تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

muhamadrashvand Offline
#1 ارسال شده : 1397/03/29 12:04:14 ق.ظ
muhamadrashvand

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 1
مکان: مازندران

روف گاردن بامی است که بخشی یا تمامی آن با پوشش گیاهی و خاک ، یا با محیط کشت روینده ، پوشانیده می‌شود. سبزپوش کردن بام نیازمند گیاهانی است که به دقت انتخاب شده‌اند تا در برابر محیط خشن و بی‌روح محیط پشت بام در شرایط کم‌آبی و بی آبی ، عوامل اقلیمی ، یخ زدگی ، نسیم دریا و خشکی و غیره مقاومت کنند. نوع گیاهان انتخابی بسته به نوع آب و هوا و شرایط اقلیمی مختلف ، متفاوت بوده و بام سبز ، اوج تلفیق اجرا با محیط است. روف گاردن یکی از المان های زیباسازی نمای ساختمان به شمار می رود که جنبه های استفاده از آن موجب راحتی و استراحت در فضای باز میباشد. روف گاردن در حقیقت ایجاد فضای سبز بر روی پشت بام است که می تواند شامل مجموعه ای از گیاهان سبز ، آبنما ، آلاچیق ، مبلمان ، سایبان ، و سایر امکانات دیگر با توجه به مساحت طراجی شده می باشد.

روف گاردن

به طور کلی برای طراحی بام سبز یا روف گاردن میبایستی به طراحی و هزینه های موارد زیر توجه داشته باشید که جزو المان های مهم در یک روف گردن به حساب می آیند:

کفپوش ( چمن ، سنگفرش ، موزائیک ، ترموود و … )
پوشش گیاهی ( گل ها و گیاهان طبیعی و انواع شمشاد ، کاج و سایر گیاهان گلدار و … )
مبلمان ( فرفورژه ، ترموود ، حصیر ، چرم و … )
آلاچیق ، پرگولا ، سایبان.
نورپردازی
سیستم های گرمایشی
ساخت روف گاردن چه حسن هایی دارد؟

برای مشاهده کامل این مطلب به لینک زیر مراجعه کنید:
https://tejaratesabz.com/%D8%B1%D9%88%D9%81-%DA%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D9%86/
تبلیغات
masoudfn Offline
#2 ارسال شده : 1397/08/26 03:43:12 ب.ظ
masoudfn

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 9
مکان: تهران

تشکرها: 1 بار
روف گاردن

امروزه در اغلب جوامع پدیده آپارتمان‌نشینی و به تبع دوری از طبیعت گسترش یافته است اما علاقه ذاتی انسان‌ها به گیاهان، سبب شده تا بخشی از بام یا تراس آپارتمان‌ خود را به ساخت یک باغ کوچک اختصاص داده و پدیده‌ای به نام روف گاردن یا باغ در بام را به وجود آورند. ما در این مطلب از آرل قصد داریم اطلاعاتی در زمینه روف گاردن، نحوه ساخت و چگونگی عایق‌کاری آن را در اختیار شما قرار دهیم.

روف گاردن چیست؟
سقف، بام یا تراس آپارتمان‌ هایی که به وسیله چمن‌ مصنوعی، گیاهان و درختچه‌های متنوع پوشیده شده است در اصطلاح، روف گاردن یا بام باغ نامیده می‌شود. فضای جذاب و دلنشینی که روف گاردن در اختیار شما می گذارد به شما این امکان را می‌دهد تا به جای اینکه با صرف زمان و هزینه به نقاط خوش آب و هوا سفر کنید، هر روز، ساعاتی را در بام باغ خود سپری کنید.


مزایای روف گاردن چیست؟
۱. اولین و مهم‌ترین مزیت روف گاردن، ایجاد فضایی دلنشین و مطبوع برای کلیه ساکنین ساختمان می‌باشد.
۲. افزایش بی‌رویه شهرنشینی، فعالیت‌های صنعتی و به تبع آن افزایش دمای شهرها سبب ایجاد پدیده‌ای به نام جزیره گرمایی شهری شده است. یکی از راه‌های مقابله با این پدیده بکارگیری روف گاردن می‌باشد.
۳. یکی دیگر از دلایل مهمی که افراد، به استفاده از روف گاردن ترغیب می‌شوند پرهزینه بودن ایجاد فضای سبز برای شهرداری‌ها و افزایش بی‌رویه قیمت زمین است.
۴. از بین بردن ذرات مضر، کاهش دی اکسید کربن و تولید اکسیژن.
۵. کاهش آلودگی هوا
۶.کاهش آلودگی‌های صوتی
۷. افزایش ضخامت بام آپارتمان‌ها و به تبع آن افزایش طول عمر سقف


معایب روف گاردن چیست؟
برای اجرای درست و بی نقص یک پروژه روف گاردن بهتر است از متخصصان این رشته اطلاعات کافی را دریافت کنید تا از وقوع مشکلات جبران ناپذیر جلوگیری نمایید در اینجا به تعدادی از این معایب و مشکلات می‌پردازیم.

۱. در روف گاردن‌ها، سیستم عایق آب وجود دارد اما برای جلوگیری از آسیب به این سیستم امکان استفاده از گیاهان و درختچه‌هایی که دارای ریشه‌های بلند هستند وجود ندارد.
۲. از دیگر معایب روف گاردن می‌توان به هزینه اشاره کرد. طبیعتا هزینه مصرفی احداث روف گاردن بسیار بیش از سقف‌های رایج است اما با توجه به مزایایی که برای این سقف‌ها برشمردیم این هزینه در طولانی مدت جبران می‌شود.
۳. مهم‌ترین عیب روف گاردن‌‌ها، وزن سازه‌هاست که سبب افزایش فشار، بر سقف می‌شود مسلما با دقت در انتخاب نوع پوشش گیاهی و جزئیات اجرای آن مشکلی در زمینه نخواهید داشت.

پیش از اینکه راجع به انواع روش‌های اجرای روف گاردن اطلاعاتی ارائه کنیم ذکر یک نکته در اینجا ضروری است که ویژگی لازم برای ساخت روف گاردن بررسی نور خورشید است. هریک از گیاهانی که در باغ خود استفاده می‌کنید به طور میانگین به ۷ ساعت نور خورشید نیاز دارد. بنابراین ابتدا ساعات تابش نور خورشید را محاسبه کنید.

انواع روش‌های اجرای روف گاردن چیست؟
انتخاب نوع روف گاردن از این جهت مهم است که امکان وقوع مشکلاتی از قبیل فشار زیاد بر سقف، مشکلات مربوط به سیل یا اجسام در حال سقوط کمتر شود. روف گاردن‌ها، براساس فرآیند اجرایی، عمق کشت و تجهیزات مورد استفاده سه شیوه را برای اجرای روف گاردن به وجود آوردند:
سیستم عریض یا گسترده (Extensive)
سیستم فشرده یا متمرکز (Intensive)
سیستم نیمه فشرده یا جعبه گیاه (Planter box) (Semi- intensive)

اطلاعات و تصاویر بیشتر در :
https://www.arel.ir/fa/News-View-7671.html

صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.109 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت