید
مسجد سلیمانیه
این مسجد بین سال های 1550 و 1557 ساخته شده است. طراحی و ساختار آن به طور ویژه دلنشین است، شامل باغ‌ها و جلوخان سه طرفه با یک چشمه مرکزی گنبدی شکل برای وضو گرفتن می‌باشد. چهار مناره و 10 بالکن زیبای آن گفته می‌شود که نشان دهنده این واقعیت است که سلیمان چهارمین سلطان عثمانی حاکم به شهر استانبول بوده و دهمین سلطان پس از استقرار امپراتوری می‌باشد. در باغ پشت مسجد سلیمانیه استانبول یک تراس وجود دارد که منظره زیبایی از شاخ طلایی و بوسفروس را ارائه می‌دهد. خیابان موجود در زیر آن میزبان Arasta مسجد (خیابان مغازه‌ها) بوده است که در مجاورت دیوار حائل تراس قرار دارد. در نزدیکی آن یک ساختمان 5 طبقه (mulazim مدرسه) آماده سازی قرار داشت.

مسجد سلیمانیه استانبول

داخل این ساختمان نفس گیر است و می‌توانید از اندازه و سادگی آن لذت ببرید. معمار سنان از چهار حائل تقویت کننده بر روی دیواره‌های ساختمان استفاده کرده است، نتیجه آن یک منظره زیبا و شفاف از ایاصوفیه است، به خصوص که گنبد آن نیز به بزرگی یکی از تاج‌های کلیسای بیزانس واقع در نزدیکی آن بوده که منظره شهر استانبول را تکمیل کرده است. محراب آن نیز با کاشی‌های ایزنیک باکیفیت پوشانده شده است. دیگر دکوراسیون‌های داخلی شامل پنجره‌های کرکره‌ای با منبت کاری مروارید، زرق و برق شیشه‌ای رنگ آمیزی شده، نقاشی های مقرنس (با جزئیات لانه زنبوری) فرش خرمالویی رنگ دیدنی و جذاب و مدال‌های خوشنویسی می‌باشند.

Külliye
سلطان سلیمان به طور خاص دستور داد که این مسجد باید دارای مجموعه کاملی از خدمات عمومی باشد: عمارت (آشپزخانه)، مدرسه، حمام، بیمارستان و غیره. امروز عمارت آن، با باغ‌های جذاب خود، میزبان کافه Dârüzziyafe است که یک مکان دوست داشتنی برای لذت بردن از یک چای می‌باشد. در سمت راست (شمال) آن (tabhane برای سفر دراویش) قرار دارد که در زمان نوشتن این مقاله در حال ترمیم بود، و در سمت چپ (جنوب) آن نیز باغچه لاله، یک باغ چای محبوب قرار دارد.

ورودی اصلی مسجد از جاده پروفسور صدیق سامی اونار، که قبلا با نام (Çarşışı Tiryaki) شناخته می‌شد، قابل دسترسی است. این مکان در حال حاضر دارای سه مدرسه و یک مدرسه ابتدایی است که، به عنوان کتابخانه سلیمانیه مورد استفاده قرار می‌گیرد.همچنین مجموعه‌ای از رستوران‌های محبوب و قهوه‌خانه را برای بازدید کنندگان و گردشگران تور استانبول در خود جای داده‌اند. در گوشه جاده پروفسور در شهر استانبول ، صدیق سامی اونار و سفره خانه Sokak یک بیمارستان قرار دارد که در حال مرمت است. (Süleymaniye Hamamı حمام سلیمانیه) هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرند و در سمت شرقی مسجد واقع شده است.

آرامگاه‌ها
در سمت راست (جنوب شرق) ورودی اصلی، یک قبرستان واقع شده است که یک مقبره هشت ضلعی از آرامگاه سلیمان و همسر او خرم سلطان را شامل می‌شود. کاشی کاری موجود در اطراف ورودی آن فوق العاده است و پانل‌های منبت کاری شده در آرامگاه سلیمان بسیار دوست داشتنی می باشد.

مناطق اطراف
خیابان‌های اطراف مسجد در استانبول میزبان گسترده‌ترین خانه‌های چوبی عثمانی در شبه جزیره است، که بسیاری از آنها در حال حاضر به عنوان بخشی از پروژه بازسازی شهری تحت ترمیم است. برای دیدن برخی از آنها، به سمت پایین (FeLV Yokuşu بین tabhane و آرامگاه سنان) بروید و سپس به سمت راست و Namahrem Sokak و Ayrancı Sokak تغییر مسیر دهید. معمار سنان در یکی از خانه‌های دوران عثمانی که در آن زمان در این منطقه از شهر استانبول قرار داشتند زندگی می‌کرد که اکنون یک کافه است.

از یک مسیر دیگر، از جاده پروفسور صدیق سامی اونار به سمت جنوب غربی وارد خیابان باریک حمام (Ayşekadin Sokak در میان غرفه‌های سوغاتی پنهان است) شوید و آن را تا Kayserili احمت پاشا و منطقه Molla Husrev ادامه دهید که به عنوان بخشی از پروژه ترمیم و بازسازی شهری تحت مرمت است. Kayserili احمت پاشا، میزبان تعدادی از خانه‌های چوبی بسیار زیبا ساخته شده در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 است.

"آژانس گردشگری و مسافرتی زیما سفر پارس ارائه کننده تور استانبول با بهترین کیفیت و خدمات می باشد"
"برای بازدید از این شهر زیبا، تور استانبول ارزان و تور استانبول لحظه آخری را از زیما سفر پارس تهیه کنید"
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.349 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت